Lääkäri väitti, että hormoonikeirukasta EI tule sivuoireita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voih!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voih!

Vieras
...mutta millainen näppituntuma teillä on, jotka olette Mirenan ottaneet?

Täällä vielä eilisen hormoonikierukkakeskustelun jälkimainingeissa pohdiskelen asiaa...

Pitäisi nyt päättää, laitatanko sen vai en, lääkäri kehui maasta taivaaseen, olisin halunnut lähetteen sterilisaatioon, mutta ympäripuhui minut tuohon kierukkaan ja niin vain tulin resepti kourassa pois vastaanotolta. :|

Sen kipukeskustelun jälkeen olen 95% varma, etten sitä halua, koska olen tosi kipuherkkä ja sitten vielä muistoissa on e-pillereiden aiheuttama tunnemyräkkä, finnit ja lihominen.

Mulle tuli pillereistä kaikenmaailman sivuoireet, mutta kierukasta ei sitten yhtään mitään (paitsi kuukautisten poisjäänti kokonaan, mikä on musta vaan plussaa). Laittaminen sattu ihan tolkuttomasti molemmilla kerroilla (toinen kierukka siis menossa), mutta sehän oli vaan hetkellinen kipu ja sen jälkeen esim. menkkakivut pois vuosiksi...

Mulla on halut poissa ja teini-ikäisen iho. Jos et oikeasti halua enää lapsia niin mene ihmeessä sterilisaatioon. Hormonikierukka maksaa 170 euroa, mun mielestä turhan kallis kokeilu.

Mä sanoin lääkärille että kerro sitten kun laitat sen. "Laitoin jo" vastasi lekuri. Sitten tiputteli pari viikkoa, naama kukki sen ekan kesän ja sen jälkeen ei kerta kaikkiaan mitään oireita. Ei edes kuukautisia vaikka laitto syy oli runsaat kuukautiset eikä ehkäisy.

Mullakin on tosi kivuliaat menkat ja tavallaan sen hoitamiseksi lääkäri kierukkaa suosittelikin. Pelottaa se laittaminen ihan hulluna ja sit jos siitä tulee vielä sivuoireita ja se joudutaan hetimmiten poistamaan....

Tiedättekö, onko kenellekkään laitettu kierukkaa nukutuksessa?

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mulla on halut poissa ja teini-ikäisen iho. Jos et oikeasti halua enää lapsia niin mene ihmeessä sterilisaatioon. Hormonikierukka maksaa 170 euroa, mun mielestä turhan kallis kokeilu.

No sekin vielä, jos halut lähtee! Juuri kun ollaan saatu pitkästä aikaan vireille kunnon seksielämä...!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mullakin on tosi kivuliaat menkat ja tavallaan sen hoitamiseksi lääkäri kierukkaa suosittelikin. Pelottaa se laittaminen ihan hulluna ja sit jos siitä tulee vielä sivuoireita ja se joudutaan hetimmiten poistamaan....

Tiedättekö, onko kenellekkään laitettu kierukkaa nukutuksessa?

Ei se laittaminen niin hirveästi satu, ainoastaan hetkellisesti, vaan ne jälkikivut ja supistelu ja niihin ei nukutus auta :( .

OIkeesti,mammat jotka on synnyttäneet-pelkää kierukan kipua!!
Se kipu ei ole mitään verrattuna synnytykseen.Ja todella on hetkellistä.

Mulla lääkäri jollain avaavalla lääkkeellä avasi kohdunsuuta kun se ei ollut riittävästi auki,menkoista huolimatta.
Ei kaameesti sattunut,nippas sen hetken kun kohdunsuusta kai meni läpi.
Mut kesto oli sellasen 10 sekkaa.

Onko muilla avattu kohdunsuuta lääkkeellä?Eihän sen pitäis silloin sattua jurikaan.

Mulla ei finnejä eikä muita hormonaalisia ole tullut kierukasta.

Menkat on poissa ja kivut.
En oikein muutakaan ole keksinyt ehkäisyksi,sterilisaatiota kun en halunnut vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:

Mulla lääkäri jollain avaavalla lääkkeellä avasi kohdunsuuta kun se ei ollut riittävästi auki,menkoista huolimatta.

Onko muilla avattu kohdunsuuta lääkkeellä?Eihän sen pitäis silloin sattua jurikaan.

En oikein muutakaan ole keksinyt ehkäisyksi,sterilisaatiota kun en halunnut vielä.

Ei se millään lääkkeellä avannu, sinne vaan mitta sisään ja seuraavana kierukkaputki.

mulla sattu jumalattomasti. meinas taju lähtee ja pyörrytti. viikon oli kamalat kivut. ja se eka päivä oli ihan helvettiä.. :|

mitään sivareita ei ainakaan viel oo tullut, sain ilmaseks runsaiden menkkojen takia. (vaikkei ne oikeesti niin runsaat ole.. ) ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap: jos sulla on kivuliaat ja runsaat kuuautiset niin eihän sterilisaatio siihen ole ratkaisu

Ei tietenkään, en sen vuoksi lääkäriin mennytkään, mutta kun kävi ilmi, että tällaiset menkat on, lääkäri ympäripuhui luopumaan sterilisaatiosta ja ottamaan kierukan sen sijaan, jolloin kuukautiskivut lähtisivät.

Mikä siinä on, että joidenkin pitää joka käänteeseen vetää tuo synnytyskortti?? :o :/

Tarkoittaako se, että jos on kerran synnytyskivut kokenut, sen jälkeen pitäisi sietää mitä vaan? Ikään kuin Siperia karaistaa...?

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Ei se millään lääkkeellä avannu, sinne vaan mitta sisään ja seuraavana kierukkaputki.

Outoa..
Mulla 5 lasta ja terkka sanoi että menee heittämällä sisään kun niin monta lasta.
Lääkäri sanoi ettei lähe ees tunkemaan,oli niin kiinni.Tunki sideharsotolloja kohdunsuulle ja sanoi että hetkonen odotellaan.
Sanoi että voi tuntua vähän kuin puuduteaine,kihelmöi.
Ja niin teki.

Sattui silti vähän,mutta tosiaan siedettävästi.

Vaatikaa että avaa sitä suuta lääkkeellä!!

Mikä siinä on, että joidenkin pitää joka käänteeseen vetää tuo synnytyskortti?? :o :/

Tarkoittaako se, että jos on kerran synnytyskivut kokenut, sen jälkeen pitäisi sietää mitä vaan? Ikään kuin Siperia karaistaa...?

Ja ylipäänsä se että ihmiset kokevat asiat erilailla eikä kenenkään kokemuksia voi vähätellä kun ei itselläkään..

Ei joka käänteeseen,mutta naurettavaa..Hammaslääkäriin pitää nukuttaa kun kipua pelätään,kierukan laittoa varten sama.
Kukaan ei nykyään kestä pientä kipua ees,sitä kammotaan jo etukäteen ihan vauhkoina.
Vaikkei ees tiedä,sattuuko!!
En vaan käsitä tätä puudutus/nukutussukupolvea.
Kipu on jotain ihan kaameeta.
Kyllä jotain pitää vaan kestää.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Ja ylipäänsä se että ihmiset kokevat asiat erilailla eikä kenenkään kokemuksia voi vähätellä kun ei itselläkään..

No näinpä. Ihmiset on niin erilaisia ja kipukin koetaan eri tavalla.

Mulla on kaksi lasta, josta toinen itkee kipua, jos edes hiuksi lähtee päästä ja toinen vetää lipat ja polvi vuotaa norona verta, eikä ole moksiskaan...

mulle lekuri sanoi että hormonikierukasta voi tulla oireita kuten pillereistäkin kun mietittiin vaihtoehtoa kuparikiekuralle. Aika outo väite ettei vois tulla kun hormonia siinäkin kierukassa on.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Ehkä lääkärille itselleen ei tule...

Minulle tuli kaikkea mahdollista murhanhimosta akneen.

:D No tuota mäkin pelkään, kun oon muutenkin mielenterveystoimostopotilasainesta, jos syön pillereitä...

Ainut sivuoire mikä mulle tuli ni tiputtelu vuotoa kesti pari kuukautta,silloin meinas usko loppuu. Nyt mirena ollut vuoden ja mitään oireita ei oo ollu. Erittäin tyytyväinen oon. Mulla se ei tosin poistan kuukautisia niin ku monella muulla, ihan säännölliset kuukautiset edelleen, mut ei se mua haittaa, ihan hyvä vaan eipähän tarvii jännätä et olisko pettän

Kukaan ei nykyään kestä pientä kipua ees,sitä kammotaan jo etukäteen ihan vauhkoina.
Vaikkei ees tiedä,sattuuko!!
En vaan käsitä tätä puudutus/nukutussukupolvea.
Kipu on jotain ihan kaameeta.
Kyllä jotain pitää vaan kestää.

:o???

Kukaan ei kestä pientä kipua ees....? No mietippä nyt ja lue vaikka näitä kierukkakeskusteluja, aika moni sanoo, ettei käy kipeetä.

Mikä siinä on niin vaikeaa hyväksyä, että jos SINÄ et tunne suurta kipua, joku toinen voi tuntea? Sinulle pieni kipu voi olla toiselle iso?

Ja vielä: MIKSI kipua pitää kestää?

Yhteistyössä