V
vierailija
Vieras
Olimme eilen illalla tuttaviemme pihalla picnikillä. Lapsemme (5- ja 7-vuotiaat) ja kahden muun perheen lapset olivat imeskelleet sormustinkukkaa, joka nopealla googletuksella selvisi olevan tappavan myrkyllinen. Tätä kukkaa oli ISTUTETTU talon nurkalle runsaasti! Syöminen siis tapahtui kulman takana, jossa me vanhemmat kävimme muutaman min. välein tarkastamassa, että lapset eivät ole lähteneet mihinkään. Kulman takana on vain metsikköä, eikä todella voinut tulla mieleen, että siellä voisi olla jotain vaaratekijöitä! Meillä 5- ja 7-vuotiaat saavat rivitaloyhtiön omalla pihalla leikkiä kavereiden kanssa niin, että itse käyn säännöllisesti katsomassa, että ovat, missä kuuluukin, ja että kaikki on hyvin.
Lähdimme Lastenklinikalle luonnollisesti tapauksen selvittyä. LKL:lla kaikki meni hyvin, lapset olivat loppujen lopuksi täysin oireettomia ja hyväkuntoisia, mutta lääkäri sanoi, että he joutuvat rutiininomaisesti tekemään kaikista myrkytystapauksista lasu-ilmoituksen.
Olen aivan järkyttynyt, rinnallani on hirveä paino, koko ajan itkettää ja ahdistaa. Hirveä huoli oli lapsista ja nyt vielä tämä...
Äitinä ja perheenä olemme huolehtiva, rakastava, hellä ja avoin. Itse olen ennemminkin ylihuolehtiva, ainakin jos vertaan naapuruston vanhempiin ja tuttavaperheisiin. Lapseni ovat minulle kaikki kaikessa ja olen tehnyt kaikkeni, että heillä olisi turvallinen ja hyvä kasvuympäristö.
Kiitos kokemuksista ja mielipiteistä!
Lähdimme Lastenklinikalle luonnollisesti tapauksen selvittyä. LKL:lla kaikki meni hyvin, lapset olivat loppujen lopuksi täysin oireettomia ja hyväkuntoisia, mutta lääkäri sanoi, että he joutuvat rutiininomaisesti tekemään kaikista myrkytystapauksista lasu-ilmoituksen.
Olen aivan järkyttynyt, rinnallani on hirveä paino, koko ajan itkettää ja ahdistaa. Hirveä huoli oli lapsista ja nyt vielä tämä...
Äitinä ja perheenä olemme huolehtiva, rakastava, hellä ja avoin. Itse olen ennemminkin ylihuolehtiva, ainakin jos vertaan naapuruston vanhempiin ja tuttavaperheisiin. Lapseni ovat minulle kaikki kaikessa ja olen tehnyt kaikkeni, että heillä olisi turvallinen ja hyvä kasvuympäristö.
Kiitos kokemuksista ja mielipiteistä!