Lääkäri epäili klamydiaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissanviikset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kissanviikset

Vieras
2kk sitten synnytin. Jälkivuoto loppui n. 5 vko jälkeen, mutta uusi vuoto alkoi jo 2pv sitten,kun harrastimme ensimmäistä kertaa seksiä mieheni kanssa. Aloitin minipillerit n. vko sitten. Jälkitarkastuksessa kävin tänään ja yritin kysellä mistä vuoto saattaisi johtua. Terveydenhoitaja sanoi, että kuukautiset ovat jo ehkä alkaneet, tai johtuu mahdollisesti minipilleistä. Lääkäri kuitenkin totesi, että pitäisi käydä klamydia testeissä. Lääkäri oli tosi nuori ehkä n.25 vuotias eikä taatusti ole synnyttänyt.

Ketä tässä nyt uskoisin? Pitäisikö mennä testeihin.

Melkein mahdottomuus, että minulla olisi klamydia, koska miehelläni tuskin tautia on ja hän on ainoa, jonka kanssa olen seksiä harrastnut.

Minun on vaikea lähteä testeihin kun en haluaisi tehdä "turhia" reissuja ilman 2kk poikaani.

Mutta paljonk terveyskeskuksessa maksaa testit jos lähetän mieheni itseni sijaan testeihin.

Alkuperäinen kirjoittaja kissanviikset:
2kk sitten synnytin. Jälkivuoto loppui n. 5 vko jälkeen, mutta uusi vuoto alkoi jo 2pv sitten,kun harrastimme ensimmäistä kertaa seksiä mieheni kanssa. Aloitin minipillerit n. vko sitten. Jälkitarkastuksessa kävin tänään ja yritin kysellä mistä vuoto saattaisi johtua. Terveydenhoitaja sanoi, että kuukautiset ovat jo ehkä alkaneet, tai johtuu mahdollisesti minipilleistä. Lääkäri kuitenkin totesi, että pitäisi käydä klamydia testeissä. Lääkäri oli tosi nuori ehkä n.25 vuotias eikä taatusti ole synnyttänyt.

Melkein mahdottomuus, että minulla olisi klamydia, koska miehelläni tuskin tautia on ja hän on ainoa, jonka kanssa olen seksiä harrastnut.

Minun on vaikea lähteä testeihin kun en haluaisi tehdä "turhia" reissuja ilman 2kk poikaani.

Mutta paljonk terveyskeskuksessa maksaa testit jos lähetän mieheni itseni sijaan testeihin.

Todennäköisin syy on noissa pillereissä ja/tai kuukautisissa.
Onko vuoto yhtä runsasta kuin normaali kuukautisvuoto?

Pillereistä johtuu. Minä ainakin vuosin minipillereistä ja pää meni aivan sekaisin. Ja voi ne olla ihan kuukautisetkin. Monella alkaa kuukautiset alle e kk synnytyksestä. Eli eipä hätiä mitiä. Ihme lääkäri...

Alkuperäinen kirjoittaja kissanviikset:

No kannattais varmaan testeissä kuitenkin käydä. Pissasta se näyte otetaan. Miehillä klamydia saattaa olla vuosia täysin oireeton, joten ei se välttämättä tarkoita että jompi kumpi on pettänyt... tosin kuukautisetkin ne voi olla. mutta käy testissä, sillähän siitä pääsee..

Mulla oli virtsatietulehdus niin lääkäri (kans jotain 25) väitti, että klamydia! oireet kuulemma samanlaiset. Ja ois pitäny mennä heti testeihin. Sanoin, että ei oo mahdollista, että ois klamydia (olin vuosi sit käyny raskausaikaan rutiinitestissäkin) ja että oon ollu 10v saman miehen kans. Kumpikaan ei oo pettänyt. Silti ois pitäny siihen klamydiatestiin mennä kun oireet kuulosti puhelimessa samalta. No virtsatietulehdushan siellä sit olikin kuten itse epäilin.

vuoto on ollut suurinpiirtein samanlaista kuin menkatkin, mutta ehkä hieman niukempaa. ennen yhdyntää saattoi tulla jokunen hailea tippa ja ajattelinkin että saattaisivatko kuukautiset alkaa.

olen erittäin vahvasti sitä mieltä, että nykyään lääkärit tuputtavat heti alkuun sukupuolitautitestejä, koska ne ovat niin yleisiä.

heti naimisiinmenon jälkeen, kun aloitin harrastamaan seksiä ensimmäistä kertaa koskaan, niin pelästyin kun alapäässäni oli kutisevia rakkuloita ja menin lääkäriin. lääkäri ehdotti herpestä ja meninkin testeihin, mutta testi oli negatiivnen ja hoidin sen sitten hiivaläkkeellä, lääkäri oli silloinkin hyvin nuori.

Ehkä niihin lääkäreihinkään ei aina voi luottaa ihan 100%.

Kiitos jo kaikille vastanneille

mulla kanssa kanssa määräsi klamydia testiin ku olin raskaana ja tuli verta. vaikka oli melkein mahdotonta kun ei ollut ennen ollut. ja sama kumppani ollut. Ja eihän siellä olllutkaan. ei selvinnyt kui vuosi

Alkuperäinen kirjoittaja alkupe.:
Ehkä niihin lääkäreihinkään ei aina voi luottaa ihan 100%.

Kiitos jo kaikille vastanneille

voi herrajestas teitä! eihän se lääkäri voi tietää mikä sinua vaivaa ENNEN KUIN ASIA ON TUTKITTU, ei lääkäri ole mikään meedio! (ei vaikka olisi miten vanha tahansa)

milloin sinulta on viimeksi otettu klamydiatesti? kun soitat labrasta ohjeet niin voit ottaa sen pissinäytteen vaikka kotona ja kiikuttaa sen sinne labraan, se ei todellakaan ole mikään iso vaiva ja on kuitenkin aika oleellinen asia selvittää.

minäkin olin 100% varma ettei minulla voi olla klamydiaa,olinhan ollut vain luotettavan mieheni kanssa... lääkäri kuitenkin patisteli testeihin ja kuinkas ollakkaan löytyi klamydia! että se siitä luotettavasta miehestä.
kannattaa käydä testissä. ota vauva mukaan, sen aikaa pärjää vaunussa/kaukalossa kun joko annat pissanäytteen tai lääkäri kopasee samalla tavalla kun PAPA:ssa. Testata voi molemilla tavoilla.

Klamydiahan otetaan rutiinina raskauden alussakin, eli ainakaan syy klamydiatartuntaan ei voi olla miehen vuosia oireettomana ollut tauti (siis jos sitä edes olisi..), ellei kumpikaan teistä ole vieraissa käynyt.

mulla alko menkat 2 viikon päästä jälkivuodosta. vitutti. aloitin minipillerit ja vuoto oli jatkuvaa, välillä tiputtelua ja välillä runsaampaa. vitutti vielä enemmän...

eli tuskin on klamydia, ei ainakaan mulla ollut. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Klamydiahan otetaan rutiinina raskauden alussakin, eli ainakaan syy klamydiatartuntaan ei voi olla miehen vuosia oireettomana ollut tauti (siis jos sitä edes olisi..), ellei kumpikaan teistä ole vieraissa käynyt.

ei oteta rutiinina ainakaan pääkaupunkiseudulla..

ja itselläni oli (ollut) pari vuotta oireettomana.

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:

ei oteta rutiinina ainakaan pääkaupunkiseudulla..

ja itselläni oli (ollut) pari vuotta oireettomana.

Joo, ei oteta välttämättä rutiinina joka puolella raskauden alussa. Ikävä kyllä.

Mä ihan luulen että niistä pillereistä se vuoto.Itelläni ainakin menee sekaisin kierto kun syön pillereitä varsinkin ihan alussa.vuodan milloin sattuu.Ja klamydia testi otetaan pissanäytteestä ja ainakin vantaan alueella se otetaan alkuraskaudessa neuvolassa.