Laadin ehdot miehelle ja anopille tulevasta lapsesta. Mitä ajattelette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mom to be
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mom to be

Vieras
En ole lapsirakas, mieheni on erittäin. Sanoin että teen yhden lapsen sillä ehdolla ettei minun tarvitse osallistua vauva-aikana lapsen hoitoon. Mieheni käyttää lapsen rokotuksissa, syöttää, nukuttaa ja vaihtaa vaipat. Anoppi toimii varaäitinä ja hoivaa lasta mieheni lisäksi niin että lapsi saa kaiken turvan. Itse tutustun vauvaan etäältä, koska en halua sen kiintyvän minuun liikaa.

Mieheltä tuo olisi ihan normaalia ja hyväksyttävää käytöstä, ettei käytä rokotuksissa tai vaihda vaippoja. Ei tutustu lapseen tai kiinny häneen, mutta auta armias jos nainen on samanlainen.

[QUOTE="...";29183741]Mieheltä tuo olisi ihan normaalia ja hyväksyttävää käytöstä, ettei käytä rokotuksissa tai vaihda vaippoja. Ei tutustu lapseen tai kiinny häneen, mutta auta armias jos nainen on samanlainen.[/QUOTE]

Miksi?

En minäkään ole lapsirakas, mutta niin vain viidettä viedään, eikä mua hetkauta mihinkään suuntaan omien mukuloiden kakat, räät, kuolat, oksennukset ja pissatolppanakin oon ollut. Mutta voi elämä, että mua puistattaa jonkun vieraan mukulan räkänenä, pakko vaan esittää viilipyttyä joskus ja koittaa nähdä se pieni ihminen siellä, jos se mua johonkin tarvii.

Tarkoitatko, että olet lapsivihamielinen?

Laita siihen kuitenkin ellainen "lisalauseke", etta: jos kuitenkin muutan mieleni, niin saan "omia" vauvan, eika siihen kellaan ole sanomista.

Saatat kuitenkin ikaankuin salaavaivihkaa kiintya siihen vauvaan, eika siina mitaan vaaraa ole.

Toivon tämän olevan provo.

Tuollaisen äidin lapselle aiheuttamia traumoja ei korjaa mikään määrä terapiaa. Suunnittelemasi tapa tuo lapselle ihan kamalan kelpaamattomuuden kokemuksen ja hän tulee aina kärsimään ajatuksesta, ettei kelvannut äidilleen. Hylkää edes rehellisesti, poistu kokonaan kuviosta. Jos jäät nurkkiin roikkumaan, tulee lapsi aina miettimään, miksi et välitä hänestä (vaikka välittäisit, mutta kyllä hän sen tuntee, jos et oikeasti häntä ole halunnut) ja yrittää saada sinua pitämään hänestä. Sellainen on todella rankkaa, satun tietämään kokemuksesta.

Tuollainen isäkin on lapselle kamala kokemus, muttei yhtä kamala, kuin äiti. Äiti ja isä on biologisesti ihan eri lähtökohdissa.

Miksi haluat lapsen? Jos et halua lasta alkuunkaan, miksi sitten teet lapsen? Jos miehen mieliksi teet lapsen, miksi olet suhteessa jossa teillä on ihan erilaiset tarpeet ja toiveet tulevaisuudelta? Aiotko olla etäinen lapseen myös vauva-ajan jälkeenkin?

[QUOTE="...";29183741]Mieheltä tuo olisi ihan normaalia ja hyväksyttävää käytöstä, ettei käytä rokotuksissa tai vaihda vaippoja. Ei tutustu lapseen tai kiinny häneen, mutta auta armias jos nainen on samanlainen.[/QUOTE]

Ei se ole, ei mitenkään. Jotkut naiset vaan on niin tyhmiä, että a) tekevät lapsen tuollaiselle miehelle ja b) sallivat tuollaisen käytöksen. Suurin osa onneksi tietää, että lapset ovat puoliksi miehen.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
[QUOTE="hipsis";29183792]En minäkään ole lapsirakas, mutta niin vain viidettä viedään, eikä mua hetkauta mihinkään suuntaan omien mukuloiden kakat, räät, kuolat, oksennukset ja pissatolppanakin oon ollut. Mutta voi elämä, että mua puistattaa jonkun vieraan mukulan räkänenä, pakko vaan esittää viilipyttyä joskus ja koittaa nähdä se pieni ihminen siellä, jos se mua johonkin tarvii.

Tarkoitatko, että olet lapsivihamielinen?[/QUOTE]

En vihaa lapsia. En vain pidä vauvoista. Haluamme molemmat lapsen, mutta en halua osallistua vauva-ajan hoitoon, olen siellä sivussa tarvittaessa. En todellakaan aio kiintyä vauvaan. Osallistun lapsen kasvatukseen ja elämään enemmän kun vauva-aika on ohi.

En vihaa lapsia. En vain pidä vauvoista. Haluamme molemmat lapsen, mutta en halua osallistua vauva-ajan hoitoon, olen siellä sivussa tarvittaessa. En todellakaan aio kiintyä vauvaan. Osallistun lapsen kasvatukseen ja elämään enemmän kun vauva-aika on ohi.

Ei se mene niin, että voit vaan astua kuvioihin kun on kivaa. Lapsi tarttee vanhempiaan kaikkina ikäkausina.

Voi olla hankalaa hypätä vasta sitten myöhemmin mukaan lapsen elämään... Sähän olet hänelle vieras, hän ei välttämättä luota suhun, eikä ole sitä kiintymystä. Älä ainakaan oleta että teillä on heti helppoa ja mukavaa ja että lapsi haluaa sitten tehdä asioita sinun kanssasi...

Oletko ihan varma ettei sinulla herää mitään tunteita lasta kohtaan raskausaikana tai sitten kun tämä on syntynyt. Vai oletko jo raskaana? Jos et lasta halua älä sitä tee! Tuosta kärsii lapsi. Ei taida olla kun se vaihtoehto että joko eroat ja annat miehen etsiä naisen joka haluaa perheen tämän kanssa tai sitten yrität kasvaa äidiksi.

Ei kyllä tarvitse hirveesti miettiä miksi nykyään noita persoonallisuushäiriöisiäkin tuntuu löytyvän niin paljon.. Luuletko että lapsella on hyvät mahdollisuudet kasvaa tervejärkiseksi kansalaiseksi jos hänen yksi tärkeimmistä suhteista; äiti - vauva suhde on noin vioittunut. :/

Ymmärrän tuon hyvin. Lapsi ei tarvitse nimenomaan "äidin hoivaa" ekoina kuukausina vaan pysyvän ja turvallisen aikuisen läheisyyttä ja hoivaa. Lapsi ei kasva siitä vinoon jos ei ensisijainen hoivaaja ole äiti. Itseänikin oksettaa ajatuskin vaipoista, kylvetyksistä yms. Toki ne tekisin mutten nauttisi.
On naisia joille luonnollisempaa on ottaa se "perinteinen isän rooli" eli olla enemmän läsnä mitä vanhempi lapsi on ja mitä enemmän lapsen kanssa voi harrastaa. Ei siinä ole mitään pahaa vaikka kaavoihin kangistunut yhteiskunta niin näkisikin. Kunhan lapsella siis on hoiva ja turvallisuus.

Ja lisään että tietysti ihannetilanne on se että molemmat vanhemmat ovat alusta asti mahdollisimman paljon mukana lapsen kaikessa hoidossa. Mutta jos se se ei ole jostain syystä mahdollista niin aivan hyvin toimii niinkin että toinen vanhempi on enemmän. Jostain käsittämättömästä syystä sen vaan joidenkin mielestä pitäisi olla äiti.

Teee vain lapsi, mutta voit olla varma että joudut osallistumaan viimeistään 2 viikon päästä lapsen syntymästä vaipanvaihtoon jne. Maailmassa ei nimittäin ole sellaisia miehia ja anoppeja jotka tuollaisen vastuun ottaisivat vauvasta. Sinua nyt kyllä kusetetaan olan takaa. Valitan. Jätä lapsi tekemättä jos oikeasti haluat elää elämääsi ja nauttia siitä, kun lapsi (lapset) syntyy on un elämä eletty, näin se vaan on . Kumpa olisin itse osannut valita paremmin.

Yhteistyössä