Z
"ZzZzZ"
Vieras
onko kukaan kokeillut? Oliko mitään hyötyä tai haittaa? Mistä tuota l-tyrosiinia saa, apteekistako??
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26523633:Ainakin Lifestä saa. Syön sitä, mutta kun syön samalla 5-htp:tä en osaa eritellä yksittäisen aineen vaikutuksia. Sen jälkeen, kun aloin syödä noita, paranin masennuksesta enkä ehkä pala enää niin pahasti auringossa (tai rusketun paremmin).
Saat varmaan lisätietoa luontaistuotekauppojen myyjiltä tai joltain luontaistuotteisiin perehtyneeltä ihmiseltä.
Oletko varma, että se selvä mielialavaikutus ei ole tullut D-vitamiinista? Sillä on tutkitusti (olen kokenut myös) iso vaikutus masennukseen.Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26524405:Joo, nyt kesällä tosin pyrin olemaan auringossa niin ettei tarvi napata purkista. B-vitamiinia kai kannattaa noiden kanssa syödä myös.
Mikä tuo 5-htp on? Itsellä on sellanen tilanne, että lekuri suosittelee mielialalääkkeitä, mutta mä en ole lainkaan innoissani...tuntuu, että ne ovat edellytys terapialle..ellei niitä aloita ei tuu terapiaa. Haluaisin mieluummin kokeilla nää vitamiinit ja muut ennen sitä. Hypericum perforatumia olen ottanut samoin D-vitamiinia, B-kombeja, e-epaa...mut tää 5-htp on uusi????
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26524604:
Okei kiitos!!! =) Kuulostaa hyvältä. Millaista pakettia luontaistuotekaupoista saa ja mihin hintaan ja paljonko näitä tulee popsia per päivä?
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26524706:5-htp on valitettavasti aika kallista, ainakin se mitä minä syön. Se on siis tätä: Solgar 5-HTP (L-5-Hydroksitryptofaani) - www.terveyskaupat.net
Annostuksena 1 kapseli päivässä, suositellaan otettavaksi eri aikaan ruuan ja muitten luontaistuotteitten kanssa. N. tunti ennen nukkumaanmenoa. Tossa on mukana myös valeriaanaa, joka rauhottaa.
Pitää varmaan alkaa harkita iHerbistä tilaamista.. :snotty: En kyllä tiedä osaanko!
Olipa hyvä juttu, että lukasin taas tuon wikiartikkelin, nyt voin suositella tuota vasta fibro-diagnoosin saaneelle ystävällekin.
Ok, ei se niin paha hinta per/kk...siinähän on näköjään magnesiumiakin. Onko se toi valeriaana joka vaikuttaa ahdistukseen ja masennukseen?
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26524806:Siis se 5-htp auttaa masennukseen, valeriaana on vaan sellanen lievästi rauhottava ja väsyttävä yrtti. Sitä saa ostettua myös ihan tippoina, samoin ku kärsimyskukkaa ja kauranversoakin. Luontaistuotekauppojen hyllyt notkuu aina stressiä ja hermostusta lievittäviä valmisteita. Kertonee jotain ajan hengestä.![]()
masennusta mullakin... lääkäri tarjoaa mielialalääkettä näin vissiin tekevät kaikille...terapiasta voi vaan haaveilla jos en mä nyt jotenkin saa järkättyä neuvolan kautta pääsyä psykologille tms...
mulle mielialalääke on täysin poissuljettua en halua sotkeutua niihin tai ylipäätänsä mihinkään lääkkeeseen mikä ei ole sellainen että henki on siitä kiinni.
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26525771:Joo, mielialalääkkeillä koitetaan korjata masennusta varmaan ihan kaikissa tapauksissa. Kyllähän jotkut saa niistä avun, mutta mulle henk. koht. ne ei oo ikinä sopineet.
Tärkeää on myös keskusteluapu. On surullista mihin terveydenhuolto Suomessa on mennyt mielenterveyden osalta, asiakkaat vaan nakataan pilleripurkki kädessä takaisin pihalle.
Minä sain yhdet lääkkeet - ensimmäiset "oikeat masennuslääkkeet" - niin, että juttelin vartin lääkärin kanssa. Se sanoi vaan, että monet ihmiset syö noita, antoi jonkun vanhan näytepakkauksen ja annostusohjeet ja toivotti hyvää päivänjatkoa. :O Kertoi, että sitä parempaa hoitoa ei juurikaan saa vaikka yrittäis tappaa itsensä.
En tiedä oliko suorapuheisuuteen ja käyttäytymiseen syynä se, että lääkäri oli jäämässä sinä päivänä eläkkeelle vai oliko se aivan normaali hoitotilanne.
http://www.bookplus.fi/kirjat/larson%2c_joan_mathews/vapaudu_masennuksesta_luonnon_keinoin-4327864
Tässä vielä linkki kirjaan. Kirjastostakin varmasti tuon saa.