Kyttääjät ry. kokoontui päiväkodin pihalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt töihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt töihin

Vieras
On se kumma kun ei mene tajuntaan, että on töitä, joita tehdään kotoa käsin!

Vein lapset päiväkotiin. Asumme ihan sen vieressä. Olin lähdössä pois, kuulin 2 muun äidin puhuvan, että tuokin menee suoraan takaisin kotiin ja loppua en kuullut. Samat äidit olivat pihalla jo kun tulin lasten kanssa. Toinen sanoi jotain vaatteistani (trikoot ja huppari, kotiasu).

Ei jumalauta. Olisiko pitänyt kääntyä ja kävellä rouvien eteen, ja esittäytyä: olen N. N., x:n ja y:n äiti, kielenkääntäjä, ja mitäs te teette kun on aikaa täällä päiväkodin pihalla päivitellä muiden työtilanteita tai vaatteita :(...

Tee ihmeessä noin. Minä tekisin. Minulla oli vielä pari vuotta sitten sama tilanne, lähes. Silloin oli kaksi lasta, 4v ja vauva. Vein isomman kokopäivähoitoon ja menin vauvan kanssa kotiin, tekemään tutkimustyötä (yo-opiskelija olin). Tämähän oli siis ylivoimaisen vaikeaa ymmärtää jopa pä'iväkodin henkilökunnan että isompi ei ole virikehoidossa vaan oikeasti teen sen ajan hommia (ja vielä hoidin vauvaa samalla).

Päiväkodissa kyllä tietävät, mitä teen. Ja sikäli ei oo mitään salattavaa.

Mutta jos nuo päivittelijät ovat siellä vielä huomenna, niin menen suoraan eteen ja esittelen itseni :).

Mulla sama tilanne. Teen etätöitä kotona 1-5 päivää viikossa. Tuntuu, että jatkuvasti saa selitellä sitä asiaa sekä päiväkodissa että muille vanhemmille. Jos minä teen kotona etätöitä, minä olen ihan oikeasti TÖISSÄ enkä lomalla. Sinuna ap minä kyllä esittelisin itseni juuri mainitsemallasi tavalla!

Miks me naiset ollaan just tollasia? Uskon että 90% naisista sortuu tuohon syntiin, eli että arvostellaan muiden elämiä, ilman että tiedetään tarkemmin siitä mitään.

Mun ei oo koskaan tarvinnut selitellä mitään, ei päiväkodille eikä muille vanhemmille.

Ap; jos ne huomennakin kyylää, niin mene hymyssä suin käsi ojossa esittäytymään: Olen XX, YY:n äiti, ja teen työkseni käännöstöitä kotoa käsin". Mahtaa niitä nolottaa :xmas:

Pakko lisätä, että itsekin teen kotona töitä, ja uskon että minuakin on aamuisin päivitelty päiväkodilla kun tukka pystyssä verkkarit jalassa vieny lapsia... Mutta hei mitä sitten? Anna päivitellä, jos olet ylpeä työstäsi, sinua ei ressaa vaikka luulisivat sinun vain hengaavan himassa!!!! Nokka pystyyn etkä mitään mee esittäytyy!!!

Mulla tulee tästä mieleen jotkut työkaverit, jotka ovat töissäkin kulahtaneissa verkkareissa ja tukka pystyssä. Jos ei paremmin tietäisi, voisi luulla, että ne ovat nukkuneet yönsä työpaikan siivouskomerossa ja nousseet sieltä suoraan kahvihuoneeseen.

Mitähän niistä mietitään, kun vievät lapset päiväkotiin? Tai ehkä miesten arvioinnissa on eri kriteerit ja ne saavat näyttää variksenpelättimiltä, kun taas naista katsottaisiin huonolla.

Joo, esittele itsesi ensi kerralla noin. Muuten se homma kyllä jatkuu ja sinusta tuntuu kiusalliselta.

Peesi.

Moni luuli minustakin että vien lasta virikepaikkaan koska ei ole joka päivä ja työmaani on myös kotosalla.
Hoitajatkin, koska eiväthän he tiedä työpaikkoja tms.

Kukaan ei ikinä saa tietää mitään ettei vain loukata oikeuksia....... :headwall:

Asenteet muuttuivat kun kerroin että teen työtä kotona ja että minkälaista työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja kotona työ mullaki;22637494:
Pakko lisätä, että itsekin teen kotona töitä, ja uskon että minuakin on aamuisin päivitelty päiväkodilla kun tukka pystyssä verkkarit jalassa vieny lapsia... Mutta hei mitä sitten? Anna päivitellä, jos olet ylpeä työstäsi, sinua ei ressaa vaikka luulisivat sinun vain hengaavan himassa!!!! Nokka pystyyn etkä mitään mee esittäytyy!!!

Joskus uudet päiväkodin tädit ja muut vanhemmat katsovat hyvin pitkään kun saapastelen sinne hevosen paskaisilla vaatteilla :D.
Jotkut uskaltaa sentään kysyä mitä työtä teen, toiset vaan kattoo pitkään kun on paskaa siellä täällä ja heiniä sojottaa piposta. Mitä noista välittää, onpahan niillä ainakin tekemistä kun saa miettiä toisten asioita.

Yhteistyössä