Kysytään nyt vielä tätäkin... onko lapsesi reissannut ilman sinua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peppuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

peppuliini

Aktiivinen jäsen
01.10.2007
14 785
0
36
eli onko teillä lapsi ollut reissussa ilman sinua tai isäänsä? Tossa yökyläalotuksessa jo kerroinkin että meillä lapsi lähdössä ensi viikonloppuna kummitädin kanssa reissuun. Juhannuksena oli äitini ja isäpuoleni kanssa tallinnassa, mutta muuten on reissannu vaan mun kanssa ja nyt tänä viikonloppuna sit myös isänsä kanssa. Mites teillä?

esikoinen (5v) oli viime kesänä viisi vuorokautta anopin kanssa parin sadan kilometrin päässä kylpylälomalla...
Ensimmäistä kertaa elämässä oli niin pitkään poissa ja tuntui kyllä päivät elämäni pisimmiltä, mutta hauskaa tuntui olevan ja lapsikin sai mukavia kesämuistoja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Karibian Aurinko:
Tavallaan joo.. On ollut kesäisin veneilemässä mummilassa, Ahvenanmaata myöten.. :)

hups....tästähän tajusin, että olihan meidänkin neiti tänä kesänä kummitädin ja kummitädin perheen ja veljen perheen kanssa purjehtimassa 2 yötä ilman minua, kun olin itse sairaalassa....

On, esikoinen on ns. pakon edessä reissannut tätä Oulu-Helsinki väliä. Isänsä asuu siellä etelässä, ja tapaamiset on välillä juuri kyytiasioiden osalta melkoista järjestelyä. Onneksi tädilläni on aika paljon kulkua sinne suuntaan työasioissa, joten neiti on hänen kanssaan matkannut lentokoneessa ja kerran autollakin. Tätini asuu kuitenkin tuossa ihan lähellä, ja tyttö on aiemmin ollut mm. heidän kanssaan uimahallissa useamman kerran ja yökylässä kun olin pikku-ukkoa synnyttämässä, muiden kylailiyjen lisäksi. Joten ihan tuttu ihminen on =)

Niin ja esikoinen täytti nyt siis juuri 5v., oli noin 4v kun eka kerran matkusti isotätinsä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
On, esikoinen on ns. pakon edessä reissannut tätä Oulu-Helsinki väliä. Isänsä asuu siellä etelässä, ja tapaamiset on välillä juuri kyytiasioiden osalta melkoista järjestelyä. Onneksi tädilläni on aika paljon kulkua sinne suuntaan työasioissa, joten neiti on hänen kanssaan matkannut lentokoneessa ja kerran autollakin. Tätini asuu kuitenkin tuossa ihan lähellä, ja tyttö on aiemmin ollut mm. heidän kanssaan uimahallissa useamman kerran ja yökylässä kun olin pikku-ukkoa synnyttämässä, muiden kylailiyjen lisäksi. Joten ihan tuttu ihminen on =)

Niin ja esikoinen täytti nyt siis juuri 5v., oli noin 4v kun eka kerran matkusti isotätinsä kanssa.

toi on kyllä hienoa, kun on joku kenen kanssa kulkea kun tuokin on kummiskin aika pitkä välimatka ja ainakin mua jännittäis pästää lapsi ihan ykisn...viimeksi kun lennettiin Turku-Tukholma väliä oli yksi 5-vuotias tyttö ja 7-vuotias poika kahestaan koneessa menossa isänsä luokse...

Ovat reissanneet ukin ja mummin luokse Espanjaan . Samoin Suomeen ovat lennelleet lomille, seka Jenkkilaan kavereiden luokse viime vuonna. Siis vanhimmat lapset. Tuplat ovat aina lennelleet vaan meidan kanssa, toistaiseksi

Juu, esikoinen reissasi 9v:na kummitätinsä luokse Helsinkiin yksin lentokoneella. Tyty kävi 7v:na kummiensa kanssa Tanskassa. Kuopus ei ole vielä millään pidemmillä reissuilla käynyt, ehkä nyt päivän reissu jossain eläinpuistossa saattaa olla takana isovanhempien kanssa.

Esikoinen oli viime joulukuussa kummitätinsä perheen kanssa Helsingin reissussa junalla.Tämä kummitäti on mieheni sisko.Esikoinen on äärimmäinen junafani ja oli aivan tohkeissaan reissusta! Tuolloin ikää oli 4 1/2 vuotta.Reissu meni hyvin, pientä koti-ikävää oli toki ollut mutta sehän on normaalia.

Viime pääsiäisenä meidän tyttö oli reissussa mun vanhempien kanssapari päivää :D Niin ja tyttö oli sillon 2v4kk ja niin hauskaa sielä oli että ei suostunut mun kanssa edes puhelimessa puhumaan.Automatkat meni tosi hyvin vaikka kilometrejä kertyi lähes 1000 :)

Isovanhempien matkaan lähtivät useinkin ja 6 vuotiaana poika lensi "yksin" Tanskaan (mukana lentokentällä saattaja)

Ja yksikseen sisarukset (8v ja 9v) tulivat pari viikkoa sitten vaarilasta linja-autolla (tre-turku)

Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Esikoinen oli viime joulukuussa kummitätinsä perheen kanssa Helsingin reissussa junalla.Tämä kummitäti on mieheni sisko.Esikoinen on äärimmäinen junafani ja oli aivan tohkeissaan reissusta! Tuolloin ikää oli 4 1/2 vuotta.Reissu meni hyvin, pientä koti-ikävää oli toki ollut mutta sehän on normaalia.

meilläkin neiti hirmuine junafani...aina jos kysyn että mitäs tehtäis niin melkeen vastaus on että mennään kattoo junia!! =) no tiistaina pääsee Espooseen junalla ja ensi viikonloppunna sitten yöjunaan... =)

vanhin ollut mummon kanssa kahdesti ulkomaillakin joskus 7 - 8 vuotiaana suunnilleen. nyt mummo ei jaksa enää ja toisaalta me mieluummin matkustetaan koko perhe, mutta nuo kaksi reissua oli sellasia että en itse ollut siihen aikaan menossa mihinkään.
jostakin 10-12 vuotiaasta on matkustellut yksin junalla ja bussilla vähän pidempää matkaa ja joskus 15 v lentänyt yksin.

Yhteistyössä