Kysyppäs sieltä suomiäitipalstalta, että

mitä sanovat tähän?

Näin ehdotti yhden tyttäreni ystävä, kun oltiin sovittu että minä (melkoisen paatunut abortinvastustaja ja teinivanhemmuuta tasaveroisena vanhemmuutena muiden vanhemmuuksien kanssa pitävä) lähden kanssaan sairaalaan sitten kun on "aika" eli aborttipilleri todennäköisesti puree ja neitonen (16v) synnyttää, viikolla 18, kuolleen sikiön.

Kysyn siis.
Ei kiva tilanne kellekään.
Jos jotain positiivista kaikesta negatiivisesta yrittää kaivamalla kaivaa niin kai se että minuun luotetaan tässä asiassa...

:(
 
Hui tuntuu hurjalta, itse olen samoilla viikoilla ja tunnen potkut jo...Ei siis ole paheksuva viesti vaan tuntuu vaan hurjalta. :(

Voi tyttöparkaa.

Olen ymmärtänyt ettei tuossa vaiheessa voi saada aborttia ilman vauvan kehityhäiriöitä? Vai?
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
***
Mun on vaikea ajatella asiaa sinun kannaltasi, koska olen hyvin aborttimyönteinen (mutta arvostan teiniäitiyttä ihan siinä missä muutakin äitiyttä, olenhan itsekin teiniäiti). Luulen, että tuossa tilanteessa lähtisin tueksi vaikka näkemyksemme nuoren kanssa eivät kohtaisi. Nuori ihminen ja vaikea päätös, siinä tarvitsee kaiken tuen mitä ympäriltä saa. Sitten vaikka itse nieleskelee omia ajatuksiaan (ja purkaa ne sitten jollekin toiselle) ja pyrkii parhaimpaansa auttamisessa.
 
Hui tuntuu hurjalta, itse olen samoilla viikoilla ja tunnen potkut jo...Ei siis ole paheksuva viesti vaan tuntuu vaan hurjalta. :(

Voi tyttöparkaa.

Olen ymmärtänyt ettei tuossa vaiheessa voi saada aborttia ilman vauvan kehityhäiriöitä? Vai?
Ilmeisesti saa jos nuori äiti ja "poikkeustilanne".
Itsekään en olisi aiemmin osannut edes aavistaa että moista tapahtuu.

:(
 
Mun on vaikea ajatella asiaa sinun kannaltasi, koska olen hyvin aborttimyönteinen (mutta arvostan teiniäitiyttä ihan siinä missä muutakin äitiyttä, olenhan itsekin teiniäiti). Luulen, että tuossa tilanteessa lähtisin tueksi vaikka näkemyksemme nuoren kanssa eivät kohtaisi. Nuori ihminen ja vaikea päätös, siinä tarvitsee kaiken tuen mitä ympäriltä saa. Sitten vaikka itse nieleskelee omia ajatuksiaan (ja purkaa ne sitten jollekin toiselle) ja pyrkii parhaimpaansa auttamisessa.
Nimenomaan näin.
 
"vieras"
mitä sanovat tähän?

Näin ehdotti yhden tyttäreni ystävä, kun oltiin sovittu että minä (melkoisen paatunut abortinvastustaja ja teinivanhemmuuta tasaveroisena vanhemmuutena muiden vanhemmuuksien kanssa pitävä) lähden kanssaan sairaalaan sitten kun on "aika" eli aborttipilleri todennäköisesti puree ja neitonen (16v) synnyttää, viikolla 18, kuolleen sikiön.

Kysyn siis.
Ei kiva tilanne kellekään.
Jos jotain positiivista kaikesta negatiivisesta yrittää kaivamalla kaivaa niin kai se että minuun luotetaan tässä asiassa...

:(

ne hormoonit ja entäs jos ei saa enää lasta? mietitkö kaiken?
 
Mun on vaikea ajatella asiaa sinun kannaltasi, koska olen hyvin aborttimyönteinen (mutta arvostan teiniäitiyttä ihan siinä missä muutakin äitiyttä, olenhan itsekin teiniäiti). Luulen, että tuossa tilanteessa lähtisin tueksi vaikka näkemyksemme nuoren kanssa eivät kohtaisi. Nuori ihminen ja vaikea päätös, siinä tarvitsee kaiken tuen mitä ympäriltä saa. Sitten vaikka itse nieleskelee omia ajatuksiaan (ja purkaa ne sitten jollekin toiselle) ja pyrkii parhaimpaansa auttamisessa.
Samaa mieltä. En siis lainkaan paheksu aborttia jos se on tehty aiemmilla viikoilla, tyttöparka kuitenkaan tuossa tilanteessa kaipaa (/kestä) arvostelua päätöksestä, joka kuitenkin on varmasti raskaimpia mitä joutuu elämässään tekemään.
 
[QUOTE="vieras";27447659]ne hormoonit ja entäs jos ei saa enää lasta? mietitkö kaiken?[/QUOTE]

Mitä minä mietin?
Ei missään kohdalla nuoren päätökset minun mietittävissäni.
Osuuteni ja valintani on vain siinä, että menenkö tuekseen vai en.
 
Ei tajunnut ajoissa raskauttaan eli joutui hakemaan "erityisluvan" TEO:lta.
:(
aa, okei. Itse en kyllä olisi tuonkaan ikäisenä aborttia voinut tehdä, eikä onneksi ole tarvinnut edes asiaa ajatella. Olen muutenkin aika aborttivastainen mutta jos joku ystäväni minua pyytäisi tueksi tuollaiseen juttuun niin lähtisin tietenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tulitikkutyttö;27447688:
aa, okei. Itse en kyllä olisi tuonkaan ikäisenä aborttia voinut tehdä, eikä onneksi ole tarvinnut edes asiaa ajatella. Olen muutenkin aika aborttivastainen mutta jos joku ystäväni minua pyytäisi tueksi tuollaiseen juttuun niin lähtisin tietenkin.
jos tuntuu siltä että et vaan voi

saada lasta nyt! Se on vaan minkäikänen on sikiö! pelkkä munasolu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tulitikkutyttö;27447688:
aa, okei. Itse en kyllä olisi tuonkaan ikäisenä aborttia voinut tehdä, eikä onneksi ole tarvinnut edes asiaa ajatella. Olen muutenkin aika aborttivastainen mutta jos joku ystäväni minua pyytäisi tueksi tuollaiseen juttuun niin lähtisin tietenkin.
Minä olin aikoinaan viimeisilläni raskaana ystävän tukena (tosin silloin varhaisemmassa) abortissa. Meille se ei ollut ongelma (vaikka toki suri suru syntymättömän puolesta), mutta henkilökunta oli puolisekaisin...

Ilmeisesti 17 v suunnitellusti raskaana oleva ei voi tuntea myötätuntoa ja tukemisen tarvetta 19 v raiskauksen jälkeistä aborttia tekevälle ystävälleen...

Ja ei. En, kokemuksista rikastuneena, ole yhtään entistä aborttimyönteisempi.
Pikemminkin päinvastoin.
 
mitä sanovat tähän?

Näin ehdotti yhden tyttäreni ystävä, kun oltiin sovittu että minä (melkoisen paatunut abortinvastustaja ja teinivanhemmuuta tasaveroisena vanhemmuutena muiden vanhemmuuksien kanssa pitävä) lähden kanssaan sairaalaan sitten kun on "aika" eli aborttipilleri todennäköisesti puree ja neitonen (16v) synnyttää, viikolla 18, kuolleen sikiön.

Kysyn siis.
Ei kiva tilanne kellekään.
Jos jotain positiivista kaikesta negatiivisesta yrittää kaivamalla kaivaa niin kai se että minuun luotetaan tässä asiassa...

:(



Toi on vaan niin hienoa! Olet hoitanut hommat just kun pitääkin:)
Voimia koitokseen:hug:
 
???
Siis mitä tuo nainen muka halusi kysyttävän?
Vai oliko kyse vain siitä, että keksit taas kerran yhden pitkästyttävän aasinsillan päästä kehumaan suurta sydäntäsi ja "suvaitsevaisuuttasi"?
 
  • Tykkää
Reactions: erinys

Yhteistyössä