kysyn nyt järkevän kysymyksen porkkanasta, ootteks valmiina? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -tiNttU-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

-tiNttU-

Jäsen
02.05.2011
331
0
16
eli olen kyllä satoja kertoja kuullut et porkkanaa voi laittaa esim.makaronilaatikkoon tai kastikkeisiin raasteena, mutta mulla on vaan kertakaikkiaan takaraivossa sellanen kuva sellasesta lötköstä, lämpimästä, klimppisestä raasteesta mikä tuntuu suussa tukolta märkiä hiuksia :ashamed::ashamed::ashamed:

voisitteko valaista mua et huomaako koko porkkanaa esim.just makaronilaatikossa...?
vai laitanko vaan paloina niin pääsen helpommalla? :xmas:

No makaronilaatikkoon en porkkanaa laita, raaste raasteena, raakana, siinä sivussa sitten, mutta esim. pastakastikkeeseen raastan sitä, ihan ohuen ohueks, eikä sitä oo tarkotus ainakaan mulla laittaa kamalaa määrää, joten osa melkein sulaa sinne soossiin ja loppua ei huomaa.. :)

tää koko porkkana-juttuhan juontaa nyt juurensa siitä, et mun pitäs tehdä munaton ja maidoton makaronilaatikko ja jotenkin se tuntuu niin "tyhjältä" et koitan keksiä sinne kaikkee tavaraa :D

Kun ei määrättömästi sitä laita ja raastaa vaikka pienemmällä terällä, se ei tukkuunnu. Toisaalta jos se kelpaa porukalle paloina, niin hyvää noinkin. Mä tuuppaan mm. lasagneen sellaisia pikku "nappeja" jotka kypsennän jauhelihakastikkeen joukossa. Mun kielelle se on parempaa niin kuin raasteena

Porkkanaraaste makaroonilaatikossa on oikeesti tosi hyvää! Mä tapaan laittaa sen jauhelihan sekaan pannulla ja antaa sen siinä muhia hetken jauhelihan joukossa. Ja raastan sillä pienimmällä terällä.

Juu kuten kookosta tuossa yllä kertoi niin jauhelihan kanssa pannulla kun hetken antaa olla niin hyvää tulee =)

Laitat vaikka vähän soijamaitoa ( jos käy) niin ei oo ihan niin "laihaa" tuo laatikko.

Yhteistyössä