Kysyn kirjautumatta raskaaksi tulosta hormonikierukan jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuumeilija

Vieras
Tarkoitus on yrittää vauvaa kierukanpoiston jälkeen,poisto ensi perjantaina. Koska on hyvä aloittaa ovulaatiotestien käyttäminen? Ja onko ensimmäinen vuoto edes oikeaa kuukautisvuotoa? Tästä olen saanut erilaista tietoa.
Kysyn vielä lääkäriltä mutta tämä pyörii nyt mielessä.

mulla samat mielessä kauanko sulla on ollu kierukka
mulla myös hormoonikierukka ja mietin että kun se poistetaan tuunko ylipäätään enään raskaaksi kun mulla ei oo ollu moneen vuoteen menkkoja tuon kierukan ansiosta

Alkuperäinen kirjoittaja Suklaahippu:
tyhmä kysymys kahden lapsen äidiltä, mutta mihin ovulaatiotestejä tarvii...en ole ikinä käyttänyt...

En minäkään ole käyttänyt. Molemmat lapset ovat syntyneet noin vain,esikoinen vaikka söin pillereitä ja kuopus annettiin tulla jos oli tullakseen. Nyt kun on ikää tullut lisää niin ajattelin kokeilla testien kanssa ja ainakin saada selvyys siitä että ovuloinko ollenkaan kun paikat ovat olleet näin kauan horroksessa.

Kannattaa odottaa ekat menkat ennen kun alkaa yrittää, minulla meni kesken kun tulin heti raskaaksi poiston jälkeen. Anta hormonien tasoittua. Sitten on helpompi laskettu aikakin määritellä kun ollut normaalit menkat välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Kannattaa odottaa ekat menkat ennen kun alkaa yrittää, minulla meni kesken kun tulin heti raskaaksi poiston jälkeen. Anta hormonien tasoittua. Sitten on helpompi laskettu aikakin määritellä kun ollut normaalit menkat välissä.

Onko ihan lääkärin suositus? Minä taas olen jostain lukenut että saa heti yrittää,onkohan vanhaa tietoa?

Mulla oli aikoinani hormonikierukka miltei 5 vuotta. Kun se otettiin pois, mulla kesti noin puoli vuotta kun tulin raskaaksi. Mulla menkat alkoi kyllä ihan normaaleina kun kierukka oli poistettu. Mullakaan ei ollut kierukan aikana juurikaan vuotoa.

Mulla oli hormonikierukka 5v ja otettiin nyt alkuvuodesta pois, menkat alkoi normaalisti ja raskaaksikin tulin, mutta sain keskenmenon. MEillä oli lääkärin ohje, et heti voi alkaa yrittää kun kierukka poistettu.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:

Onko ihan lääkärin suositus? Minä taas olen jostain lukenut että saa heti yrittää,onkohan vanhaa tietoa?

Silloin kun poistettiin niin terkkari suositteli oottaa yhet menkat, mut tais mennä innostuksissaan ohi korvien. Ja vuoto alkoi heti poiston jälkeen, mikä suinkaan ei ollut kuukautisvuoto vaan poistovuoto ja aattelin että ne oli menkat tai jotenkin silleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kauanko teillä on kestänyt ennen kuin ekat menkat ovat alkaneet?

Sorry,mut kyll muista tarkalleen. Mutta ei siinä mitään pitkää aikaa menny, koska ei ole jäänyt mitään mielikuvaa... Jotain kuukauden sisään poistosta kuitenkin. Voi olla että vähemmänkin aikaa. Ja mulla kierto oli heti ihan säännöllinen.

Yhteistyössä