Kysymystä teille jolla on kissoja

Satuja
Montako kissaa?
Kaksi

Sisä- vai pihakissoja?
Sisäkissoja

Montako hiekkalaatikkoa?
Kaksi

Kuin usein siivootte laatikot?
Kakat kerään kun niitä ilmaantuu.

Mitä hiekkaa käytätte?
Kristallihiekkaa.
 
Kisuli
Alkuperäinen kirjoittaja onnipoika:
2 kissaa ei yhtään laatikkoa ja menevät ja tulevat miten tahtoo :whistle: vanhempi kissa viettää kyl enimmäksee päivät sisäl ja yöt ulkona(talvel yöt sisällä ja tarpeen tullen osaa pyytää ulos niin et varmaa joku herää)pienempi ei osaa maukua ja istua nököttää vaa ove takana ja venaa et joku päästää ja yleensä löytyy läjä saunasta tai vessasta aamulla...talveks ajattelin hommata laatikon!!voiko kissaa opettaa maukumaan???????????
Maukumaan ei voi opettaa, mutta VOI opettaa vaikka soittamaan kelloa. Kissan koulutuksesta löytyy kirjoja vaikka eläinkaupasta.

Tosin itse en opettaisi kissaa ikänä päivänä pyytämään ulos, jos olisi mahdollisuus tehdä siitä sisällä turvassa viihtyvä rakas lemmikki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:
-2 kissaa
-sisäkissoja
-1 potta
-Joka päivä tai joka toinen
-Fresh&Easy-hiekkaa käytetään. Ei haise yhtään :)
tota hiekkaa pyörittelin kädessä viimeks kun olin ostamassa, mietiskelin vaan, että miten mahtaa kissat suhtautua muutokseen. se vissiin on näppärää?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:
-2 kissaa
-sisäkissoja
-1 potta
-Joka päivä tai joka toinen
-Fresh&Easy-hiekkaa käytetään. Ei haise yhtään :)
tota hiekkaa pyörittelin kädessä viimeks kun olin ostamassa, mietiskelin vaan, että miten mahtaa kissat suhtautua muutokseen. se vissiin on näppärää?
Vaikka multa ei kysytty, niin muistini mukaan ei ole kauheen riittosaa.. Extreme Classicia suosittelen, tai sitten puupellettejä jos on leikatut kissat :) Ja meillä hiekan vaihto lopetti sängylle sontimisen..
 
1 sisäkissa.
Käytössä se sini-valkorakeinen "hiekka" (kiteet), en muista mikä se virallinen nimi on. Parin viikon välein vaihdetaan (vaikka pussissa lukee että vaihtoväli 1kk).
Kakat siivotaan heti pois, pissoille ei tarvitse tehdä mitään.
 
viima80
Alkuperäinen kirjoittaja Kisuli:
Alkuperäinen kirjoittaja onnipoika:
2 kissaa ei yhtään laatikkoa ja menevät ja tulevat miten tahtoo :whistle: vanhempi kissa viettää kyl enimmäksee päivät sisäl ja yöt ulkona(talvel yöt sisällä ja tarpeen tullen osaa pyytää ulos niin et varmaa joku herää)pienempi ei osaa maukua ja istua nököttää vaa ove takana ja venaa et joku päästää ja yleensä löytyy läjä saunasta tai vessasta aamulla...talveks ajattelin hommata laatikon!!voiko kissaa opettaa maukumaan???????????
Maukumaan ei voi opettaa, mutta VOI opettaa vaikka soittamaan kelloa. Kissan koulutuksesta löytyy kirjoja vaikka eläinkaupasta.

Tosin itse en opettaisi kissaa ikänä päivänä pyytämään ulos, jos olisi mahdollisuus tehdä siitä sisällä turvassa viihtyvä rakas lemmikki.
on meitinkin mirri rakas lemmikki jolle halutaan antaa mahdollisimman luonnonmukainen elämä juuri sillä että saa toteuttaa luonnollisisa asioita elämässään kuten metsästystä ja kiipeilyä. eikä koskaan ole kaukana kotoa. kun kaksi kertaa huutaa nimeltä alkaa jostain päin kuulumaan töminä. yleensä tulee oma-aloitteisesti sisälle.

ja niille jotka sanoo et ulkona on vaarallista niin antakaa olla. en lähde asiasta keskustelemaan enempään. mielestäni on eläinrääkkäystä pitää kissaa sisällä.
 
duppa
kaksi kissaa, sisäkissoja, mutta kesäisin aina mökillä riehuvat vapaina kuukauden putkeen.

Kaksi hiekkalaatikkoa, toisessa katto, toinen avomallia. Sekaisin tällä hetkellä mikrohiekkaa ja perus kaupan paakkuuntuvaa halpahiekkaa, kun yritän opettaa ne irti siitä kalliimmasta ja vaihtelen hiekkasekoitussuhdetta koko ajan halvemman suuntaan... Kerran aiemmin olen vaihtanut hiekkalaatua ja silloin tyhmänä vaihdoin koko laatikon kerralla uudelle hiekalle. Kissa (silloin oli vain 1 kpl) kakksi kahdesti matolle ja pissasi nojatuoliin ennen kuin tajusin mistä oli kyse... Nyt viisaampana aion kuukauden sisällä vaihtaa siis hiekat vähitellen.

Mies siivoaa laatikot joka ilta eli siis 1ktr/pv. Jostain syystä viime viikot ovat käyttäneet vain sitä avolaatikkoa..? Ennen katollinen oli suosikki. Hmm, ehkä se uusi hiekka tuntuu/haisee huonolta siinä umpitilassa tai jotain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumolle taas:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumolle:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:
-2 kissaa
-sisäkissoja
-1 potta
-Joka päivä tai joka toinen
-Fresh&Easy-hiekkaa käytetään. Ei haise yhtään :)
Kuinka usein teillä aina vaihdetaan uusi hiekka? Meillä tuo sama hiekka käytössä ja tuntuu, että hirveen usein saa kiikuttaa tuota hiekkaa kaupasta..
Tilanteen mukaan.. Aika usein kuitenkin ehkä väh. 4 päivän välein :)
Vaihdatteko siis koko hiekan kerrallaan? Ja koko pussin laitat kerralla pissalaariin? Oon miettinyt kun pussin kyljessä lukee 1 cat 1month.. ja aiemmin meillä kesti yksi pussi useemman viikon kun oli vaan yksi kissa.. tietty kakat otettiin sieltä päivittäin..
Juu usein pitää vaihtaa. Meillä ei jostain syystä toimi tuo 1 cat 1 month :/ Kai meillä vaan pissitään niin paljon :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:
-2 kissaa
-sisäkissoja
-1 potta
-Joka päivä tai joka toinen
-Fresh&Easy-hiekkaa käytetään. Ei haise yhtään :)
tota hiekkaa pyörittelin kädessä viimeks kun olin ostamassa, mietiskelin vaan, että miten mahtaa kissat suhtautua muutokseen. se vissiin on näppärää?
Meillä ei ole olleet millänsäkään :) Hyvää hiekkaa on, ei yhtään haise pissa :) Mutta kuten joku sanoi, ei ole kovin riittoisaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:
-2 kissaa
-sisäkissoja
-1 potta
-Joka päivä tai joka toinen
-Fresh&Easy-hiekkaa käytetään. Ei haise yhtään :)
tota hiekkaa pyörittelin kädessä viimeks kun olin ostamassa, mietiskelin vaan, että miten mahtaa kissat suhtautua muutokseen. se vissiin on näppärää?
Vaikka multa ei kysytty, niin muistini mukaan ei ole kauheen riittosaa.. Extreme Classicia suosittelen, tai sitten puupellettejä jos on leikatut kissat :) Ja meillä hiekan vaihto lopetti sängylle sontimisen..
sitä riittosuutta minäkin mietiskelin, kun meillä tosiaan on noita kissoja enemmänkin. kaikki kissat on leikattuja, pikkukolli menetti pallinsa keskiviikkona, tytöt on leikattu jo aikaa sitten, sitämukaa kun reilu puolivuotiaiksi tulivat. jostain syystä tuo pelletin käyttö vähän tökkii mulla, ei ole halua kokeilla :snotty:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:
-2 kissaa
-sisäkissoja
-1 potta
-Joka päivä tai joka toinen
-Fresh&Easy-hiekkaa käytetään. Ei haise yhtään :)
tota hiekkaa pyörittelin kädessä viimeks kun olin ostamassa, mietiskelin vaan, että miten mahtaa kissat suhtautua muutokseen. se vissiin on näppärää?
Meillä ei ole olleet millänsäkään :) Hyvää hiekkaa on, ei yhtään haise pissa :) Mutta kuten joku sanoi, ei ole kovin riittoisaa...
Tätä hiekkaa oli muuten aiemmin isoissa pahvilaatikoissa myynnissä, oli todella kätevä.. Edelleen laatikoissa myynnissä, mutta laatikot paljon pienemmät nykyöän..
 
aika monen vastauksesta huomasin, että mies siivoaa. ootteko te kaikki raskaana, vai miksi siivoominen on miehen työ? meillä ukko ei tod. siivoo laatikoita, pakosta joutu sillon siivoomaan kun kissat oli sisällä ja mä olin jonkun päivän peräjälkeen reissussa
 
meillä
- kaksi sisäkissaa
- extreme classic hiekka
- siivon joka päivä
- kaksi astiaa tosin käyvä nyt vain uudessa vessassa

meille tuli juurikin uusi pentu niin siksi ostin toisen vessan mut näköjään käyvät nyt vain tuossa uudessa joten nähtäväksi jää onko toinen turhaan......
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
aika monen vastauksesta huomasin, että mies siivoaa. ootteko te kaikki raskaana, vai miksi siivoominen on miehen työ? meillä ukko ei tod. siivoo laatikoita, pakosta joutu sillon siivoomaan kun kissat oli sisällä ja mä olin jonkun päivän peräjälkeen reissussa
Meillä ukko ei hiekka-astiaan koske!
Paitsi jos todella olen pidempään poissa kotoota.
 
ööh
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
aika monen vastauksesta huomasin, että mies siivoaa. ootteko te kaikki raskaana, vai miksi siivoominen on miehen työ? meillä ukko ei tod. siivoo laatikoita, pakosta joutu sillon siivoomaan kun kissat oli sisällä ja mä olin jonkun päivän peräjälkeen reissussa
No miksi ei siivoaisi? Meillä siivotaan 50-50 minä ja mies, aina se kummalla muistuu ensin mieleen. (Siivotaan siis joka ilta).
 
2 sisäkissaa, yksi laatikko josta putsataan jätökset ainakin kerran päivässä. Perusteellinen siivous kloritilla pyritään tekemään 1 kerta/kk. Turhan usein jää harvemmaksi. Käytetään marketin paakkuuntuvaa hiekkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
aika monen vastauksesta huomasin, että mies siivoaa. ootteko te kaikki raskaana, vai miksi siivoominen on miehen työ? meillä ukko ei tod. siivoo laatikoita, pakosta joutu sillon siivoomaan kun kissat oli sisällä ja mä olin jonkun päivän peräjälkeen reissussa
Meillä siivoaa se, joka ensin muistaa, ehtii ja jaksaa. Useimmiten minä, kun himassa pyörin. Vaikka olenkin raskaana.
Ei ole iso asia, tai homma mistä tarttisi vääntää kättä.

Mutta mä en olisi tämän kokoista eläintarhaa ylipäätään haalinut, jos mies ei yhtään osallistuisi. Sitten kävisi jo turhan raskaaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
2 kissaa kulkevat ulkona ja sisällä ja paskovat yhteen jodjuun jonka Pirkka Ultra mikrohiekka siivotaan tarvittaessa.

Sainpas vastattua viiteen kysymykseen yhdellä lauseella. B)
Tarvittaessa eli? :)
Ensinnäkin joka aamu ja lisäksi haisevat jöötit poistetaan heti. Myös silloin kun kissat erityisen hartaasti kapsuttavat lootaa, silloin siinä on ainakin niiden mielestä jotain sanomista.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
2 kissaa kulkevat ulkona ja sisällä ja paskovat yhteen jodjuun jonka Pirkka Ultra mikrohiekka siivotaan tarvittaessa.

Sainpas vastattua viiteen kysymykseen yhdellä lauseella. B)
Tarvittaessa eli? :)
Ensinnäkin joka aamu ja lisäksi haisevat jöötit poistetaan heti. Myös silloin kun kissat erityisen hartaasti kapsuttavat lootaa, silloin siinä on ainakin niiden mielestä jotain sanomista.
Ok eli sama kuin meillä :) Oli vain hieman vaikeasti tulkittava ilmaus - jos tarvittaessa olisikin ollut vaikka kerran viikkoon ;D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
aika monen vastauksesta huomasin, että mies siivoaa. ootteko te kaikki raskaana, vai miksi siivoominen on miehen työ? meillä ukko ei tod. siivoo laatikoita, pakosta joutu sillon siivoomaan kun kissat oli sisällä ja mä olin jonkun päivän peräjälkeen reissussa
Meillä minä siivoan laatikon. Eipä sitä erikseen ole sovittu tai mitään. On monia muitakin kotihommia jonka toinen hoitaa automaattisesti. Tietyt hommat vaan jotenkin asettuu itse kullekin.
Minä en lootan siivoamista koe mitenkään epämiellyttävänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Oli vain hieman vaikeasti tulkittava ilmaus - jos tarvittaessa olisikin ollut vaikka kerran viikkoon ;D
Onhan se joo =)
Joku voi kokea siivoamisen tarpeelliseksi vasta sitten kun paskat tulee yli äyräiden.

Aamusiivous on mulla siis vakio ja tarvittaessa pieniä lisätoimia mutta ei edes joka päivä.
 

Yhteistyössä