kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttumaarille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minttumaarille

Vieras
Hei!

Kirjoitit, että vauvallasi oli suolisto-oireinen maitoallergia. Iho-oireita ei siis ollut, mutta oliko vauvallasi ripulia? Miten nopeasti tuo maidoton dieetti alkoi tepsimään itkuihin?

Olin itse siis 4 päivää ilman maitotuotteita ja itkut vain pahenivat sinä aikana. Vauvalla ei ole myöskään ripulia yms., joten maitoallergiakin epäilyttää. Olen kyllä valmis maidottomalle dieetille jos siitä todella on kyse.

Kiitos kovasti vastauksestasi jo etukäteen!

Meillä oli vauva tosi itkuinen, kakka oli sellaista vetelää, tuli aina kamalan rutinan kanssa vaipasta läpi. Oli vihertävää, limaista muttei erityisen pahan hajuista. Lisäksi piereskeli tosi paljon. Illat poika oli kantoliinassa, se tuntui olevan ainoa paikka jossa tuntui hyvältä.

Muistaakseni maidoton dieetti alkoi tepsiä muutaman päivän sisällä, jätin varmuudeksi pois myös munan ja yleisesti allergisoivat. Myöhemmin jätin pois vielä kotimaiset viljat jotka sitten yksitellen otin mukaan ruokavaliooni.

Meillä näiden suolisto-oireiden lisäksi loppujen lopuksi tuli vielä ihottumaa kasvoihin joka siis hävisi kun aloitin maidottoman.

En osaa noita oireita kovin tarkkaan kuvata kun en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Kuitenkin, kun olimme lääkärissä maitoaltistuskokeessa, poika ei siellä reagoinut maitoon, vaan muutama päivä altistuksen jälkeen(altistusta jatkettiin siis kotona) pojan kakassa oli veriviiruja! Eli suoli on joutunut tosi koville maidon kanssa.

Imetään edelleen maidottomatta ja munattomalla sekä ilman yleisesti allergisoivia.

Yhteistyössä