Kysymys WC:n pesusta tai siitä rätistä/luutusta, jolla pyyhit istuimen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhakysymyskö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhakysymyskö

Vieras
Eli jokaisella on varmaan harja, jolla pestään pytty ja sitten joku rätti, jolla pyyhkii wc-pytyn muuten.. niin mitä teet sitten sille "likaiselle" rätille. Tarkoitan, että sehän olisi pestävä, mutta itse en ainakaan laita sitä muiden pyykkien sekaan pesuun, mutta en toisaalta viitsi yhtä rättiä yksin pesukoneessa pestä ja hahan alla huuhtomisella se ei kyllä tule puhtaaksi. Vai käytätkö kerran ja heität pois, vai?

No minä kyllä huuhtelen hanan alla ja käytän uudelleen, on varmaan sen verran tujuja pesuaineet että pöpöt kuolee...

Ja pesenkin sen sitten välillä muiden luutujen kanssa.

Mä yleensä siivouspäivänä pesen rätillä ensin muut vessan "osat" siis lavuaarin ym. Lopuksi pesen sillä vessanpöntön ja heitän sitten roskikseen. Muulloin pyyhin pöntön reunat joko talous- tai vessapaperilla. Tai sitten sellasilla desinfioivilla pyyhkeillä.

Vessapaperilla, tai vaihtoehtoisesti käytän kertakäyttöisiä ikkunanpesupyyhkeitä (kun ikkunasta on pyyhitty pienet sormen- ja nenänjäljet, on liinaa hyvä vielä käyttää muiden pintojen pyyhkimiseen).

[QUOTE="jaa";25565836]No minä kyllä huuhtelen hanan alla ja käytän uudelleen, on varmaan sen verran tujuja pesuaineet että pöpöt kuolee...

Ja pesenkin sen sitten välillä muiden luutujen kanssa.[/QUOTE]

Pöpöthän kuolee vasta 60 asteessa...Ei pesuaine niitä hävitä.

Rätteinä käytän vanhoja t-paitoja yms. joista olen leikannut sopivan kokoisia palasia ja näitä on laatikollinen siivouskaapissa. Käytön jälkeen suoraan roskiin.

En käytä rättiä mutta silloin kun olen käyttänyt, niin olen pessyt sen rätin samassa koneessa esim. lattialuutun kanssa ja 90asteessa. Nyt on niin pieni vessa että yllää hyvin bideellä suihkuttamaan koko pöntön. Suihkutan pesuainetta/kloritea(en raakana), annan vaikuttaa tovin ja suihkutan bideellä pöntön ja sen jälkeen koko muun vessan (altaan, lattian).

Tiesittekös muuten, että vessanpöntön likaisin kohta on se veto/paino nappi. Rätillä sen renkaan pesen ja muun pyykin sekaan. Toki se huuhdellaan ennen pyykkikoriin laittoa.

Miten tämä "toki se huuhdellaan" toimii? Siis pelkällä vedellä? Sehän ei poista kuin ehkä enintään näkyvää likaa ja lisää muita pöpöjä, joten eikö olisi fiksumpaa laittaa se vain pyykkikoriin ilman huuhtelua? (en nyt ota kantaa miten järkevää on laittaa mitään kosteaa pyykkikoriin mutta anyway.)

Uusimmat

Yhteistyössä