Kysymys vauvakaukalosta ja kaverille lainaamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minkälaisia "kavereita" teillä on jos eivät kertoisi kolaroineensa tai kolhineensa penkkiä??? Mä lainaan tavaroitani ystävälleni oikein mielelläni. Ovat kuitenkin käyttötavaraa ja ystävän käsiin uskoisin henkeni, miksen häntä auttaisi?

No, jos lainaa tavaroita, niin täytyy muistaa, että ne menee käyttöön ja myös pesuun. Itse olen pessyt oman ja lainakaukalon pehmusteita eikä ne ole miksikään mennyt.

Mutta jos on tarkka tavaroistaan, niin silloin voi kyllä ihan reilusti sanoa, että ei lainata. Ei sitä sen kummemmin tarvi selitellä - jokaisella on oikeus päättää itse omaisuudestaan ja sen käytöstä!

Minä en lainaisi ollenkaan, jos aikoisin itsekin vielä käyttää. Fakta on, että yksikään tavara ei tule parempana takaisin lainan jälkeen. Eli vaikka kaverisi ei sitä pesisi niin ei se ainakaan uudemmaksi tule se kaukalo muutenkaan käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan:
minkälaisia "kavereita" teillä on jos eivät kertoisi kolaroineensa tai kolhineensa penkkiä??? Mä lainaan tavaroitani ystävälleni oikein mielelläni. Ovat kuitenkin käyttötavaraa ja ystävän käsiin uskoisin henkeni, miksen häntä auttaisi?

Varmaan aika moni saattaa jättää sanomatta, jos vaihtoehtona on että sitten pitäisi itse ostaa sille kaverille uusi 189 euron turvakaukalo.

MIKSI ON VAIKEA OLLA REHELLINEN JA PUHUA IHMISILLE SUORAAN?

Mua pidetään hankalana ihmisenä, kun sanon mielipiteeni... Ja sanon mielipiteeni vain kun kysytään tai asia koskee minua.
Lainailin esikoisen vaatteita ja tarvikkeita kaverille ja mua kadutti jälkeenpäin ihan htisti, kun tulivat karseessa kunnossa takaisin. En tosin kaverille siitä mitään valittanut, oma oli vikani
Sitten vain lopetin sen lainaamisen ja vieläkään ei ole kaikki tavarat tulleet takaisin. Nyt sitten kakkoselle ostan samoja romppeita uudelleen... Enkä enää lainaa mitään, myyn kaikki pois.

Ap, selvästi et halua kaukaloa lainata, joten älä lainaa. Sanot vaan että olet tullut toisiin aatoksiin. Esim Britaxin kaukalon saa uutena jo vajaalla sadalla eurolla joten rahasta ei pitäisi olla kiinni. Tietty jos haluaa isofixit ym niin sitten pitää panostaa enemmän.

Ootteko muuten siitä puhuneet että jos joutuvat kolariin tms? Ostavatko teille kokonaan uuden kaukalon vai miten hommat menisi. Kannattaa tollasistakin sopia jo etukäteen, jos siis kuitenkin päädyt lainukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ohisteleva:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan:

Varmaan aika moni saattaa jättää sanomatta, jos vaihtoehtona on että sitten pitäisi itse ostaa sille kaverille uusi 189 euron turvakaukalo.

no voin sanoo et onneks ei oo tollasia ystäviä.

Yhteistyössä