Kysymys vauvakaukalosta ja kaverille lainaamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
lupasin kaverille antaa lainaan tuon meidän lapsen vauvakaukalon ku ei sitä tällä hetkellä tarvita itse. Kaukalo on vuoden vanha ostettu ihan uutena ja on ihan uudessa kondiksessa vielä, ei tahran tahraa tai muuta kulumaa. Kaukalo oli viel tosi TOSI kallis...

No nyt kaveri haluu pestä kaukalon ennenku ottaa sen käyttöön. Tiedän et se kangas siin on irrotettava ja pestävä mutta nyt iski huoli et meneekö se sit enää samanölailla paikalleen ja siin on kans niitä tarrakiinnikkeitä et heikkeneekö ne? Ja "löpristyykö" se kangas sit sen pesun myötä et ei enää ole semmonen uuden jämäkkä?

Kun kuitenkin ihan uudenveroinen kaukalo kyseessä niin en haluais sitten saada semmosta löpristynyttä kangasläjää takasi. Mitä olette mieltä? Minusta ei edes ole tarvetta pestä sitä ku se on tosiaa kuin uusi!

Mulla on vauvalle tuolla kanssa vastaava lainattu kaukalo ja oon kyllä omistajan kanssa sopinutkin, että pesen ennen käyttöä (ja tuo sitä tarviikin eli tuossa on tahroja ja sitä säilytettiin jonkin aikaa autotallissa ennen kuin sain sen). En usko, että tulee menemään miksikään, märkänä ajattelin laittaa pehmusteet jo paikoilleen, jotta venyvät kohdilleen.

Kerron sit, kuinka kävi. Mutta kyllä niiden pitäs olla pestäviä. B)

Meillä gracon päälliset ovat pesun jälkeen olleet kuin uudet... Mutta pitääkö se nyt turhaan pestä. Lapsihan on siinä aina vaatteet päällä ja jos on teidän jäljiltä siisti, niin ihan turha sitä on pestä. Mun mielestä täysin turhaa. Jos kaverisi on tarkka, niin hankkikoon sellaisen kaukaloviltin, jonka voi laittaa kaukalon päälle ja jossa on hihnojen reiät valmiina. Samalla suojelee sitten teidän kaukaloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mulla on vauvalle tuolla kanssa vastaava lainattu kaukalo ja oon kyllä omistajan kanssa sopinutkin, että pesen ennen käyttöä (ja tuo sitä tarviikin eli tuossa on tahroja ja sitä säilytettiin jonkin aikaa autotallissa ennen kuin sain sen). En usko, että tulee menemään miksikään, märkänä ajattelin laittaa pehmusteet jo paikoilleen, jotta venyvät kohdilleen.

joo kerroppas kun saat pestyä=)en haluis itsekää nipottaa mut ku se on iha uuus.....

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä gracon päälliset ovat pesun jälkeen olleet kuin uudet... Mutta pitääkö se nyt turhaan pestä. Lapsihan on siinä aina vaatteet päällä ja jos on teidän jäljiltä siisti, niin ihan turha sitä on pestä. Mun mielestä täysin turhaa. Jos kaverisi on tarkka, niin hankkikoon sellaisen kaukaloviltin, jonka voi laittaa kaukalon päälle ja jossa on hihnojen reiät valmiina. Samalla suojelee sitten teidän kaukaloa.

Peesi =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

joo kerroppas kun saat pestyä=)en haluis itsekää nipottaa mut ku se on iha uuus.....

Mä koitan loppuviikosta päästä niin pitkälle. :D Koitan muistaa kertoa kuin kävi, jos oot silloin linjoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:

Peesi =)

Millä ohjelmalla ootte muuten pesseet? Mullakin tuo on Gracon tuolla...

Hienopesuohjelmaa ajattelin?

Kannattaako lainata, jos kaukalo on noin hyvässä kunnossa ja teillä on sille vielä todennäköisesti käyttöä? Ei ne kamat lainaamalla parane. Varsinkaan nuo kaukalot, jotka on kovassa käytössä ja on tarkeää, että ovat "kolaroimattomat".

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:

Peesi =)

Millä ohjelmalla ootte muuten pesseet? Mullakin tuo on Gracon tuolla...

Hienopesuohjelmaa ajattelin?

Meillä oli kanssa Graco ja käsinpesuohjelmalla pesin..

Hassua tosiaan että jos kaukalo on ihan uuden veroinen niin kaveri haluaa sen pestä.. Mä varmaan sanoisin et "Anteeks tosi paljon, mä en halua kuulostaa siltä että nipottaisin, mutta tiiätkö kun se kaukalo on ainoastaan meillä ollut, ja melkein uusi... Ja oikeesti mua pelottaa että se kangas menee huonoksi jos sen pesee, niin pliis älä pese sitä jooko? Se on ihan puhdas ja lapsikin on siinä ulkovaatteet päällä..". Jos kaveri vielä vetää herneen nenään niin so? se tippuu kyllä sieltä nenästä jossain vaiheessa pois, ja jos ei niin mikä kaveri se semmonen on? Ja kaveri saattaa yrittää silti pestä sen päällysen, mutta jos päällynen menee pilalle, niin ainakin olet maininnut asiasta ja kaveri osaa sitten pyytää anteeksi ja toivottavasti korvata menetyksen..

Huh huh, kirjotimpa paljon :o

Sinuna en lainaisi ollenkaan. Jos kaverillesi sattuisi samanlainen pulauttelija kuin meille, niin sitä kangasta pestäisiin kerta viikkoon koko sen käyttöikä vähintäänkin...että mieti 2 kertaa annatko.
Tosin...ei se oikeasti miksikään mennyt.

Minä olen kanssa kärvistellyt vastaavanlaisen asian kanssa. Kaveri (oikeastaan vaan tuttava) pyysi meidän kuopuksen kaukaloa lainaksi ja en millään raaskisi sitä hänelle lainata. Kyseessä on aivan uudenveroinen recaro isofix-jalustalla. Itse olen tarkka tavaroista ja tämäkin on hyvin pidetty. Tuttava taas on toista maata, tavarat näkyy lojuvan pitkin pihaa... Turvakaukaloakin varmaan säilyttäisi terassilla kun ei eteisessä ole tilaa :/ . Nyt vaan mietin miten kieltäydyn... Meillä tuo kaukalo on vielä siksi, että toivoisin sille vielä tulevaisuudessakin käyttöä.

Mun mielestä voi aivan hyvin kieltäytyä sanomalla, että valitettavasti ei. Tai siis mulle sais ainakin sanoa niin. =) Mut jos jotain tahtoo selittää, niin jos sanoo vaikka, et tahdotaan, et säilyy hyvänä vielä tulevillekin?

Mut kiitti vinkeistä, koitan löytää mahdollisimman hellävaraisen ohjelman tuolle pesulle. En tiiä, onko meillä käsinpesuohjelmaa... :snotty:

Toi kangas on oikeasti toisarvoinen seikka, mutta ajattele sitä jos... Kaverisi kolhii kaukaloa, mutta ei tajua että sieltä on mennyt jokin osa rikki. Tämän jälkeen jos hän tai sinä kolaroitte ja pienelle matkustajalle tapahtuukin jotain. Voitko antaa itsellesi/kaverillesi anteeksi? Se on eri asia jos myydään. Ostaja vastaa itse käytöstään ja on tarkastanut tuotteen laadun sen saatuaan. Ostaja ottaa tietoisen riskin tuotteen ostaessaan, ettäsiinä voi olla jotakin vikaa. Tarkistakaa nyt ainakin yhdessä kaikki kolhut ilman niitä päällisiä ennen kuin annat kaukalon lainaan.

En minäkään tuollaista tavaraa lainaisi. Jos sattuukin kolari. En lainaisi omaani, enkä lainaisi itselleni, tai vauvalle.

Vaan joko säilyttäisi sen itsellä tai reilusti myisi eteenpäin. Sen jälkeen se olisi enää täysin omalla vastuulla. Tai ei enää vastuulla ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Ompus, sanot yksinkertaisesti että teillä voi olla sille käyttöä hyvinkin pian. Tuskin se kehtaa tulla sulta kyselemään jos vauvaa ei ihan heti kuulukaan.

Jotain tuollaista ajattelinkin, tosin tuo tuttu kyllä tohtii kysyä ihan mitä vaan.

Takaraivossa on ajatus vielä siitäkin, että mun kummisetä on roudannut nuo meille Saksasta ja osti vielä saman sarjan matkarattaat (me siis maksettiin kaukalo + jalusta, mutta setä halusi ostaa lahjaksi rattaat). Jotenkin oletan, että me ehdittäis mahdollisesti saada kolmas lapsi ennen ennenkuin mun serkkutytöt (siis kummisedän lapset) sais ensimmäisiään, niin voisin vaikka lahjoittaa koko setin heille... Vaikeasti selitetty, mutta pointti on, että en halua niille välikäyttäjiä...

just lainasin kaverilleni Gracon kaukaloa. Kosteella pyyhkäsin ennen vientiä. Tyhmää pestä jos ei ole näkyvästi likainen. Siinä ollaan kuitankin vaatteet päällä, joten kankaat ei ole ihoa vasten. Ei kankaat tosin pesusta kärsi, mut miksi pestä vaan pesemisen ilosta.

Yhteistyössä