Kysymys VAIN miehille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missä on moraali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

missä on moraali

Vieras
Onko teidän mielestä oikein, että nainen päättää milloin hankitaan lapsi? Mitä mieltä olette siitä, että jos mies ei halua lasta ja nainen haluaa ja "unohtaa" ottaa pillerit ja käy vahinko, onko se oikein? Onko oikein, että nainen päättää siitä, milloin mies tulee isäksi?

Tuolla yhdellä saitilla, neuvotaan naisia jättämään pillerit pois ja tekemään "vahingon" kun kerran nainen haluaa lapsen ja mies ei. Mitä mieltä te miehet olette siitä asiasta? Saako nainen yksin päättää siitä, milloin lapsi hankitaan? Miltä teistä tuntuisi, jos kävisi vahinko ja olisitte lopun elämäänne "lirissä", olisitteko katkeria ja olisiko "vahingonlaukaus" teille rakas?

Muistakaa miehet, että naiset on kieroja otuksia, niin parisuhteessa kuin yhden yön jutuissa. Pitäkää kondomit aina matkassa. Muuten monet naiset eivät saisi lapsia, eivätkä pääsisi naimisiin jos ei niitä vahinkoja kävisi.

Olen itse avoliitossa asuva nainen ja olemme miesystäväni kanssa jutelleet lapsista. Olemme sopineet, että odotellaan vielä ja yriteään saada lapsi vasta sitten kun molemmat sitä todella haluaa. En missään nimessä aio sortua "vahingon" tekoon. Mielestäni molempien pitää haluta lapsi, ennen kuin se voidaan hankkia ja lapsi pitää hankkia rakkaudesta, ei vain sen vuoksi että muillakin on.

Naiset älkää kommentoiko!!!

[viestiä moderoitu]

Nainen ei saa päättää yksin lapsen hankkimisesta. Ei ole parisuhde kovin terveellä pohjalla, jos mimmi päättää tehdä "vahingot", eikä kerro miehelleen. Yhdelle tutulle kävi juuri nämä vahingot. Nainen halusi muksun, mutta mies ei. Tosin tällä hetkellä se nainen on se katuva osapuoli, joka ei haluaisi pitää lasta enää taakkanaan. Mies sen sijaan on ottanut isän roolin hyvin itselleen.

Jätin pillerit pois vuosien seurustelun jälkeen, ilmoitin siitä miehelle. Hän ei hoitanut jatkossa ehkäisyä, eli hyväksyi lapsen tulon. Olisin ollut valmis yksinhuoltajuuteen, mutta mies halusi "tehdä oikein". Eli näin.

Alkuperäinen kirjoittaja perhe on perhe:
Jätin pillerit pois vuosien seurustelun jälkeen, ilmoitin siitä miehelle. Hän ei hoitanut jatkossa ehkäisyä, eli hyväksyi lapsen tulon. Olisin ollut valmis yksinhuoltajuuteen, mutta mies halusi "tehdä oikein". Eli näin.

Et osa ilmeisesti lukea. Pyysin nimenoman miesten kommentteja. Minua ei kiinnosta itsekkäiden naisten jutut, vaan miesten. VAIN JA AINOASTAAN MIESTEN. Nyt on kyse miehistä!!! YMMÄRRÄTKÖ.

Ihan varmasti suhde on niin huonolla pohjalla kuin vain voi olla, jos nainen hankkii lapsen salaa. Hän asettaa itsensä suureen riskiin ja ennen kaikkea todennäköisesti tuhoaa tulevan lapsen elämän.

Miehen kypsyminen isyyteen, ei ole kiinni naisen kypsyydestä ja kuitenkin miehen panos perheessä on merkittävä, kun jaetaan vastuita lastenhoidosta ja toimeentulosta. Jos minua käytettäisiin noin hyväksi, niin todennäköisesti pysyisin liitossa kuusi , seitsemän vuotta ja sitten eroaisin ja hoitaisin yksinhuoltajaisänä lapsen ja äidille jäisi tapaamisoikeus.

Moraalisesti ei saa tehdä vahinkoa tahallaan, mutta minkäs käytännössä teet jos näin tekee?
Se on voi voi.
Eikä nyt varmasti voida jälkeenpäin todistaa, olisko se todella vahinko vai ei.

Sitä sattuu, joillekin asioille vain ei mahda mitään. Naisesta kiinni.
Mutta turhaan kai aloittaja semmoisella päätänsä vaivaa, jos ei kuitenkaan itse aio niin tehdä?

Joten elähän omaa elämääsi siellä ihan rauhassa, äläkä kyyllää muita naisia ja heidän tekemisiään. Miehestä kiinni minkälaisen kotkaemon valitsee pesäänsä liihottelemaan.

"Et osa ilmeisesti lukea. Pyysin nimenoman miesten kommentteja. Minua ei kiinnosta itsekkäiden naisten jutut, vaan miesten. VAIN JA AINOASTAAN MIESTEN. Nyt on kyse miehistä!!! YMMÄRRÄTKÖ."

Typerä kysymys/kysyjä. Eikös tuo ole itsestään selvä asia, että kukaan ei vastentahtoisesti halua asioita joita ei koe omikseen?

Miehet eivät halua sen enempää lapsia ilman yhteistä sopimusta, kuin sinäkään vastauksia naisilta tähän aloitukseen. Näitä asioita vaan tapahtuu toisille ja jos ei halua että mitään tapahtuu, ei kannata mitään tehdäkään -ei esimerkikski kirjoittaa Elleihin ja vaatia naisia olemaan hiljaa!

Alkuperäinen kirjoittaja miehen vastaus:
Moraalisesti ei saa tehdä vahinkoa tahallaan, mutta minkäs käytännössä teet jos näin tekee?
Se on voi voi.
Eikä nyt varmasti voida jälkeenpäin todistaa, olisko se todella vahinko vai ei.

Sitä sattuu, joillekin asioille vain ei mahda mitään. Naisesta kiinni.
Mutta turhaan kai aloittaja semmoisella päätänsä vaivaa, jos ei kuitenkaan itse aio niin tehdä?

Joten elähän omaa elämääsi siellä ihan rauhassa, äläkä kyyllää muita naisia ja heidän tekemisiään. Miehestä kiinni minkälaisen kotkaemon valitsee pesäänsä liihottelemaan.

En "kyyllää" kenenkään toisen elämää, mutta ajattelin vain kysyä MIESTEN mielipidettä kun tuolla eräällä saitilla, naisten mielestä se on ihan ok, että nainen tekee vahingon. Olisit vain kertonut, että olet nainen. Eikä mies valitse "kotkaemoa", vaan "kotkaemo" valitsee juuri sillä vahingolla sen miehen.

Eli vielä kertaalleen, kiinnostaa VAIN MIESTEN mielipide kyseisestä asiasta. Tuntuuko heistä mukavalta, kun nainen jättää pillerit pois tahallaan ja hommaa "vahingon". Tuleeko mies koskaan rakastamaan tätä vahinkoa? Tuskinpa vain. Mutta onhan se monelle rumalle naiselle hyvä keino saada mies ja elättäjä itselleen ja yh-äitinä saa kaikki sympatiat ja avustukset.

Joo, kyllä sinä kyylläät muitten tekemisiä aika selkeästi :)
So not..jatketaan kuitenkin: NO MITÄS LUULISIT että mies ajattelee ja tuumaa, jos nainen tekee niin?

Juu, kyllä me otetaan se kersa kainaloon ilomielin, ja mennään naisen kanssa riemusta hihhuloiden naimisiin.

Siitä se rakkaus vasta alkaakin!

Mitäs arvelet???

Tuntuu mukavalta kun nainen jättää pillerit pois.
Samoin musta tuntuisi mukavalta, jos nainen löisi mua halolla päähän. Se vasta nannaa onkin! Eikä haittaa jos nainen vie erossa puolet omaisuudesta.

Eikä ne elatusmaksutkaan mitään haittaa, me miehet tykätään ihan kaikesta.

Joo, kyllä sinä kyylläät muitten tekemisiä aika selkeästi :)
So not..jatketaan kuitenkin: NO MITÄS LUULISIT että mies ajattelee ja tuumaa, jos nainen tekee niin?

Juu, kyllä me otetaan se kersa kainaloon ilomielin, ja mennään naisen kanssa riemusta hihhuloiden naimisiin.

Siitä se rakkaus vasta alkaakin!

Mitäs arvelet???

Tuntuu mukavalta kun nainen jättää pillerit pois.
Samoin musta tuntuisi mukavalta, jos nainen löisi mua halolla päähän. Se vasta nannaa onkin! Eikä haittaa jos nainen vie erossa puolet omaisuudesta.

Eikä ne elatusmaksutkaan mitään haittaa, me miehet tykätään ihan kaikesta.

No niin, tuota juuri ajoin takaa. Minun mielestä on ehdottomasti väärin, että nainen tekee lapsen "yksin". Eräs joka oli tehnyt tämän kuvottavan tempun miehelleen, kertoi että kyllä mies sitä lasta rakastaa tosi paljon. Hänen mielestä kaikkien muidenkin naisten kannattaa jättää pillerit pois jos haluavat lapsen, eikä siitä missään nimessä saa kertoa miehelle. Ei ennen kuin on raskaana, sanoo vain että, oho "unohdin" ottaa pillerit. Ja naisista sitten puhutaan herttaisina ja kiltteinä, joita on aina sovinisti väärin kohdelleet.

Aika kieroutuneita on tämän päivän monet naiset. Jos mies ns. "raiskaa" avioliitossa vaimonsa, tulee jumalaton mekkala ja kaikki naiset vaatii miehen päätä pölkylle. Mutta kun nainen pilaa miehen elämän lopullisesti tekemällä "vahingon", niin se on näiden herttaisten perkeleitten mielestä oikeutettua, onhan biologinenkello tikittämässä ja kaikkihan tykkää lapsista.

Minun entinen miesystävä on melkoinen kikkelinheiluttaja, hän nai kaikkien naisten kanssa jotka vastaan käveli. Silloin kun suhde meni poikki muiden kanssa kuksimisen takia, niin sanoin hänelle, että opettele hyvä raaseli käyttämään kortsua, sillä joku päivä ovellasi on liuta naisia jotka ilmoittaa, että sinusta tulee isä. Hän nimittäin inhoaa lapsia ja on sanonut, että ei koskaan hommaa yhtään kersaa. Suosittelenkin kaikille miehille, olittepa sitten avioliitossa tai seurustelitte, että opettelette käyttämään kondomia, niin ei pääse niitä epämiellyttäviä yllätyksiä tulemaan ainakaan niin paljoa. Muistakaa, naiset on pirun kieroja ja täysin itsekkäitä.

No joo. Mutta olisit voinut heti sanoa ton. Tuo on sun mielipide, etkö uskaltanut sanoa sitä ennenkuin sait tukea
Montako naista tekee noin? Siis laske ihan, monenko tiedät tekevän noin.
Kiitos varoituksesta, mutta edelleen: Jos et aio itse tehdä niin, niin mikä on se ongelma?

No joo. Mutta olisit voinut heti sanoa ton. Tuo on sun mielipide, etkö uskaltanut sanoa sitä ennenkuin sait tukea
Montako naista tekee noin? Siis laske ihan, monenko tiedät tekevän noin.
Kiitos varoituksesta, mutta edelleen: Jos et aio itse tehdä niin, niin mikä on se ongelma?

Omasta mielestäni kerroin jo aloituksessa mielipiteeni asiasta. En todellakaan tarvitse kenekään tukea itselleni,uskallan sanoa mielipiteeni yksin. Kuules minun tuttavapiirissä, näin äkkiä laskettuna on ainakin 8 aivan varmaa tapausta, jossa nainen on tehnyt "vahingon". Milloin syynä on ollut miehen hyvä omaisuus, milloin se, että mies on aikonut jättää. "Ongelmana" on se, että naiset hyväksyy ja kannustaa vielä toisia naisia tekemään lapsen, miehen tietämättä. Haluan vain saada miesten mielipiteet esille, että naiset ymmärtäisivät, että eivät he SAA yksin päättää niin tärkeästä asiasta eivätkä siitä mitä mies haluaa ja mitä ei, että heidän ei kuulu päättää toisen ihmisen elämästä!!! Että heidänkin pitäisi joskus elämässä ajatella toista ihmistä, eikä vain itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja Osaan lukea... ja ymmärrän:
"Et osa ilmeisesti lukea. Pyysin nimenoman miesten kommentteja. Minua ei kiinnosta itsekkäiden naisten jutut, vaan miesten. VAIN JA AINOASTAAN MIESTEN. Nyt on kyse miehistä!!! YMMÄRRÄTKÖ."

Typerä kysymys/kysyjä. Eikös tuo ole itsestään selvä asia, että kukaan ei vastentahtoisesti halua asioita joita ei koe omikseen?

Miehet eivät halua sen enempää lapsia ilman yhteistä sopimusta, kuin sinäkään vastauksia naisilta tähän aloitukseen. Näitä asioita vaan tapahtuu toisille ja jos ei halua että mitään tapahtuu, ei kannata mitään tehdäkään -ei esimerkikski kirjoittaa Elleihin ja vaatia naisia olemaan hiljaa!
Voi raukkaa. Meillä keskustellaan aika usein asioista, myös niistä, mitä netissä tulee vastaan -jos toinen on kuuloetäisyydellä. Mutta tokihan Sinä tämän tiesitkin, etkös ole liki kotiamme, kuin lähimmät hyökkäysvaunut.

Jos nainen haluaa vain raskaaksituloa esimerkiksi yhden yön jutussa, niin silloin mies ei edes tiedä, että häntä on käytetty hyväksi (= siemennystarkoituksessa). Naisen ei ole pakko ilmoittaa miehen nimeä, jolloin hän saa elatusavun kunnalta.

Mies on valitettavasti aina vastuussa ehkäisystä omalta osaltaan. Jos lapset eivät kertakaikkiaan sovi hänen ajatusmaailmaansa, ainoa 100 %:nen ehkäisy on selibaatti. Muutoin kannattaa esimerkiksi mennä vasektomiaan ja sen lisäksi käyttää kondomia, niin vauvatehtailu ja taudit on minimoitu.

Tietääkseni tällä hetkellä ei ole sellaista mahdollisuutta, että mies voisi naisystävältään pyytää allekirjoituksen dokumenttiin, jossa mies kieltäytyisi kaikesta vastuusta, mikäli nainen tulisi raskaaksi ja näinollen miehellä olisi oikeus vaatia aborttia tai hän voisi kieltäytyä elatuksesta.

Luulenpa, että monessa parisuhteessa vahingot ja "vahingot" eivät ole kuitenkaan parisuhteessa totaalisesti huono asia. Moni mies haluaa lapsia joskus, mutta naisen hedelmällisyys ei mahdollista odottamista vuositolkulla. Ehkä sellaisissa tilanteissa naiset ottavat tilanteen "omiin käsiinsä" ja yrittävät ratkaisua sillä keinolla. Tietysti jos raskaus alkaa, miehellä on vapaus miettiä, haluaako hän jatkaa suhdetta vai erota. Aika moni kuitenkin jatkaa yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja sampsu':
Tietääkseni tällä hetkellä ei ole sellaista mahdollisuutta, että mies voisi naisystävältään pyytää allekirjoituksen dokumenttiin, jossa mies kieltäytyisi kaikesta vastuusta, mikäli nainen tulisi raskaaksi ja näinollen miehellä olisi oikeus vaatia aborttia tai hän voisi kieltäytyä elatuksesta.

Ei tuollainen voisi koskaan olla käytännössä mahdollista, ainakaan niin kauan kuin ehkäisy ei ole täysin 100% varmaa. Eihän se olisi reilua jos nainen käyttäisi pillereitä _täysin_ ohjeiden mukaan eikä mies halua käyttää lisäehkäisynä kumia ja kuitenkin nainen tulisi raskaaksi. Miksi tuollaisissa tilanteissa naisen pitäisi yksin kantaa vastuu? Mistä noista vahingoista voi tietää mitkä on edes oikeita vahinkoja ja mitkä tahallaan aiheutettuja? Itse ainakin voisin kuvitella vitsailevani noin, jos ehkäisy olisi oikeastikin pettänyt ja lapsi hankittu ja kumpikin tilanteeseen tyytyväinen. Mutta kieroa huumoria ei vaan jotkut ymmärrä, vaan ottaa sen täysin tosissaan.

Mutta ehkä ap:n tuttava piiriin on kertyneet "tietynlaiset" ihmiset, kyyllääjät, petturit, pirun kierot ja itsekkäät, kun hän pystyy tekemään noin suuria yleistyksiä. Varmasti mukavaa olla yksi heistä, eikös? :D

Ja turha tulla vinkumaan että kysymys on vain miehille. Olen nainen, enkä vastannut mihinkään kysymykseen. Heh heh..

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen*:
Alkuperäinen kirjoittaja sampsu':

Ei tuollainen voisi koskaan olla käytännössä mahdollista, ainakaan niin kauan kuin ehkäisy ei ole täysin 100% varmaa. Eihän se olisi reilua jos nainen käyttäisi pillereitä _täysin_ ohjeiden mukaan eikä mies halua käyttää lisäehkäisynä kumia ja kuitenkin nainen tulisi raskaaksi. Miksi tuollaisissa tilanteissa naisen pitäisi yksin kantaa vastuu? Mistä noista vahingoista voi tietää mitkä on edes oikeita vahinkoja ja mitkä tahallaan aiheutettuja? Itse ainakin voisin kuvitella vitsailevani noin, jos ehkäisy olisi oikeastikin pettänyt ja lapsi hankittu ja kumpikin tilanteeseen tyytyväinen. Mutta kieroa huumoria ei vaan jotkut ymmärrä, vaan ottaa sen täysin tosissaan.

Mutta ehkä ap:n tuttava piiriin on kertyneet "tietynlaiset" ihmiset, kyyllääjät, petturit, pirun kierot ja itsekkäät, kun hän pystyy tekemään noin suuria yleistyksiä. Varmasti mukavaa olla yksi heistä, eikös? :D

Ja turha tulla vinkumaan että kysymys on vain miehille. Olen nainen, enkä vastannut mihinkään kysymykseen. Heh heh..

Naisella olisi yhä mahdollisuus aborttiin edellämainitussa tilanteessa. Niin ja muuten pillerit taitavat olla varmempi ehkäisy keino kuin kumi. Jos haluaa pysyä yhdessä ja valita. Tosin siinä tilanteessa lapsia haluava mies voisi tehdä siihen reijän ja lapsia haluamaton nainen tekisi luultavasti aportin kun tajuaisi olevansa raskaana.

Minun tuttavapiirissäni ei ole yhtään moista tapausta, joten ei tämä nyt niin yleistä ole. Ehkä ketoo jotakin alkuperäisen sosiaalisesta taustasta.

Sen sijaan tuttavapiirissäni on syntynyt kaksi kierukkalasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap kirjoittaja:
Kuules minun tuttavapiirissä, näin äkkiä laskettuna on ainakin 8 aivan varmaa tapausta, jossa nainen on tehnyt "vahingon".

Minä olen vajaa 40-vuotias, eikä minullakaan ole tiedossa yhtään "kieroudella tehtyä lasta".

Niinhän sitä sanotaan, että sukulaisiaan ei voi valita, mutta tuttavansa kylläkin. Ja taidetaan sanoa myös, että kerro minulle ystävistäsi, niin minä kerron sinulle sinusta itsestäsi. . .

Suosittelen ap:lle tuttavapiirin laajennusta.