Kysymys vain avaramielisille ihmisille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Metsäkeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Metsäkeiju

Vieras
Onko kukaan 100% omistautuneessa heterosuhteessa elävä nainen, jossa kummallakaan ei tulisi mieleenkään pettää kumppaniaan, saanut kumppanin "luvalla" olla joskus naisen (tai miehen) kanssa? Onko kumppani tullut kuitenkin mustasukkaiseksi ajan myötä? Voisiko sellainen suhde toimia, että naisella olisi esimerkiksi hyvä tyttöpuolinen ystävä jonka kanssa voisi joskus olla läheisempikin? Vai onko tällaiset haaveet parasta vain unohtaa?

T: Miestään rakastava nainen joka ei ikinä haluaisi satuttaa miestään, mutta aikoo olla miehensä kanssa vanhuuteen asti ja elämä on ainutlaatuinen kokemus.. Bi olen sinänsä ollut aina.

Olen bi, elän miehen kanssa. Ei ole tullut mieleenkään moinen, koska en näe omaa seksuaalisuuttani sen kummempana kuin hetrouskaan on. Ja tuollaistahan ei kaiketi edes ehdotettaisi "tavallisessa" suhteessa olevalle? Elämä on tosiaan lyhyt, ja olet itse valinnut sen, kenen kanssa omasi jaat. Jos ruoho aidan toisella puolella on houkuttavan vihreää, on aika tehdä päivitystä suhteelle. Minusta biseksuaalisuus ei ole mikään erivapauksiin oikeuttava asia.

Alkuperäinen kirjoittaja bi-nainen:
Olen bi, elän miehen kanssa. Ei ole tullut mieleenkään moinen, koska en näe omaa seksuaalisuuttani sen kummempana kuin hetrouskaan on. Ja tuollaistahan ei kaiketi edes ehdotettaisi "tavallisessa" suhteessa olevalle? Elämä on tosiaan lyhyt, ja olet itse valinnut sen, kenen kanssa omasi jaat. Jos ruoho aidan toisella puolella on houkuttavan vihreää, on aika tehdä päivitystä suhteelle. Minusta biseksuaalisuus ei ole mikään erivapauksiin oikeuttava asia.

Pisteet sulle!

No, olen sattunut syntymään tähän kulttuuriin missä elämme 2000-luvulla. Kuka sitten sanoo että se on ainoa oikea ja paras tapa elää. Miettii vaikka antiikin kreikkaa tai muita esimerkkejä historiasta, ystävien välinen läheisyys voi mielestäni jopa vain parantaa sitä perua arkielämää.

Tätä on varmaan vaikea selittää ja teoriaahan tämä on koska minulla ei ole kokemusta. Mutta, en voisi koskaan elää parisuhteessa naisen kanssa koska tarvitsen rinnalleni miehen. Toisaalta rakastan naisia ystävänä ihan muuten vain, kuten myös paria miespuolista ystävääni, esim. erästä joka ei voisi koskaan olla naisen kanssa. Silti omaa miestäni rakastan ihan eri lailla, äh.. en osaa kai sitten selittää. On rakkautta ja rakkautta ja seksiä ja seksiä.

Mä olen myös bi ja ihan samaa mieltä. Ei se oma seksuaalisuus anna mitään etuoikeiuksia.

Samaa mieltä kuin bi-nainen.
Ihan hullulta edes kuulostaa, että sukupuoli jotenkin erottaisi asian ja tekisi pettämisen tai rinnakkaiskumppanin hyväksytyksi. Joo toki jos muutenkin avoimen suhteen haluaa, mutta miten se sitten eroaa onko toinen miesystävä? Kumpaakin kohtaan voi olla tunteita ja kumpikin voi syrjäyttää alkuperäisen suhteen tai vaarantaa sen vähintään. Kuulostaa siltä että onkin ennemmin kokemuksista kyse kuin siitä että olisi oikeasti bi.

Alkuperäinen kirjoittaja olava:

Mä olen myös bi ja ihan samaa mieltä. Ei se oma seksuaalisuus anna mitään etuoikeiuksia.

Oletin otsikon vähän vihjaavan.. tiedän että moni on tätä mieltä. Mutta, kysymys kuului että onko kukaan muu toista mieltä / kokeillut ja miten se on toiminut.

Lämmin kiitos Piipalle vastauksesta :)

metsäkeiju: jos kerta oikeasti haluat elää avointa suhdetta tai jotain mikä sinusta on 2000-luvun suhde niin miksi kysyt täällä naisen kanssa olemisesta, miksei se yhtälailla sitten voisi olla miespuolinen? Aloituksesi oli kyllä muotoiltu selkäesti niin että sinun mielestä bi:llä vaan saa erioikeuksia. Ehkäpä siksi että sillä nojalla voit vaatia sitten omalta mieheltäsi täyttä yksiavioisuutta vaikka itse juoksisit vieraissa, siis jos miehesi ei kaipaa muita miehiä.

AP:lle vastauksissa ei tainnut olla kyse siitä, ettei ihmiset ymmärtäisi ja hyväksyisi sitä että jotkut haluaa rinnakkaissuhteita, vaan siitä että jos kerta kuvailet oman suhteesi 100%:sti omistautuneeksi niin se on pahasti ristiriidassa siihen että haluat rinnakkaissuhteen. Se ei tee sinusta yhtään sen omistautuneempaa miestään tai suhdettanne kohtaan, oli se sinun rinnakkaissuhteesi naiseen tai mieheen, ihan samalla viivalla. Myös miehen kanssa se voi olla vain seksia, myös naisen kanssa se voi olla seksin lisäksi suurta rakkautta ja sielujen sympatiaa joka ohittaa nykyisen suhteesi mennen tullen. Riskin otat sinä, mutta pahasti menet metsään jos luulet sen sukupuolen tekevän asian erilaiseksi.

Musta se on lähinnä sun ja sen sun miehes välinen asia.... Sehän sen kai päättää, että onko se ok, eikä täällä kukaan. Ymmärrän pointtisi ja tiedän, että jos mulle joku sopiva nainen joskus tulee vastaan joka kolahtaa täysillä niin mua ei kyllä pysäytä mikään. Mies on hyvin tietoinen siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäkeiju:
Oletin otsikon vähän vihjaavan.. tiedän että moni on tätä mieltä. Mutta, kysymys kuului että onko kukaan muu toista mieltä / kokeillut ja miten se on toiminut.

Ystäväni elää avoimessa heterosuhteessa. Hän on ollut tyytyväinen, kunnes miehensä löysi uuden parisuhteen ja tuo kolmasosapuoli ei olekaan valmis avoimeensuhteeseen. Ystäväni 8vuotinen suhde avliitto jne. on nyt loppu.

ap:lle huomauttaisin että kaikki on ok jos miehesi on hyväksyvä ja sinä hyväksyt samat asiat miehellesi... ja toki jos ymmärrätte riskit. Jos teillä on yhteisiä lapsia on riskit huomattavasti suuremmat.

Alkuperäinen kirjoittaja ei mee iha niin:
metsäkeiju: jos kerta oikeasti haluat elää avointa suhdetta tai jotain mikä sinusta on 2000-luvun suhde niin miksi kysyt täällä naisen kanssa olemisesta, miksei se yhtälailla sitten voisi olla miespuolinen? Aloituksesi oli kyllä muotoiltu selkäesti niin että sinun mielestä bi:llä vaan saa erioikeuksia. Ehkäpä siksi että sillä nojalla voit vaatia sitten omalta mieheltäsi täyttä yksiavioisuutta vaikka itse juoksisit vieraissa, siis jos miehesi ei kaipaa muita miehiä.

*huoh* Kai sitä saa pohtia. En voisi olla kenenkään muun miehen kanssa kuin omani. Ajatuskin ällöttää, hän pystyy antamaan kaiken mitä mies voi antaa joten ei ole pienintäkään tarvetta. Jos jotain siveyden sipulia kauhistuttaa niin voin sanoa etten ole muuten elämässäni ollut kenenkään muun kanssa kuin mieheni, en miehen enkä naisen. Että siitäs saitte. Eikä minulla ole hyviä ystäviäkään paitsi muutama jotka ovat oikeastaan entisiä ystäviä koska asuvat niin kaukana eikä enää nähdä. Se mitä kaipaisin olisi ystävä jonka kanssa voisi jakaa kaiken, puhua luottamuksella ja vaikka halia tms. jos on surullinen. Ja jos joskus olisi sellainen hetki, kokea jotain mitä ei voi miehen kanssa kokea.

Lisään vielä, että musta on aika eri asia aloittaa suhde johonkin toiseen, koska siinä harvoin pysyy tunteet erossa ja sit saattaapi olla koko nykyinen suhde vaakalaudalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Tähän ei kai voi vastata kukaan muu kuin sun kumppani.

Mieheni on sanonut että teoriassa ok, mutta epäilen että voisi satuttaa silti. Siinä yksi syy etten ole mitään tehnyt.

Halusin _ tällä _ aloituksella _ kuulla _, onko _ mieheen _ tällaisissa _ tilanteissa _ kuitenkin _ sattunut _ vaikka _ olisi _ luvannut.

Pahoittelen, kun en osaa ilmaista itseäni selkeämmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ei mee iha niin:

*huoh* Kai sitä saa pohtia. En voisi olla kenenkään muun miehen kanssa kuin omani. Ajatuskin ällöttää, hän pystyy antamaan kaiken mitä mies voi antaa joten ei ole pienintäkään tarvetta. Jos jotain siveyden sipulia kauhistuttaa niin voin sanoa etten ole muuten elämässäni ollut kenenkään muun kanssa kuin mieheni, en miehen enkä naisen. Että siitäs saitte. Eikä minulla ole hyviä ystäviäkään paitsi muutama jotka ovat oikeastaan entisiä ystäviä koska asuvat niin kaukana eikä enää nähdä. Se mitä kaipaisin olisi ystävä jonka kanssa voisi jakaa kaiken, puhua luottamuksella ja vaikka halia tms. jos on surullinen. Ja jos joskus olisi sellainen hetki, kokea jotain mitä ei voi miehen kanssa kokea.

Pohdi ihmeessä. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että jos hyväksyt sen, että miehelläsi voi olla rinnakkaissuhteita myös (miehen tai naisen kanssa, miten hän itse haluaa) ja miehesi hyväksyy sinun rinnakkaissuhteesi (miehen tai naisen kanssa, riippuu sinusta), niin asia on OK. Se, että sinä olet bi, ei anna sinulle erivapauksia.

Avointasuhdetta avopuolisonsa kanssa 8 vuotta elänyt ystäväni on kyllä nykyisestä tilanteesta vähintäänkin hämmentynyt, surullinenkin. Mies haluaisi kyllä jatkaa suhdetta ystävääni, mutta uusi nainen ei hyväksy.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Tähän ei kai voi vastata kukaan muu kuin sun kumppani.

Mieheni on sanonut että teoriassa ok, mutta epäilen että voisi satuttaa silti. Siinä yksi syy etten ole mitään tehnyt.

Halusin _ tällä _ aloituksella _ kuulla _, onko _ mieheen _ tällaisissa _ tilanteissa _ kuitenkin _ sattunut _ vaikka _ olisi _ luvannut.

Pahoittelen, kun en osaa ilmaista itseäni selkeämmin.

Mahdoton kysymys vastata kun ihmiset ovat omia persooniaan.

Yhteistyössä