Mielenkiintoista, uskonkohan?Jaa no mulla on ollu ihan toisinpäin. KUmpikin poika on saanu alkunsa korkean stressitason vallitessa ja tyttö taas sellases suvantovaihees jolloin stressistä ei ollu tietoakaan.
NO ei oo pakko uskoa mutta niin se nyt vaan on ja sillä sipuli. Ensin haluaa kuulla perheiden kokemuksia ja sitte valkkaa ne uskottaviin ja epäuskottaviin sen mukaan osuuko ne sun mielipiteen kans yksiin vai ei :headwall:Mielenkiintoista, uskonkohan?
Oli oikeasti kiva kun kirjoitit kokemuksesi, minä vaan herkästi tässä haluan lukea ne teoriaa tukevat. Väkisin miettii mikä voisi sitten selittää jos teoria ei tue. Aloin pyörittelemään mielessä että miten ihmiset kokevat stressin - ettei sitä käsitä hyväksi draiviksi (adrenaliini kohoaa) vaan nimenomaan kuormittavaksi uupumukseksi, joka nostaa kortisolitasoja.NO ei oo pakko uskoa mutta niin se nyt vaan on ja sillä sipuli. Ensin haluaa kuulla perheiden kokemuksia ja sitte valkkaa ne uskottaviin ja epäuskottaviin sen mukaan osuuko ne sun mielipiteen kans yksiin vai ei :headwall:
Teoriat on vaan teorioita ja niissä on aukkoja, ei ne ole mitään vedenpitäviä totuuksia. Haloo hei.Oli oikeasti kiva kun kirjoitit kokemuksesi, minä vaan herkästi tässä haluan lukea ne teoriaa tukevat. Väkisin miettii mikä voisi sitten selittää jos teoria ei tue. Aloin pyörittelemään mielessä että miten ihmiset kokevat stressin - ettei sitä käsitä hyväksi draiviksi (adrenaliini kohoaa) vaan nimenomaan kuormittavaksi uupumukseksi, joka nostaa kortisolitasoja.
Ei mitään hätää, kiitollisena joka vastauksesta!
Kiitos. Aika epäloogisiahan nämä vastaukset on, siis eivät vesiselvästi tue teoriaa.Nyt neljäs lapsi (tyttö) on 5kk. Häntä me sitten oikein "teimme". olin saanut keskenmenon tammikuussa, niin syyskuussa tein positiivisen testin. Tästä voisin sanoa, että oli stressiä, koska kovasti vauvaa halusimme.
Hmm.. tosi mielenkiintoista. Kiitos vastauksesta.Ehdottomasti meillä myös toisinpäin, poika (kuopus) sai alkunsa hyvinkin stressaavassa elämänvaiheessa, tyttö kieltämättä melko kiireiseen vaiheeseen, mutta stressaavaksi sitä en sanoisi.
Voi kökkis, taitaa tääkin tutkimus osoittautua liian pienen otannan yksioikoisuudeksi.Mulla on kolme lasta. Tyttö, poika, poika.
Tyttö sai alkunsa kun stressistä ei ollut tietoakaan. Päinvastoin, kaikki oli ihanaa ja höttöä vaan.
Isompi poika sai alkunsa kun elin ehkä elämäni tähän asti stressaavinta aikaa. Pieni lapsi, paha aviokriisi, eräs sekopäinen tyyppi vainosi mua, ja veljeni sairastui todella pahasti.
Pienempi poika sai alkunsa kesken opinnäytetyöprosessin, stressiä oli siis jonkin verran, muttei mitenkään erityisen paljon kuitenkaan. Kesä oli ollut stressaavaa aikaa, syksyllä kaikki alkoi olla taas mallillaan, kun raskaus alkoi.
Ei siis pidä paikkansa ainakaan meillä
OkEn allekirjoita, omalla kohdalla ei pidä lainkaan paikkaansa.
Mulla siis neljä poikaa ja kaksi tyttöä.
Sama täällä! 2 poikaa ja tyttö...Alkuperäinen kirjoittaja Eipäs Juupas;27252753:Pidempiä löpisemättä, mun kohdalla pitää paikkaansa.