finskatalande
Jos sellaisia palstalla on, niin kertokaa miksi teitä edustavalle puolueelle eli RKP:lle on niin äärimmäisen tärkeää pakottaa suomenkieliset oppilasraukat vastentahtoisesti opiskelemaan ruotsia (esim wallin vaatii pakollista ruotsia takaisin yo-kirjoituksiin). Kuitenkin kaikille tapaamilleni ns. tavallisille suomenruotsalaisille on ollu itsestään selvää, että yhteinen kieli on suomi, eikä kukaan edes oleta meidän suomenkielisten osaavan ruotsia.
Minulla ei ole siis kerrassaan mitään suomenruotsalaisia vastaan, ottaa vaan päähän tuo ihmeellien puolue, jolla ei tunnu olevaan mitään muuta virkaa, kuin pakottaa ruotsin kieltä suomenkielisille. Turhaan vaan aiheuttaa epäsopua eri kielisten välille, kun ei sellaiseen olisi oikeasti mitään aihetta. Kyllä ihan riittävä määrä oppilaita sitä ruotsia opiskelisi vapaaehtoisestikin, ja olisi motivaatiokin ihan toista luokkaa kun on itse sen valinnut!
Minulla ei ole siis kerrassaan mitään suomenruotsalaisia vastaan, ottaa vaan päähän tuo ihmeellien puolue, jolla ei tunnu olevaan mitään muuta virkaa, kuin pakottaa ruotsin kieltä suomenkielisille. Turhaan vaan aiheuttaa epäsopua eri kielisten välille, kun ei sellaiseen olisi oikeasti mitään aihetta. Kyllä ihan riittävä määrä oppilaita sitä ruotsia opiskelisi vapaaehtoisestikin, ja olisi motivaatiokin ihan toista luokkaa kun on itse sen valinnut!