Kysymys ravintoloissa, kahviloissa yms. paikoissa työskenteleville?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen töissä kylpylän ravintolassa ja käytössä on lasisia jälkiruokakulhoja ja vesikannuja, jotka menevät TODELLA helposti rikki, eli melkein jokaiseen kippoon/kannuun ilmestyy ainakin muutaman millin kokoisia koloja, naarmuja yms...katsoin juuri tänään, että varmaan suurin osa oli enemmän tai vähemmän rikki. On tosi vaikea tietää, mitkä soveltuvat vielä käyttöön ja mitkä joutavat lasinkeräykseen..moni kannu on esim. sellainen, että lasi on tavallaan "sisältä särkynyt", mutta ei tee haavaa tai mitään, jos siitä kohdasta sivelee sormella. Enkä kuitenkaan kaikkia uskalla heittää pois, muuten ei kohta olisi enää astioita. Miten te muut teette? Kuinka paljon astian täytyy olla särkynyt, että heitätte sen pois?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Jos kaljatuopissa/paukkulasissa on pienikin särö, niin pois heitetään.

Onko sellaisia laseja oikeasti paljon, joissa ei ole edes millin kokoista naarmua/säröä? Itse kun katsoin niin tosi vähän oli täydellisen ehjiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Jos kaljatuopissa/paukkulasissa on pienikin särö, niin pois heitetään.

Onko sellaisia laseja oikeasti paljon, joissa ei ole edes millin kokoista naarmua/säröä? Itse kun katsoin niin tosi vähän oli täydellisen ehjiä.

Ei ole mun silmään osunut jos on jotain millin naarmuja/säröjä. Meillä töissä yleensä tietyn tyyppiset tuopit kilahtaa tosi helpolla hajalle, että ne kyllä huomaa kun tulee kunnon säröt. Mä olin kerran sellaiseen tuoppiin laskemassa kaljaa, kun siitä yhtäkkiä paukahti pohja irti ja kaljat tuli osittain mun päälle. :snotty: :xmas:

Mutta siis meillä tuopit ehjiä, jos ei sitten niitä tosi pieniä säröjä ole.

Onko se tiskareiden hommaa tarkastaa ne astiat? Meillä suurin osa astioista kun rikkoutuu tiskikoneessa. Otan tästä jo ihan liikaa stressiä, mullahan menee ihan liian kauan aikaa jos tutkin jokaisen astian, usein kannan esim. kippoja suoraan pinoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heitetään säröiset pois, ainakin ruokajuomalasit räjähtävät konepesun jälkeen tosi helposti jos on viallinen ja se ei todellakaan ole kiva.

Mulle kävi yhdessä työharjoittelupaikassa niin, että otin hiljan tiskistä tulleen lasin käteeni, kun se paukahti hajalle. Onneksi ei tullut käteen mitään.

Niitä lähes näkymättömiä säröjä mä tuskin edes näen, tai huomaan katella niitä. Kaikki jotka on mun silmissä rikkinäisiä kippaan lasinkeräys astiaan. Saman tien sanon pomolle että on aika ostaa lisää sellasia ja sellasia laseja/kulhoja jottei jouduta olla ilman.

Jos sua mietityttää niin kysy toki siltä joka päättää uusian astioiden ostamisesta et mitkä saa heittää pois.

Miten se lain mukaan menee? Saako ravintolassa olla lasisia astioita, joissa on pieniäkin säröjä, naarmuja tai lovia? Vaikka vaarana ei ole, että astia tämän takia särkyisi/lentelisi lasinsiruja?

Yhteistyössä