kysymys raskaustesteistä, vastaatkaa pliis:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo äidiksi :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo äidiksi :)

Vieras
Menkat 7-10 pv myöhässä ja tänä aamuna aconin herkällä testillä tuli plussa, joka oli sekä vahvuudeltaan että paksuudeltaan puolet kontrolliviivasta. Neljä päivää sitten testasin haamuviivan ei niin herkällä testillä.

Mistä tämä nyt kertoo? Eikö tässä vaiheessa raskauden pitäisi näkyä jo selvästi? Kauhea jännitys ja epätietoisuus päällä... Onko kellään kokemuksia vastaavasta?

Alkuperäinen kirjoittaja tahtoo äidiksi :):
Menkat 7-10 pv myöhässä ja tänä aamuna aconin herkällä testillä tuli plussa, joka oli sekä vahvuudeltaan että paksuudeltaan puolet kontrolliviivasta. Neljä päivää sitten testasin haamuviivan ei niin herkällä testillä.

Mistä tämä nyt kertoo? Eikö tässä vaiheessa raskauden pitäisi näkyä jo selvästi? Kauhea jännitys ja epätietoisuus päällä... Onko kellään kokemuksia vastaavasta?

no ei se kyllä kovin selvästi tossa vaiheessa vielä näy =)

Onnea plussasta :)
Plussa se on jos siihen viiva tulee :)

Onneks olkoon, kertoo siitä että olet raskaana, mun ohkainen haamuviiva, testattu kun menkat oli myöhässä 10 päivää juoksentelee tuolla alakerrassa ja menee ens syksynä kouluun.

Raskaustestit reagoivat hormooniin, jota erittyy VAIN kun nainen on raskaana, eli koskaan ei voi plussaa testi näyttää jos nainen ei raskaana ole! Negaa sen sijaan voi näyttää vaikka raskaana olisikin, koska kaikilla se hormonipitoisuus ei nouse heti ja testi ei löydä virtsasta sitä hormonia.
Eli haalea viiva tarkoittaa että hormonipitoisuudet on vielä aika pienet, mut raskaana sä kyllä olet!

Ainut syy miksi vois näkyä plussaa vaikkei raskaana olisikaa, olisi se, että nainen on juuri kokenut keskenmenon;elimistössä on vielä jäljellä sitä hormonia!

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
käy tekemässä terveyskeskuksessa kunnon testi.

EI muuta tilannetta miksikään, niissä on ihan samat testit kuin kaupoissakin!Raskaana sä nyt joka tapauksessa olet! Tee testi viikon kuluttua uudelleen, sit varmaan on jo ihan selvä plussa, jos siis et vielä itse usko.

Odottelen kai sitten vielä ihan rauhassa, kun vaikealta tuntuu uskoa, yritystä takana piiitkään... Tietääkö joku, onko tuolla viivan haaleudella jotain tekemistä keskenmenoriskin kanssa?

Apua, jännittää niin paljon, että kädet vapisee :)

Odottelen kai sitten vielä ihan rauhassa, kun vaikealta tuntuu uskoa, yritystä takana piiitkään... Tietääkö joku, onko tuolla viivan haaleudella jotain tekemistä keskenmenoriskin kanssa?

Apua, jännittää niin paljon, että kädet vapisee :)

En ymmärrä mistä nää luulot tulee... Keskenmenoriskin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä..! Onnea raskaudesta..!

Minä tein tänä aamuna, jollain euroshopperin tikulla :laugh: testin. Ja plussaa näytti, vaikkei ihan yhtä vahva ollutkaan kuin testiviiva. Menkat mulla kyllä vasta pari päivää myöhässä...
Uskalsin antaa tuloksen kuitenkin miehen synttärilahjaksi :heart:

En osaa sanoa tuohon keskenmenoriskiin mitään. Olen yleensä tehnyt testin labrassa, mutta eipä siellä kerrota onko kyseessä vahva vai heikko plussa ;) Tosin sain kakkosta odottaessani negatiivisen tuloksen, joka sitten kumottiin pari viikkoa myöhemmin. Nyt mulla on ollut selkeää menkkamaista jomotusta aina silloin tällöin jo viikon ajan, mutta kun ei ole alkaneet ja "ihan selkeästi" tunnen sellaista painon ja turvotuksen tunnetta masulla, päätin testata.
Onnea siis sullekin :hug:

Päätin odotella vielä ensi perjantaihin, silloin tasan 6 vko viimeisten kuukautisten alkamisesta. Jos vielä näyttää raskaustesti jotakin, soitan äitiysneuvolaan.

Nyt pitää keksiä vaan jotain muuta ajateltavaa... Vaikeaa on :)

ONNEA TUTTEMUILLE!

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Voi kyllä liittyä myöskin alkavaan keskenmenoon jos viiva on haalea.

Ja pöh.. voishan sitä sanoa että kaikki raskaudet ylipäätään voi mennä kesken eikä pelotella toista tollaisella. Se, että viivat on haaleita johtuu vaan yksinkertaisesti siitä, että eri ihmisillä HCG-hormonitaso alkaa nousta eri tahtiin, ja koska kyseinen hormoni lisääntyy ns. kertaantumalla parin päivän välein.. eli jos tänään on haaleaa viivaa niin parin päivän odottelun päästä HCG-taso olisi kaksi kertaa suurempi ja viivakin varmaankin tummempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:

Ja pöh.. voishan sitä sanoa että kaikki raskaudet ylipäätään voi mennä kesken eikä pelotella toista tollaisella. Se, että viivat on haaleita johtuu vaan yksinkertaisesti siitä, että eri ihmisillä HCG-hormonitaso alkaa nousta eri tahtiin, ja koska kyseinen hormoni lisääntyy ns. kertaantumalla parin päivän välein.. eli jos tänään on haaleaa viivaa niin parin päivän odottelun päästä HCG-taso olisi kaksi kertaa suurempi ja viivakin varmaankin tummempi.
Se ei ole pelottelua vaan faktaa.

ONNEA TUTTEMUILLE![/quote]

Kiitos!
Olen kyllä samaa mieltä Fleur de la Courin kanssa, että keskenmeno voi tulla raskaudessa kuin raskaudessa. Sitä ei kannata kauheesti etukäteen ennakoida. Mulla ainoa keskenmeno tuli raskaudessa, jossa ei ollut alkuraskauden vuotoja :o

Tuota, mulla oli aika haalea viiva vielä rv 10 kieppeillä, ei ollut alkava keskenmeno, nyt tuo hailakka viiva on 1v3kk:n ikäinen pirtsakka pikku tyttö! Onnittelut! Toivotaan, että raskaus jatkuu. Tuossa vaiheessa tuskin voi lukea viivan haaleudesta mitään keskenmenoon liittyvää - viiva kun on alussa monella haalea juuri siksi kun hormonitaso ei VIELÄ ole noussut.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:

Se ei ole pelottelua vaan faktaa.

hemulin on näköjään peloteltava "faktoilla" nyt tällä osiolla, kun enää ei voi harmaana kirjoittaa odotuspuolelle...

Yhteistyössä