Kysymys raskaaksi tulosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos vastauksista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos vastauksista

Vieras
Tilanne on se, että lapsi on 7kk vanha. Ilmeisesti imetyksen vuoksi kuukautiset ei ole synnytyksen jälkeen alkaneet. Ehkäisynä ollaan käytetty kortsua, koska imetän, niin muutakaan ei oikeen ole tullut mieleen.

2 viikkoa sitten oltiin ilman. Ei ajateltu asiaa sen kummemmin. Ei se raskaus nyt mikään kauheus olisi, ja "ei ehtinyt".. No, nyt olen 4 päivää ollut kuin tulossa kipeäksi. Tänään en päässyt sängystä ylös ennen yhtä. Mahaan sattuu. Huimaa, oksettaa. Ja lapsi on tissille vihainen.

Mulla alkoi esikoista odotellessa pahoinvointi rv 5, ja siitä hoksasinkin testin tehdä. Sen verran epäsäännöllinen kierto, ettei menkoista voinut päätellä noin pian mitään.

Nyt kyllä jännittää. Siis tavallaan toivonkin olevani, tavallaan jännittää. Aika tuuria jos nyt pamahdin kerrasta, kun esikoista tehtiin vuosi. No kumminkin: onko kokemuksia raskaaksitulosta imetyksen aikana? Kuinka pian olette huomannu olevanne raskaana? Jatkuiko imetys onnistuneesti?

Tee testi. Niitä saa vaikka ärkioskilta. Tai ihan mistä marketista vaan. Ja tietysti apteekista. Älä hyvä ihmine enää pähkäile, kun tommosen asian saa niin helposti selville!

Itsellä ei ole mutta kaveri tuli raskaaksi kun vauva oli 8kk ja imetti vielä silloin.Vähän aikaa tais vielä imettää plussa testin jälkeen, ei kuitenkaan kauaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Tee testi. Niitä saa vaikka ärkioskilta. Tai ihan mistä marketista vaan. Ja tietysti apteekista. Älä hyvä ihmine enää pähkäile, kun tommosen asian saa niin helposti selville!

Pähkäilen lähinnä sitä, miten vaikuttaa imetykseen yms

Alkuperäinen kirjoittaja ei itsellä:
Itsellä ei ole mutta kaveri tuli raskaaksi kun vauva oli 8kk ja imetti vielä silloin.Vähän aikaa tais vielä imettää plussa testin jälkeen, ei kuitenkaan kauaa.

Lopettiko itse vai lopettiko vauva?

mulla imetys toimi turhankin hyvin ehkäisykeinona, mutta moni kaveri on tullut raskaaksi imetysaikana. jotkut on lopettaneet heti, toiset jatkaneet jopa tandemimetykseen asti. oman voinnin ja maidon riittävyyden mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei itsellä:

Lopettiko itse vai lopettiko vauva?

Lopetti itse, pahoinvointi oli niin runsasta ja oksensi melkein koko ajan ettei jaksanut imettää.

Niin, vielä tuosta imetyksestä... Oon pari. tai siis oikestaan 4 kertaa tullu raskaaksi imettäessä. Kyllä se on paras lopetella aika heti, jos raskaus jatkuu, ehkä n. 10.viikon tietämissä. Mulla ne pari raskautta meni kesken. Toinen 5., toinen 9. viikolla. Silloin tietysti jatkoin imetystä. Mutta ne 2 kertaa jolloin raskaus jatkui, lopettelin imetyksen siinä 10rv. tietämilä.

Alkuperäinen kirjoittaja ystäväni:
tuli raskaaksi, kun edellinen vauva oli 3kk, ja toinen ystäväni, kun hänen alle 2kk. ei minusta mitenkään tavatonta ole.

Joo, tiedän ettei imetys ole ehkäisykeino periaatteessa, mutta jotenkin tuntuu epätodelliselta kun kuukautisia ei ole ollut sitten kesän 2006

Niin, vielä tuosta imetyksestä... Oon pari. tai siis oikestaan 4 kertaa tullu raskaaksi imettäessä. Kyllä se on paras lopetella aika heti, jos raskaus jatkuu, ehkä n. 10.viikon tietämissä. Mulla ne pari raskautta meni kesken. Toinen 5., toinen 9. viikolla. Silloin tietysti jatkoin imetystä. Mutta ne 2 kertaa jolloin raskaus jatkui, lopettelin imetyksen siinä 10rv. tietämilä.

Siis miksi vasta tuolloin? Miksi lopettaa imetys jos raskaus jatkuu? Eikös se supistusherkille lisää keskenmenoriksiä, mutta muut voi huoletta jatkaa vaikka tandemina? Eli jos pelkää, lopettaa heti, Vai?

Mulla imetys pitänyt kuukautiset pois aina n. vuoden, ylikin. Aina on sen jälkeen muutamat kk. tullut, ennen kuin uudestaan raskaaksi. Mutta tietysti voi tulla niinkin, ettei tule yhtään k. välissä.

Meillä esikoinen oli 5kk kun aloitin toista odottamaan. Kuukauden kuluttua jätti rintamaidon pois, vaikka oli siihen saakka ollut aikamoinen "tissivauva", Voi olla, että maidon maku muuttui niinkuin sanotaan, kun raskaushormonit alkavat hyrräämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Meillä esikoinen oli 5kk kun aloitin toista odottamaan. Kuukauden kuluttua jätti rintamaidon pois, vaikka oli siihen saakka ollut aikamoinen "tissivauva", Voi olla, että maidon maku muuttui niinkuin sanotaan, kun raskaushormonit alkavat hyrräämään.

Tuota mietin, kun vauva on ollut tissille pari päivää vihainen. Mutta voiko se muuttua näin alussa?

Siis miksi vasta tuolloin? Miksi lopettaa imetys jos raskaus jatkuu? Eikös se supistusherkille lisää keskenmenoriksiä, mutta muut voi huoletta jatkaa vaikka tandemina? Eli jos pelkää, lopettaa heti, Vai?

Ei imetys kuulemma tee supistuksia vielä noin alkuraskaudessa. Oman kunnon takia olisi paras lopettaa. Mutta, jos pelkää keskenmenoa, oman mielenrauhan takia olisi viisainta kai lopettaa heti jos testi näyttää plussaa. Ne raskaudet, jotka minulla jatkuvat imetyksestä huolimatta, olivat 2. ja 3., siis hyvin nuorena. Keskenmenot taas kun olin jo melko vanha. Eli näillä tiedoilla ja kokemuksilla lopettaisin imetyksen varmaan heti kun testi plussaa, ihan oman mielenrauhani takia.

Ei imetys kuulemma tee supistuksia vielä noin alkuraskaudessa. Oman kunnon takia olisi paras lopettaa. Mutta, jos pelkää keskenmenoa, oman mielenrauhan takia olisi viisainta kai lopettaa heti jos testi näyttää plussaa. Ne raskaudet, jotka minulla jatkuvat imetyksestä huolimatta, olivat 2. ja 3., siis hyvin nuorena. Keskenmenot taas kun olin jo melko vanha. Eli näillä tiedoilla ja kokemuksilla lopettaisin imetyksen varmaan heti kun testi plussaa, ihan oman mielenrauhani takia.

Toisaalta ajattelen niin, että tämä mulla jo oleva vauva on tärkein nyt. En ryhtyisi juottaa korviketta hänelle siksi että tulevalle sisarukselle SAATTAISI tapahtua jotain

Toisaalta ajattelen niin, että tämä mulla jo oleva vauva on tärkein nyt. En ryhtyisi juottaa korviketta hänelle siksi että tulevalle sisarukselle SAATTAISI tapahtua jotain

Aivan, just noin! Ja arvaas olinko sen vuoksi tosi onnellinen, etten ehtinyt lopettamaan imetystä noitten kesken menneiden raskauksien aikana. Oli tosi suuri lohtu saada siinä tilanteessa vielä imettää omaa pikkuista. Ja on todella monet jatkaneet imetystä ihan raskauden loppuunkin saakka. Eli jos raskaus on normaali, kyllä se jatkuu imetyksestä huolimatta. Ja menee kesken, jos on jokin vialla. Teet sitten iha mitä vaan. Tai jätät tekemättä!

Yhteistyössä