Kysymys polygyniasta yli 30-vuotiaille naisille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies Miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mies Miettii

Vieras
Jos et ole aikuinen nainen etkä voi missään tilanteessa hyväksyä moniavioisuutta lopeta tämän lukeminen seuraavaan pisteeseen-kiitos.

Voisitko elää liitossa jossa on kaksi naista ja yksi mies? Olisiko tämä mielestäsi täysin mahdoton vaihtoehto?

Ehkä voisinkin; vähemmän kotitöitä ja naiskaveri aina.

Mutta mieluuummin eläisin niin, että minulla olisi monta aviomiestä; enemmän rahaa talouteen ja enemmän seksiä!

kuulostaa tällä hetkellä mahdottomalta. Mut jos tuohon olisi pienestä asti tottunut ja kasvatettu ja sen mallin olis kotoonsa nähnyt, niin varmaan sitä pitäs luonnollisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies Miettii:
Outoa miehelle ei hyväksytä esim. kahta naista mutta itselle voisi kyllä ottaa kaksi miestä.

Ilmeisesti sinä itse odotat, että olisi hyväksyttävää elää yhden miehen ja kahden naisen suhteessa?

Minä en ottaisi itsellenikään kahta miestä, mutta jos oma mieheni ehdottaisi toisen naisen tuomista suhteeseen ja odottaisi minun hyväksyvän asian, silloin ilman muuta odottaisin, että hänelle sopisi myös sellainen, että minun halutessani suhteeseen kuuluisivat minä, mieheni ja toinen mies. Vain siinä tapauksessa lähtökohta olisi edes jokseenkin reilu.

Eli mitä olet mieltä, onko yhtä ok, että sinun suhteeseesi tulisi kolmanneksi osapuoleksi mies?

Outoa miehelle ei hyväksytä esim. kahta naista mutta itselle voisi kyllä ottaa kaksi miestä.

No hyväksyisitkö sinä suhteeseen sen toisen miehen itsesi lisäksi? Mietis vähän, niin ehkä ymmärrät pointin.

Sitäpaitsi naisten välillä tulee aina kateellisuutta ja nokkapokkaa, toisin kuin miesten välillä. Eli siinä syy miksi kaksi miestä, yksi nainen olisi parempi kombinaatio.

Muutamista vastauksista päätellen hyvin harva nainen hyväksyy moniavioisuuden tai sen että miehellä on esim. rakastajatar.

Kyllä ukko lentäisi pellolle pershöyhenet pölisten, jos saisin selville, että hänellä on rakastajatar. Joko minä riitän tai etsiköön sopivamman muualta. Yhtä lailla itse saisin kenkää, jos minulla olisi toinen suhde tässä rinnalla. Kai joku pystyy avoimeen liittoonkin, mutta pelisääntöjen pitäisi ainakin olla molemmille samat.

En hyväksyisi tällä hetkellä että eläisin suhteessa jossa olisi yksi nainen ja useampi mies. Ei siis ehdoton ei.
Kysymykseni tänne lähti keskustelusta jonka kävin puolisoni kanssa sen jälkeen kun hän leikillään sanoi -hanki toinen nainen. Ja yllätyksekseni hän totesi, että voisi kenties hyväksyä ns. toisen naisen. Pitkän keskustelun kuluessa totesimme mm. että polygyniaa on vielä nykyään ja ilmeisesti historiassa ollut vieläkin enemmän.
Ja ympäristön reaktio olisi varmasti kielteinen kuten täällä myös huomaa.

En ymmärrä tuota ikärajaa kysymyksen yhteydessä, mutta olen kyllä täyttänyt jo 30.. :whistle:

Sekä kaksi miestä että toinen nainen samassa taloudessa sopisi mulle! Kaksi miestä tietäisi vain lisää hupia ja taas toinen nainen puolestaan saisi yksinoikeuden olla talouden 'perinteinen' naisellinen nainen, joten nokkapokkaa tuskin tulisi. Jos olisi kaksi naista (minä näistä toinen) ja kaksi miestä, niin se toinen (naisellisempi) nainen saisi yksinoikeuden pitää jöötä kaikille meille kolmelle sialle, jotka jättäisimme vaatteita lojumaan ja pölyjä pyyhkimättä.. En myöskään pyrkisi omimaan hänen korkkareitaan tai muita hepeniään! :heart:

Ikäraja siksi, että vanhemmalla naisella on elämänkokemusta enemmän. Kysymys on mielestäni haastava ja siksi ei ehkä sovellu kovin nuorille, koska haluan käydä pohdiskelevaa keskustelua.
Polygynia ei varmaankaan toimi kovin hyvin siten, että asutaan samassa taloudessa.

Ikäraja siksi, että vanhemmalla naisella on elämänkokemusta enemmän. Kysymys on mielestäni haastava ja siksi ei ehkä sovellu kovin nuorille, koska haluan käydä pohdiskelevaa keskustelua.
Polygynia ei varmaankaan toimi kovin hyvin siten, että asutaan samassa taloudessa.

Eiköhän sekin riipu henkilöistä? Mä voisin hyvin kuvitella tuollaisen kuvaamani kaltaisen kommuunissa asumisen, mutta jos sensijaan pitäisi käydä jonkun rakastajan luona tavoitteellisesti panemassa (kunnon n*ssinta tai ei mitään -periaatteella), niin menisin helposti aika lukkoon suorituspaineista ja järjestely pitäisi lopettaa heti alkuunsa! Samasta syystä en suostuisi laittamaan mitään rakasteluajankohtia etukäteen kalenteriin edes oman miehen kanssa. :whistle:

Totta puhut näistä kalenteriasioista ja siihen suuntaan tämän ajattelu usein menee.
Kuitenkin yritän enemmän hakea mielipidettä siitä, että mitä ajatuksia moniavioisuus herättää nykyisessä kulttuurissamme yleisellä tasolla.
Mutta onko kuitenkin niin, että ajatus kuitenkin aina päätyy kalenteriasiaan ja se jos mikä aiheuttaa mustasukkaisuutta/ paheksuntaa?

Yhteistyössä