Kysymys poikaystävästä+yökyläilystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="joo";23238103]Mulla neljä lasta ohittanut tuon iän ja kyllä olen antanut yökyläillä tuon ikäisenä,itse asiassa jo hieman aikaisemminkin. Taitaa teillä hurskastelijoilla olla vielä pienet lapset tai muuten vaan utopistiset kuvitelmat,ei kiellot estä seksiä jos sitä luulette.[/QUOTE]

Onko sinulla poikia vai tyttöjä?

Tässä on kyse siitä, että vanhempien sallima yökyläily antaa oikein luvan seksin harrastamiseen. Nuori kokee, että vanhemmat oikein haluavat että sitä seksiä harrastetaan.

[QUOTE="vieras";23237990]Eikö ne tenvat käy siellä koulussa opisekelemassa eikä poikaystävää tapaamassa?

Itse muutin yliopisto-opiskelujeni perässä toiselle paikkakunnalle ja puoliso todellakin löytyi opiskelujen parista. Tosin opinnot ja hyväpalkkainen ammatti motivoivat ihan riittävästi, ilman poikaystävääkin.[/QUOTE]

Taisin nyt kuiteski puhua TEINEISTÄ tossa mun kommentissa...En mistään yliopisto-opiskeluista,silloin ollaan jo pikkusen vanhempia.Mutta tollasilla 15-18-vuotiailla aika iso osa sosiaalisesta elämästä keskittyy kouluun.

[QUOTE="vieras";23238144]Tässä on kyse siitä, että vanhempien sallima yökyläily antaa oikein luvan seksin harrastamiseen. Nuori kokee, että vanhemmat oikein haluavat että sitä seksiä harrastetaan.[/QUOTE]

peesi

[QUOTE="vieras";23238144]Tässä on kyse siitä, että vanhempien sallima yökyläily antaa oikein luvan seksin harrastamiseen. Nuori kokee, että vanhemmat oikein haluavat että sitä seksiä harrastetaan.[/QUOTE]

Tietysti haluavat. Kukapa ei haluaisi lastensa nauttivan elämästä.

[QUOTE="joo";23238103]Mulla neljä lasta ohittanut tuon iän ja kyllä olen antanut yökyläillä tuon ikäisenä,itse asiassa jo hieman aikaisemminkin. Taitaa teillä hurskastelijoilla olla vielä pienet lapset tai muuten vaan utopistiset kuvitelmat,ei kiellot estä seksiä jos sitä luulette.[/QUOTE]

En mä pidä sitä hurskasteluna, jos en päästä tytärtäni alaikäisenä poikakaverilleen yöksi. Kyllä, seksiä voi harrastaa muulloinkin, mutta mä en ainakaan aio antaa hyväksyntääni sille laskemalla tytön pojan luo yöksi. Sitä ehtii hyvin harrastaa myöhemminkin.

No sitähän tässä on ihmetelty, että mikä siinä seksissä on niin hirveää, että sen pitäisi olla luvatonta ja sellaista, jonka kanssa hiippaillaan öisin ja kuiskutellaan. Onko jotain traumoja tai mielenhäiriötä, esim. uskovaisuutta?

No sitähän tässä on ihmetelty, että mikä siinä seksissä on niin hirveää, että sen pitäisi olla luvatonta ja sellaista, jonka kanssa hiippaillaan öisin ja kuiskutellaan. Onko jotain traumoja tai mielenhäiriötä, esim. uskovaisuutta?

Harva teini on kypsä itse ostamaan ehkäisyvälineitä. Surkeaa jos jo lapsena joutuu syömään hormonipillereitä. Lapsen äitiys tai sukupuolitaudit eivät myöskään ole kovin ihania asioita.

Mä taas olen sitä mieltä, että kun se nuori kuitenkin harrastaa seksiä jos on harrastaakseen, niin on mukavampi, että hän saa tehdä sen turvallisissa ja miellyttävissä olosuhteissa, eikä tarvi paneskella jossain ulkona.

Lisäksi mä haluaisin nuoreni tietävän, että hyväksyn kyllä seksin harrastamisen, koska muuten hän tuskin keskustelisi mun kanssa siihen liittyvistä tärkeistä asioista kuten ehkäisystä avoimesti. En halua tehdä asiasta mitään tabua niin, että nuori ei uskalla kysyä tai puhua aiheesta vanhemmilleen.

Kaikki eivät halua harrastaa seksiä vielä esimerkiksi 16-vuotiaana. Silloin vanhempien seksin tuputus, kondomien jako yms. voi tuntua hyvinkin painostavalta. Nuori voi kokea olevansa epänormaali jos en halua harrastaa seksiä.

[QUOTE="vieras";23238176]Harva teini on kypsä itse ostamaan ehkäisyvälineitä. Surkeaa jos jo lapsena joutuu syömään hormonipillereitä. Lapsen äitiys tai sukupuolitaudit eivät myöskään ole kovin ihania asioita.[/QUOTE]

Ja vielä lisäys... kuinkahan monet pojat hankkivat oppinsa netistä tai kavereiden jutuista... siitä on aito läheisyys ja toisesta välittäminen kaukana.

[QUOTE="vieras";23238191]Mä taas olen sitä mieltä, että kun se nuori kuitenkin harrastaa seksiä jos on harrastaakseen, niin on mukavampi, että hän saa tehdä sen turvallisissa ja miellyttävissä olosuhteissa, eikä tarvi paneskella jossain ulkona.

Lisäksi mä haluaisin nuoreni tietävän, että hyväksyn kyllä seksin harrastamisen, koska muuten hän tuskin keskustelisi mun kanssa siihen liittyvistä tärkeistä asioista kuten ehkäisystä avoimesti. En halua tehdä asiasta mitään tabua niin, että nuori ei uskalla kysyä tai puhua aiheesta vanhemmilleen.[/QUOTE]

Onko miellyttävät olosuhteet yöllä vanhempien ollessa kotona kenties viereisessä huoneessa nukkumassa? Eiköhän sitä aikaa löydy ilman yökyläilyitäkin, eiköhän esim. monet vanhemmat ole töissäkin?

:laugh:
Jos nyt muistelen omia teinivuosia niin ei sinne yökylään menty ainoastaan sen takia että voisi harrastaa seksiä..Sitä kun voi kato harrastaa vaikka päivälläkin.Enkä todellakaan oo koskaan kokenut että mun äiti ihan HALUAA että harrastan seksiä.Voi hyvää päivää.

En usko, että poliisisetiä on paikalla kun tarjoan teinilleni lasin viiniä ruokapöydässä, tms.

Tukkihumalaa en hyväksyisi, mutta en todellakaan raivoaisi jostain kaverin luona juodusta olutpullostakaan, niin kauan kun teinillä on järki päässä ja sovituista kotiintulo- yms ajoista pidetään kiinni.

Siksi koteihin pitää saada 24/7/365 kameravalvonta jotta kaltaisesi rikolliset saadaan kiinni ja rangaistavaksi. Törkeää pahoinpidellä lasta alkoholilla, kas kun et tarjoa huumeita.

[QUOTE="vieras";23238191]

Lisäksi mä haluaisin nuoreni tietävän, että hyväksyn kyllä seksin harrastamisen, koska muuten hän tuskin keskustelisi mun kanssa siihen liittyvistä tärkeistä asioista kuten ehkäisystä avoimesti. En halua tehdä asiasta mitään tabua niin, että nuori ei uskalla kysyä tai puhua aiheesta vanhemmilleen.[/QUOTE]

Ihme logiikkaa. Meinaatko, että jos et hyväksy huumeiden käyttöä, ei lapsesi uskalla puhua ko. asiasta kanssasi ja menee ja piikittää itseään.

Lapsille voi kyllä puhua seksistä ja kertoa asioista, mutta aivan yhtä hyvin voi tehdä selväksi, että se ei kuulu vielä siihen ikään, vaan että sitä kerkeää kyllä harrastaa myöhemminkin.