Kysymys poikaystävästä+yökyläilystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23237732]Tuon ikäisellä lapsella pitäisi olla muuatkin puuhaa kuin tiivis deittailu poikaystävän kanssa. Opinnot ja ammatin hankkiminen vielä edessä päin.

Itse menetin neitsyyden 20 v. ja hyvä niin.[/QUOTE]

Vaikka mä oon teininä seurustellut ja ja jopa vielä menettänyt neitsyyteni niin ei se mun koulunkäyntiin vaikuttanut :D Mitä ihmettä?!
Ja varsinkin jos poikaystävä on samasta koulusta niin sehän vaan toimii motivaattorina koulunkäynnillekin:D

Vaikka mä oon teininä seurustellut ja ja jopa vielä menettänyt neitsyyteni niin ei se mun koulunkäyntiin vaikuttanut :D Mitä ihmettä?!
Ja varsinkin jos poikaystävä on samasta koulusta niin sehän vaan toimii motivaattorina koulunkäynnillekin:D

Juuh, sama täällä...ei seurustelu, tiivis sellainenkaan, vaikuttanut mun lukion käymiseen millään lailla. Eikä ollut haitaksi mitenkään millään muullakaan tavalla :D

[QUOTE="mmm";23237642]Te jotka vastaatte, ettette päästä, niin onko teillä perusteluja vastaukseen? (:
Olisi vaan kiva kuulla.[/QUOTE]

18 veenä voi sit tehdä mitä lystää, mut ei sitä ennen.

Eikö ne tenvat käy siellä koulussa opisekelemassa eikä poikaystävää tapaamassa?

Itse muutin yliopisto-opiskelujeni perässä toiselle paikkakunnalle ja puoliso todellakin löytyi opiskelujen parista. Tosin opinnot ja hyväpalkkainen ammatti motivoivat ihan riittävästi, ilman poikaystävääkin.

En päästäisi. Ehkä aikaisintaan 17 vuotiaana. Enkä ainakaan noin lyhyen tapailun perusteella. Sitten kun olisivat jotain puoli vuotta olleet yhdessä, voisin alkaa harkita.

Minä en aio antaa lasteni 18 v iässäkään tehdä mitä vaan. En edes 20-vuotiaana, tai 25-vuotiaana; jos he ovat tekemässä jotain typerää niin parhaani mukaan yritän heille järkeä puhua. Toivon toki että kykenen kasvattamaan heidät siten, että he eivät mitään ihan idioottimaisuuksia tekisi.

En myöskään aio asettaa totaalikieltoa seksin, alkoholin tai seurustelun suhteen alle 18-vuotiaalle. Toivon, että meillä on hyvät keskusteluvälit ja voimme avoimesti näistä asioista jutella. Vapaus tuo mukanaan myös suuren vastuun, ja sitä rataa. Luottamusta saa, mutta sen menettää ellei osaa olla järkevästi. Samalla lailla kuin mun vanhemmat aikoinaan mun kanssa toimi, ja veljeni kanssa. Meistä ei tullut teinivanhempia emmekä me seonneet 18-vuotiaana kun vapaus lopultakin koitti, kuten useammalle tiukemman kurin alla kasvaneelle teini-iän tutulle kävi.

Mä olin 16 kun menetin neitsyyteni, eikä edes millekään poikaystävälle vaan sellanen satunnainen tuttu. 17 vuotiaana aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa, ja lukioon tosiaan mentiin pääasiassa kavereita tapaamaan. Tai opiskeltiinhan siellä myös, mutta pointti oli kyllä kaverit ja viikonlopun odottelu. :D

Kunnialla tuli silti suoritettua koulu loppuun, kirjoituksissa ei valittamista ja yliopistonkin kävin säädetyssä ajassa. ;)

Vastauksena kysymykseen, päästäisin. Mutta ellei seksiasioista ja ehkäisystä olisi vielä puhuttu niin nyt olisi viimeinen tilaisuus.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23237984]18 veenä voi sit tehdä mitä lystää, mut ei sitä ennen.[/QUOTE]
Siis ei saa mennä yökylään, jonka perustelu on se, että sinä sanot niin? :confused:

Minä en aio antaa lasteni 18 v iässäkään tehdä mitä vaan. En edes 20-vuotiaana, tai 25-vuotiaana; jos he ovat tekemässä jotain typerää niin parhaani mukaan yritän heille järkeä puhua. Toivon toki että kykenen kasvattamaan heidät siten, että he eivät mitään ihan idioottimaisuuksia tekisi.

En myöskään aio asettaa totaalikieltoa seksin, alkoholin tai seurustelun suhteen alle 18-vuotiaalle. Toivon, että meillä on hyvät keskusteluvälit ja voimme avoimesti näistä asioista jutella. Vapaus tuo mukanaan myös suuren vastuun, ja sitä rataa. Luottamusta saa, mutta sen menettää ellei osaa olla järkevästi. Samalla lailla kuin mun vanhemmat aikoinaan mun kanssa toimi, ja veljeni kanssa. Meistä ei tullut teinivanhempia emmekä me seonneet 18-vuotiaana kun vapaus lopultakin koitti, kuten useammalle tiukemman kurin alla kasvaneelle teini-iän tutulle kävi.

Suomen laki asettaa puolestasi kiellon alle 18 v. alkoholin käytölle...

Sinähän tunnetusti...no jääköön sanomatta.

Niin, mitä tunnetusti?
Olin onnellinen, vastuuntuntoinen teini jolla oli eka kiva poikaystävä 16-vuotiaana, ja toinen kiva poikaystävä ikävuodet 17-20? Kävi koulut kunnialla loppuun, huolehti muistakin velvollisuuksistaan, eikä ole 34 ikävuoteen mennessäkään vielä joutunut kärsimään parisuhdeasioissa? :)

[QUOTE="vieras";23238050]Suomen laki asettaa puolestasi kiellon alle 18 v. alkoholin käytölle...[/QUOTE]

Niinhän se tekee, mutta sen suhteen saan vanhempana onneksi soveltaa myös omaa harkintaani.

No joo, mun mielestä olisi outoa, jos samassa talossa tytär paneskelisi kundikaverinsa kanssa. Vaikea kuvitella, miten oma mies suhtautuisi siihen. Oma elämä ja seksi toimikoon porkkanana itsenäistyä ja muuttaa omilleen.
Eli sun mielestä olisi mukavampi ajatus, että tyttäresi menettää sille poikaystävälleen neitsyyden jossain muualla, esimerkiksi taivasalla?

Mun mielestä 16-vuotias on jo sen ikäinen, että saa kyllä yökyläillä ihan rauhassa. Mä tosin päästäisin jo nuoremmankin, kunhan tietäisin missä on ja että vanhemmat olisivat kotona. Mua ei pelottaisi se seksin harrastaminen, koska sitä voivat tehdä yökyläilystä riippumatta, vaan se, että yökyläily antaisi mahdollisuuden heilua jossain yömyöhään ja ryypiskellä.

Itse asuin 16-vuotiaana jo omillani, kuten monet kaveritkin.

[QUOTE="vieras";23238071]Kerrankin ymmärsit oikein.:)[/QUOTE]
Nyt pitäisi enää tietää, minkä takia sanot niin. Kaikki varmaan tajuaa, että oletusarvoisesti jos omaa lastaan kieltää tekemästä jotain, odottaa että se tottelee. Mutta yleensä jonkin asian kieltämiselle on myös syy..

Mulla neljä lasta ohittanut tuon iän ja kyllä olen antanut yökyläillä tuon ikäisenä,itse asiassa jo hieman aikaisemminkin. Taitaa teillä hurskastelijoilla olla vielä pienet lapset tai muuten vaan utopistiset kuvitelmat,ei kiellot estä seksiä jos sitä luulette.

[QUOTE="vieras";23238095]Niin, mitähän poliisisetä mahtaa sanoa, kun piltti sanoo "mutku äiti lupas..."[/QUOTE]

En usko, että poliisisetiä on paikalla kun tarjoan teinilleni lasin viiniä ruokapöydässä, tms.

Tukkihumalaa en hyväksyisi, mutta en todellakaan raivoaisi jostain kaverin luona juodusta olutpullostakaan, niin kauan kun teinillä on järki päässä ja sovituista kotiintulo- yms ajoista pidetään kiinni.