Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:Jatkuvasti sitä neuvolassa arvioidaan. Eli mitataan sf-mittaa ja käsikopelolla miltä vauva vaikuttaa. Sitten on tietysti ultrat joissa näkee tarkemmat. Viimisessä lääkärintarkastuksessa arvioidaan latioon suhteutettuna mahtuuko syntymään alakautta.
Jos jossain on jotain poikkeavaa niin sitten lähetetään arvioon tarpeen mukaan. Esim mun kaveri joutui viikolla 15 koska kohtu vaikutti kovin isolta, mä taas olin synnytystapa-arviossa vasta ja toisessa raskaudessa en lainkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:Esikoisesta ison sf mitan takia tehtiin painoarvio rv 37+ ja toisen kerran rv 39+.
Kuopuksesta ei sen kummempia painoarvioita tehty muuta kun neuvolan täti käsikopelolla koetamalla tuumasi että on tulossa esikoista pienempi vauva ja niin tulikin.
Alkuperäinen kirjoittaja em:Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:Jatkuvasti sitä neuvolassa arvioidaan. Eli mitataan sf-mittaa ja käsikopelolla miltä vauva vaikuttaa. Sitten on tietysti ultrat joissa näkee tarkemmat. Viimisessä lääkärintarkastuksessa arvioidaan latioon suhteutettuna mahtuuko syntymään alakautta.
Jos jossain on jotain poikkeavaa niin sitten lähetetään arvioon tarpeen mukaan. Esim mun kaveri joutui viikolla 15 koska kohtu vaikutti kovin isolta, mä taas olin synnytystapa-arviossa vasta ja toisessa raskaudessa en lainkaan.
Ei mulla ainakaan muuta tehty neuvolassa ku katottiin sf-mittaa, mutta ei siihen koskaan puututtu mitenkään. Eli oli varmaan molemmissa raskauksissa "sopiva". Mutta ei sekään yksiin käy, mulla oli isompi sf puoli kiloa pienemmästä lapsesta. Ja molemmista ekan painoarvion oon kuullut synnytyksessä olleelta kätilöltä.