Kysymys naimisissa oleville: Hyväksyisitkö jos ystäväsi tapailisi naimisissa olevaa miestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Minulle rakas ystävä on alkanut tapailla varattua miestä. Ystäväni on itse sinkku. Minä olen (onnellisesti) naimisissa ja tilanne tuntuu niin kamalalta. En vaan osaa iloita ystäväni rakastumisesta, kun sillä miehellä on vaimo ja lapsi. Vielä typerämmäksi tilanteen tekee se, että tämä ystäväni on itsekin ollut naimisissa, mutta eronnut miehen petettyä häntä.

Nyt en oikein tiedä mitä ajattelisin. Toisaalta tekisi mieli olla iloinen ystävän puolesta, toisaalta tekisi mieli huutaa hänelle pää punaisena: miten voit tehdä näin, kun tiedät itse kuinka kamalaa se on.

no ensinnäkään sinullehan se ei oikeastaa edes kuulu vaikka ystäväsi tapailisi viittätoista ukkomiestä.

jostain syystä se ukkomies tapailee ystävääsi...
jaa-a miksi sitä ei tiedä kukaan...

mutta en kyllä riemusta kiljuen pomppisi jos meidän mies alkaisi tapailemaan jotain sinkku likaa kaupungilla...
enkä varmaan kovin suopeasti katselisi jos paras ystäväni tapailisi varattua miestä...
mutta jokainen tavallaan... turhaan sinä siitä syyllisyyttä kannat.

Ei ystäväni ole minun hyväksyntääni kysynyt, itse tätä vain puntaroin. Tämä on niin isoa asia, että vaikuttaa koko ystävyyssuhteeseemme. En vaan ainakaan juuri nyt pysty olemaan sellainen ystävä kuin ennen tätä juttua.

Hyväksyminen ei ole minusta sellainen asia, että sitä tarvittaisiin, mutta saattaisin vähän paheksua :ashamed: Etenkin jos tuntisin useampia osapuolia kuin vain tämän yhden. Saattaisi olla vaikea olla luontevasti, toivoisin etten tietäisi koko asiaa. Tämä on hankala asia, koska yleensähän sitä on iloinen, kun ystävälle tapahtuu jotain, mikä tekee hänet onnelliseksi.

Kaksi ystävistäni on sinkkuina tapaillut naimisisa olevaa miestä.
Ystäviä ollaan edelleen,se mitä mieltä minä siitä olen he tietävät eli sen etten itse moiseen koskaan ryhtyisi tietoisesti.Eli en hyväksy.
Ystävyyteen se ei ole vaikuttanut.

olen ollut tuossa tilanteessa ja kyllä se tosiaan kurjalta tuntui. Onneksi kaverini kasvatti aivot ja lopetti moisen idioottimisen toiminnan sitten - ei hänkään ollut siitä erikoisemmin ylpeä.

Noh, asiahan ei varmasti minulle kuuluisi. Mutta en olettaisi että vastuu on niin paljoa siinä vaiheessa ystävälläni kuin tällä naimisissa olevalla. En ainakaan lähtisi moralisoimaan tai valistamaan ystävääni, itsehän tietää mitä tekee ja miehen ongelma enemmän. Tällaista se elämä välillä on.

En hyväksyisi.
Vaikuttaisi suhtautumiseeni ystävääni, luultavasti en enää olisi juurikaan tekemisissä hänen kanssaan.
En vain voi hyväksyä varattujen kanssa olemista, maailma kun on vapaita täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivoisin heille onnea. Enhän voi tietää asian kaikkia puolia, ja tärkeintä on kuitenkin tukea ystävää.

Niin tää on se asia minkä kanssa painin. Kun en tiedä, pystynkö olemaan sydämestäni ystävän tukena, kun en pysty täysin sulattamaan tilannetta.

Ystäväsi on sinkku ja mies on naimisissa eli ongelma on miehen, mitsehän on lähtenyt. Mulla on sattunut lähipiirissä näitä jonkin verran ja ei ole vaikuttanut ystävyyssuhteisiin mitenkään. Asiat ei ole niin mustavalkoisia, että mulla ois varaa lähteä sanomaan mitään. Sellaista sattuu.

En näkisi, että toiminta vaikuttaa mun elämääni mitenkään ja jos tämä ystävä on onnellinen ja tietää mitä tekee, niin mikäs siinä.

Ai niin, mutta mä en olekaan naimissa ja vastasin silti. Oon vain parisuhteessa.

En... Ja ystävänä voisin tämän sanoa, olemme tottuneet puhumaan suoraan. Ystävän sanat pitää olla aitoja, eikä esittää että "tosi jees :)" jos ei ole. Ja silti jokainen toimii kuten toimii, ei ystävän tehtävä ole mikään lainvalvoja olla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toivoisin heille onnea. Enhän voi tietää asian kaikkia puolia, ja tärkeintä on kuitenkin tukea ystävää.

Niin tää on se asia minkä kanssa painin. Kun en tiedä, pystynkö olemaan sydämestäni ystävän tukena, kun en pysty täysin sulattamaan tilannetta.

Miten asia kuuluu nyt sulle, että tuhlaat aikaasi ja energiaasi heidän asioiden moralisointiin? Etkö voi vain olla ystävä niin kuin ennenkin? Ei se pettäminen tartu, ja toisekseen se ukkomieshän tässä pettää. Asiahan ei sinänsä ole ystäväsi ongelma.

En periaatteessa "hyväksy" moista touhua kyseisen miehen osalta, mutta asia ei mulle kuuluisi.

Kaverini saattavat tehdä paljonkin asioita, joita en ymmärrä/ hyväksy/ tee itse, enkä katso sen olevan mun ongelmani.
Jos liikaa ahdistaa niin sitten varmaan saattaa jäädä ystävyys vähemmälle.

Alkuperäinen kirjoittaja riyu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miten asia kuuluu nyt sulle, että tuhlaat aikaasi ja energiaasi heidän asioiden moralisointiin? Etkö voi vain olla ystävä niin kuin ennenkin? Ei se pettäminen tartu, ja toisekseen se ukkomieshän tässä pettää. Asiahan ei sinänsä ole ystäväsi ongelma.

Miten tämä asia minulle kuuluu? No siten, että parisuhteista puhuminen on osa ystävyyttä. Kuten myös ystävän onnesta iloitseminen.

Ukkomies pettää joo, mutta onhan sekin valinta, lähteekö suhteeseen ukkomiehen kanssa. Kyllä ystäväni on tiennyt koko ajan miehen olevan naimisissa.

Yhteistyössä