Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mutta herää kysymys, miksi pitää haukkua? Mitä siitä joku saa, että saa sanoa sadannen kerran, että onpa Teenlitku ihan perkeleen ruma. Tai siitä, että muistaa vähän väliä muistuttaa, että Teenlitkupa se muistuttaa Mauno Ahosta? (Joo, hauska juttu mutta meni jo.) Musta se on säälittävää, jopa sairasta.
Tiedän, että nollatorelanssi kiusaamisen suhteen on kaukainen utopia, mutta kyllä mä sen puolesta olen valmis taistelemaan.
Haukkuja saa siitä varmaankin jonkinmoista mielihyvää sitä kautta, että hän saa sille "ihan perkeleen rumalle teenlitkulle" pahan mielen aikaiseksi.
Ilmeisesti se "ihan perkeleen ruma teenlitku" on joskus sanonut jotakin mikä on saanut hälle pahan mielen tai hänet ärsyyntymään. Tai sitten hän on vain noussut väärällä jalalla sängystä ylös tai voi muuten vain pahoin.
Kuka tietää?!
Kyllä mullekin kelpais kiusaamisvapaa palsta, mutta se taitais vaatia aika monta modea lisää ja aidosti nollatoleranssin.
Olen itse moderoinut reilun vuoden erästä lapsiaiheista keskustelupalstaa jossa oli nollatoleranssi. Ja se kyllä toimi mielestäni todella hyvin. Ei täydellisesti, mutta oli siellä ihan eri meininki kuin täällä. Mutta kyllä oli eri määrä jäyttäjiäkin, eli ei se ollut näin suuri kompleksi jossa käy varmaankin tuhansia ihmisiä päivittäin. Lisäksi siellä oli rekisteröitymispakko.