\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2006 klo 09:30 vieras kirjoitti:
Mä lopetin tupakanpolton kun aloin tyttöä odottamaan, eli ennen meni 1½-2 toppaa päivässä. Kun lopetin, päätin että se raha menee lapsen hyväksi. Eli voin laittaa surutta päivässä sen 8 euroa lapsen vaatteisiin, mikä olisi mennyt tupakkaan =) Eli sellainen 240 egee kuussa, ja ostan merkkivaatteita yleensä.
Asiaa! On tosiaan valinta mihin laittaa rahansa. Mä en juo, enkä polta, en omista autoa, joten kuluja ei siitäkään tule, en myöskään harrasta mitään, josta joutuisin maksamaan kurssimaksuja tms... Rahaa siis säästyy vaikka joskus ostankin merkkivaatteita.
Tykkään sitten vaatteista niin itsellä kuin lapsella ja
ns. "harrastan" muotia ja kivoja vaatteita. Merkkivaatteet eivät sinänsä ole se ainut autuaaksi tekevä asia, mutta niitäkin kivasti edullisiin yhdistämällä saa kauniita kokonaisuuksia.
Minun mielestäni vaan esim. Gantilla on kauniita vaatteita, ihania värejä ja suloisia perinteisiä malleja jne. Mutta olen jättänyt kauppaan myös rumia merkkivaatteita eli se ei ole se juttu. Tosiasiassa, kun on kokenut sen halvan ja kalliin vaatteen eron, niin laadussa on huomattavia eroja.
Mutta siis näin itse, "harrastusmielessä"...
Ihmiset tykkäävät eri asioista ja panostavat eri juttuihin. Joku meikkeihin ja kasvonhoitoihin, hiuksiinsa, joku taas kotinsa rakentamiseen ja sisustamiseen. Joku nauttii ravintolassa herkuttelusta tai joku keräilee dvd-leffoja...
Meitä on moneen, eikä se ole mitään kulutushysteriaa.
Hyvä että jotkut kuluttavat, sillä milläs muuten saadaan Suomeenkaan palvelun tarjoajia ja erilaisia palveluja, jos niitä ei kukaan käyttäisi... On tärkeää ylipäätään, että kauppa käy, eikö...?