kysymys merkkivaatteiden ostajille

Tuossa aiemmassa ketjussa keskusteltiin siitä, ostavatko ihmiset merkkivaatteita lapsille. Moni kertoi näin tekevänsä ja tässä kysymys heille kaikille:

- mitkä merkkivaatteet olette käytössä huomanneet erityisen kestäviksi ja suunnilleen mitä hintaluokkaa ne ovat?

Tämä kysymys tulee ajankohtaiseksi, kun lapsi vanhenee ja samankokoiset vaatteet kestävät yhä kauemmin aikaa käytössä. Ja etenkin, jos niitä haluaisi periyttää pikkusisarille.

Mä tykkään Hilfigerin vaatteista, tilaan yleensä ne jenkeistä. On laadukkaita. Myös Diorin ja Kenzon vaatteet ovat mahtavia. Suomen hinnoista en tiedä, tilaan yleensä lähes kaikki vaatteet ulkomailta. ja myös ystävät tuovat kun matkustelevat. Jotkin Burberryn vaatteetkin ovat ihan kivoja, esim. neuleet.
Surkeita ovat Ellen vaatteet, saumat alkavat kiertää muutaman pesun jälkeen.

En tiedä onko Esprit mikään varsinainen merkki, mutta tytöllä on ollut useampi vaate sitä merkkiä ja on säilynyeet hyvinä ja kauniina kuviltaan lukuisista pesuista ja ahkerasta käytöstä huolimatta.

Nuo "oikeat" merkkivaatteet (Burberry, Kenzo etc) on mielestäni yksinkertaisesti liian kalliita. En tiedä tuntuuko kenestäkään muusta näin, mutta mua melkein nolottais mennä vaikka muskariin tai kerhoon lapsella sellaiset vetimet päällä.

Kyllä minä olen lastani kuljettanut merkkivaatteissa vaikka missä tilaisuuksissa, eikä ole yhtään nolottanut. Pyrin ostamaan vaatteet niin, että niissä ei lue kissankokoisin kirjaimin merkkiä, eli meillä on paljon merkkivaattita, joista ei huomaa kuin niskalapusta minkä merkkinen vaate on.

Ehdottomasti parhaita laatuvaatteita ovat mm. Gantin vaatteet. Myös Timberland on laadukas, hieman halvempi merkki Gantin huppari maksaa helposti 60 euroa, puuvillapaidan saa 30-40 eurolla, Timberlandin takin ostin 50 eurolla ja yhden neuleen 45 eurolla. Siinä jotain hintaluokkaa.

Burberrylla on suloisia vaatteita, tosin aika yksipuolisia, mutta ne käyvät loistavasti juhlavaatteeksi esim. synttärivuosia ja joulua tms. juhlittaessa. Burberryn neule maksaa myös siinä 60-80 euron kieppeillä.

Gantin vaatteet ovat värikkäitä ja värit niissä myös pysyvät, samoin Timberlandin farkut ja housut ovat olleet todella kestäviä jopa pihakäytössä.

Lisänä käytän tietenkin halpisvaatteita kuten HM, Zara, Esprit, jopa ihan Cittarin Kivat-vaatemerkkejä. Mutta merkkivaatteeksi niitä ei ihan voi sanoa... ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 08:09 vieras kirjoitti:
Mä tykkään Hilfigerin vaatteista, tilaan yleensä ne jenkeistä. On laadukkaita. Myös Diorin ja Kenzon vaatteet ovat mahtavia. Suomen hinnoista en tiedä, tilaan yleensä lähes kaikki vaatteet ulkomailta. ja myös ystävät tuovat kun matkustelevat. Jotkin Burberryn vaatteetkin ovat ihan kivoja, esim. neuleet.
Surkeita ovat Ellen vaatteet, saumat alkavat kiertää muutaman pesun jälkeen.
Mistä tilaat??? =) Laita joku linkki, täytisi käydä katselemassa...

http://www.ebay.com/

http://www.nextag.com/tommy-hilfiger-baby-clothing/search-html

http://www.amazon.com/Kids-Baby-Apparel/b?ie=UTF8&node=1040662

http://www.burberryusaonline.com/family/index.jsp?categoryId=1862191&cp=2119968&clickid=topnav_childrens_1

pörrö
Kysympä nyt asian ulkopuolelta vähän,kun kukaan ei vastannut mitäs nyt-palstalla,että mistä merkistä löytyisi tänä talvena beigenväristä kelsiturkkia. Clairella oli vaal.punainen ,ärsyllä napituksella ja sitten merkkiä en muista tosi tummanruskea,vähän liian tumma...

tinga
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 09:17 heh kirjoitti:
ostetaan sit kiinasta merkkituotteita halvemmalla.. heh.. ne ovat ihan varmasti ihan aitoja.. heh.. kiinasta.. heh...

Kiinassa myydään muutakin kuin kopioita, siellä on sen verran kauppoja että myös aitoja mahtuu mukaan, tiesitkö että myös Tallinnassa on muita kauppoja kuin Mustamäentori?

Kopiot myydään myös Kiinassa torilla halvalla ja aidot pikkuliikkeissä niinkuin muuallakin, vai ajatteletko ettei muutaman miljardin kansassa löydy sellaisia ihmisiä joilla on aitoihinkin varaa, ovat muuten hiukan halvempia kuin Suomessa myytävät. Oletko ikinä käynyt Kiinassa tai vaikkapa jossain Suomen rajojen ulkopuolella?

Aika outo käsitys, Kiinassa myydään vain kopioita, ilmeisesti jenkeissä sitten on kaikki niin suurta ja mahtavaa, vai?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 09:17 heh kirjoitti:
ostetaan sit kiinasta merkkituotteita halvemmalla.. heh.. ne ovat ihan varmasti ihan aitoja.. heh.. kiinasta.. heh...
Onko ihmisissä ihan oikeasti vielä tähän maailman aikaan, näin hyvin maailmaa tuntevia?

:headwall:

Yhdyn edelliseen !! Luulenpa että meidän pikku naperoille on ihan sama minkä merkkinen vaate on kunhan se on lämmin, mukava pitää ja puhdas. Tämä merkkivaate-boomi suotakoon toki äideille jotka eivät tiedä mihin liiat rahansa laittaisivat. :kieh:

Mä lopetin tupakanpolton kun aloin tyttöä odottamaan, eli ennen meni 1½-2 toppaa päivässä. Kun lopetin, päätin että se raha menee lapsen hyväksi. Eli voin laittaa surutta päivässä sen 8 euroa lapsen vaatteisiin, mikä olisi mennyt tupakkaan =) Eli sellainen 240 egee kuussa, ja ostan merkkivaatteita yleensä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2006 klo 09:30 vieras kirjoitti:
Mä lopetin tupakanpolton kun aloin tyttöä odottamaan, eli ennen meni 1½-2 toppaa päivässä. Kun lopetin, päätin että se raha menee lapsen hyväksi. Eli voin laittaa surutta päivässä sen 8 euroa lapsen vaatteisiin, mikä olisi mennyt tupakkaan =) Eli sellainen 240 egee kuussa, ja ostan merkkivaatteita yleensä.
Asiaa! On tosiaan valinta mihin laittaa rahansa. Mä en juo, enkä polta, en omista autoa, joten kuluja ei siitäkään tule, en myöskään harrasta mitään, josta joutuisin maksamaan kurssimaksuja tms... Rahaa siis säästyy vaikka joskus ostankin merkkivaatteita.

Tykkään sitten vaatteista niin itsellä kuin lapsella ja ns. "harrastan" muotia ja kivoja vaatteita. Merkkivaatteet eivät sinänsä ole se ainut autuaaksi tekevä asia, mutta niitäkin kivasti edullisiin yhdistämällä saa kauniita kokonaisuuksia.
Minun mielestäni vaan esim. Gantilla on kauniita vaatteita, ihania värejä ja suloisia perinteisiä malleja jne. Mutta olen jättänyt kauppaan myös rumia merkkivaatteita eli se ei ole se juttu. Tosiasiassa, kun on kokenut sen halvan ja kalliin vaatteen eron, niin laadussa on huomattavia eroja.

Mutta siis näin itse, "harrastusmielessä"... ;) Ihmiset tykkäävät eri asioista ja panostavat eri juttuihin. Joku meikkeihin ja kasvonhoitoihin, hiuksiinsa, joku taas kotinsa rakentamiseen ja sisustamiseen. Joku nauttii ravintolassa herkuttelusta tai joku keräilee dvd-leffoja...

Meitä on moneen, eikä se ole mitään kulutushysteriaa. Hyvä että jotkut kuluttavat, sillä milläs muuten saadaan Suomeenkaan palvelun tarjoajia ja erilaisia palveluja, jos niitä ei kukaan käyttäisi... :whistle: On tärkeää ylipäätään, että kauppa käy, eikö...? :)

Minä olen ainakin hillitön esteetikko ja jos ei rahasta olisi kiinni, niin sisustaisin kotia jatkuvasti ja ostaisin varmasti merkkivaatteita. Varmaan myös ei minkään merkkisiä, jos olisi hauskan näköisiä. Harvemmin vaan halvalla saa todella kauniita vaatteita. Mutta olosuhteiden pakosta niiden halpojenkin kauneuskin riittää. On ikään kuin katsojan silmässä :) Tai siis riippuu ihan mihin vertaa. Hyvillä väriyhdistelmillä esimerkiksi pukee lapsen ihan nätisti halvallakin. Ja tosiaan, jos sitä rahaa tulisi ovista ja ikkunoista, niin ostaisin pienellekin merkkivaatetta, mutta nyt investoin korkeintaan 7-vuotiaan vaatteisiin kestävyyden toivossa. Pienihän niistä kasvaa heti ulos ja menee hyvä kestävyys "hukkaan"... Niin ja nuo meidän "suuret" investoinnit ovat Esprit ja Lego -osastoa, ei mitään sen ihmeellisempää. Ja kestävät kyllä erilailla kuin h&m ja kumppanit, jos nyt tuon ikäisellä pojalla mitään haarniskaa heppoisempaa voi kuvailla erityisen kestäväksi :whistle:

Yhteistyössä