Kysymys liittyen katsastuspäätökseen ja autoiluun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hanna"

Vieras
Mun auto meni katsastuksesta läpi, mut oli kaksi vikaa, jotka piti korjata määräaikaan mennessä. En varannut heti aikaa huoltoon ja sit kun aloin varata niin mikään muu korjaamo ei ota vastaan kun autosalpa, johtuen korttiavaimesta. Nyt sit sinne salpaan on usean päivän jonot ja eivät ehdi sinä päivänäkään kaikkea korjata. Jos poliisit pysäyttää mut niin mitä ne sanoo/tekee kun en ole saanut autoa korjattua määräaikaan mennessä? Ne kaksi vikaa ei onneks vaikuta ajettavuuteen, eihän auto muuten olis läpi mennykään...Ottaako ne kilvet, saanko sakot, saanko ajaa määränpäähän asti(kuten joissain tapauksissa saa kun antavat lapun)....Pännii!

no ajelisin ja kokeilisin sanoa että sillon ja sillon on huolto varattu jos nyt ei ihan hirveästi yli sallitun ajan mene, mutta sakottaahan voivat ja viedä kilvetkin koska autohan on käyttökiellossa periaatteessa.
Riippuu varmaan niin paljon siitä viastakin mikä autossa on, jos on jotain esim jarruissa tms niin en ajelisi

Poliisi voi kirjottaa sakot. Harvemmin poliisi noita erikeseen kyttää, niille riittää se, että auto on katsastettu hyväksytysti.

Onko nuo viat silmin havaittavissa vai jotain, mitä ei näe paljain silmin?

Millaiset viat?
Onko sellaiset että ne on helppo tien päällä tarkastaa onko korjattu?
Jos esim. pohjassa jotain tai vetoakselin suojakumi tms. niin ei poliisit auton alle ryömi tarkastelemaan onko tehty.

Rattilukko ei toimi ja vetonivelen suojakumi irti. Noi asiathan näkyy rekisteriotteessa ja sitä mietinkin, että saanko mä sit uuden rek.otteen mis lukee et oon korjannu viat?

[QUOTE="hanna";21910734]Rattilukko ei toimi ja vetonivelen suojakumi irti. Noi asiathan näkyy rekisteriotteessa ja sitä mietinkin, että saanko mä sit uuden rek.otteen mis lukee et oon korjannu viat?[/QUOTE]

Saat uuden otteen seuraavassa katsastuksessa. Eikä poliisi noita sun autosta erikseen viitsi katsoa ja lähinnä se taitaa olla vain pelote, että noi pikku viat korjattaisiin pian.

[QUOTE="hanna";21910734]Rattilukko ei toimi ja vetonivelen suojakumi irti. Noi asiathan näkyy rekisteriotteessa ja sitä mietinkin, että saanko mä sit uuden rek.otteen mis lukee et oon korjannu viat?[/QUOTE]

Et, mistä ne tietää ookko korjannu?

Kai mä sit sanon suoraan et en oo viel saanu korjausaikaa ja tekevät sit mitä tekevät....voihan ton rattilukkovian ainakin tsekata kun sammuttaa auton. Mun tuurilla ne pysäyttää mut heti ku lähen ajelee ja kaks pv sit piti olla korjattuna ja vasta torstaina on aika korjaamolle.

Yhteistyössä