Kysymys lasten koulun vaihdosta

  • Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
mietin
Selvisi että muutamme kesällä ja näin ollen lasten koulukin vaihtuu. Nyt mietin hölmönä, että otanko yhteyden uuden koulun rehtoriin itse vai ilmoitanko nykyiseen kouluun ja sieltä ilmoittavat uuteen kouluun? Itse olen sitä mieltä että minun kuuluu soittaa asiasta, mutta ystäväni mielestä koulut hoitavat nämä asiat keskenään. Siis mitä häh?

Tytön kohdalla vielä semmoinen juttu, että ilmeisesti kertaa ensimmäisen luokan ( ei ole vielä lyöty lukkoon mitään ), joten johan ne ihmettelee kun -01 syntynyt tulee ekalle luokalle. Muutenkin ihan vieras koulu joten olis kiva kun lapset pääsis nyt keväällä käymään siellä. Tyhmältä tuntuu kysellä tällaista joo, mutta kyselenpä kuitenkin...
 
Kanslisti
Koulun kanslistina voisin sanoa, että soita itse uuden koulun rehtorille. Ei ne koulut keskenään tällaisia puhu. Soita reksille, selosta tilanne ja kysy koska voitte tulla tutustumaan.
 
Mulla sama tilanne, tyttö aloittaa yläasteen täällä meidän uudella kotipaikkakunnalla ja itte otin yhteyttä kouluun, opon kanssa treffattiin ja hää esitteli koulua ja toivotti tervetulleeksi. Kiva fiilis jäi sekä mulle että likalle.. =)
 
Meillä sama juttu, kaksoset (-00) aloittavat tokan uudessa koulussa. Mutta meillä nykyinen koulu hoiti haun uuteen kouluun, itse ei ole tarvinnut tehdä mitään.
Nyt vaan jännitetään, pääseekö lapset haettuun kouluun vai jatkavatko tokan nykyisessä koulussa.
 

Yhteistyössä