Kysymys, lapsi sairas!?!?

Olin juuri tossa aiemmin viikolla lapsen sairastelun vuoksi pois töistä sen 3 päivää minkä saa palkallisesti olla! Olin eilen töissä ja lapsi on edelleen kipeä, nyt taas hiukan kipeämpikin... saanko toiset 3 palkallista poissaolopäivää, koska olin tuossa välissä yhden päivän töissä (ja tänään siis vp)???
Itse en oo saanu nyt taas öitä nukuttua edes, kun lapsella niin tuskanen olo... Mutta ei ois juuri varaa menettää kolmen pitkän päivän palkkaakaan?? (eikä kyllä oo oikein ketään ketää ois noin kipeän lapsen seuranakaan)
 
Ai se menee niin, et saman sairauden takia... Aiemmin viikolla oli kurkunpääntulehdus pojalla ja nyt sitä ei kyl enää oo, vaan kaiketi tavallinen flunssa (+poika valittaa koko ajan päänsärkyä ja toinen silmä vuotaa ihan koko ajan).
 
samaa pohtinut
KVTESin mukaan saa olla 3 palkallista peräkkäistä päivää samasta sairaudesta. Minä sain taannoin palkallisena ensin 3 pv lapsen flunssan takia ja jatkoksi 3 pv otiitista.
Työt ma-pe ja la-su vapaat. Poissa ke-pe ja ma-ke.
 
samaa pohtinut vielä
periaatteessa kun siinä on se 4 päivän hoidon järjestämissääntö niin en olis saanut olla, mutta kun ne oli kuitenkin eri sairaudesta. Tyttö vaikutti jo pe-iltana ja la:na ok:lta, mutta sitten la-su yö meni itkiessä eli korviin oli mennyt.

Mulle sanottiin työmaalta, ylihoitajan sihteeri, että kysy esimieheltä myöntääkö palkallista. Haloo, että kysyn siltä. Onneksi soitin luotolle ja sanoi, että todellakaan rupea mitään kyselemään, kun lähdetään siitä, että on eri sairautta.

Mä en oikein itekään vielä tiedä, että oli ok, mutta ei ainakaa palkkahallinnosta ole laput palautuneet. Siis esimies hyväksy palkallisiksi.

Eli 3 peräkkäistä päivää vapaapäivät mukaan lukien on palkallisia ja 4 päivää aikaa järjestää hoito eli ke-pe ja ma. Mutta mistä mä tiedän, että tuli uudestaan kipeäksi. Ne on eri asia. Hemmetilläkö sitäkin todistat.

 
meillä kävi niin,että eka olin 3 pvää pois,kun tytöllä oli kuumetta..sitten to vein hoitoon,kun ke oli kuumeeton pvä..soittivat hoidosta 11.00 aikaan ja sanoivat,että kuume noussut.No,lääkäriin ja korvatulehduksen oli saanut.Ekat 3 pvää sairaslomatodistus oli kuumeesta ja 2 pvää korvatulehduksesta..palkkattomia oli ne 2 pvää,vaikka olin töissä jo ollut 4 tuntia..
 
wonder
mulla sulla oli ilmeisesti työpäiviä ne päivät ma-pe. Mulla oli viikonloppu välissä eli vapaapäivät. Palkallisena tulivat, mutta edelleenkään ei oikein käsitystä siitä, miten noita kvtesin sääntöjä tulkitaan. palkkahallinto sanoi ,että vk-lopun päivät on kuukausipalkkalaiselle myös palkallisia, vaikka eivät käytännössä olekaan.
 

Yhteistyössä