kysymys kuukupista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei onnistu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei onnistu

Vieras
Sain tänään, tai eilen ensimmäisen kerran kupin laitettua. Aluksi se ei tuntunut millekään, mutta sitten se alkoi ikään kuin valua. Koitin vähän sorkkia sitä paikoilleen ja mielestäni sainkin. Mutta kuuluuko sen liikkua kun vaihtaa asentoa? Siis äsken kun olin makuulla, niin kuppi ei tuntunut, mutta kun nousin ylös, tuntui kun se olisi ollut vinossa. Niin ja sit ku leikkasin sitä antennia, niin nyt siinä on sellainen terävä pinta, joka ottaa kiinni. :/

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Aukesko sulla se kuppi? siis jos se jäi jotenki linttaan?

Tätä mäkin veikkaisin. Mä teen aina niin, että kun olen laittanut kupin paikalleen, pyöräytän sormella sen "ympäri" varmistaakseni, että se on täysin auki.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kun olet laittanut kupin paikoilleen, laitat sormen kupin ja emättimen seinämän "väliin" niin, että sormen päässä tuntuu suunnilleen se kupin yläreuna. Sitten kuljetat sormesi sen kupin ympäri. Tunnet, jos kuppi ei ole auennut vaan on jäänyt jostakin kohdasta mutkalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Tyhmä kysyy et mistäs noita kuppeja saa?Paljonko maksaa ja mistä sen tietää millanen/kokonen(?) itselle sopii? :ashamed:

Netistä voi tilata, ja joistakin apteekeistakin saa. Maksaa noin 30 e. Kokoja on kaksi: synnyttäneille ja synnyttämättömille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyhmä kysyy et mistäs noita kuppeja saa?Paljonko maksaa ja mistä sen tietää millanen/kokonen(?) itselle sopii? :ashamed:

Netistä voi tilata, ja joistakin apteekeistakin saa. Maksaa noin 30 e. Kokoja on kaksi: synnyttäneille ja synnyttämättömille.

Kauanko yhtä kuppia voi sit käyttää? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kauanko yhtä kuppia voi sit käyttää? :ashamed:

Monta monta vuotta.

Mulla oli viime yön kuppi käytössä ja piti ainakin. Aamulla kun otin sen pois ja pidin vähän aikaa sidettä, mutta tuntui niin inhottavalle, että laitoin kupin takaisin. En taaskaan saanut sitä kunnolla paikoilleen, vaan tuntui, että joko se valahtaa itsestään alas tai sitten se antenni hiertää. Mutta kun se oli ollut 10 min, niin se ikään kuin meni itsestään paikoilleen, eikä tuntunut enää. En tiedä, miten se pitäisi ottaa oikeaoppisesti pois, mutta en mä ainakaan sitä sormin saa. Mun pitää "ponnistaa" se kuppi ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja ap täällä taas:
Mulla oli viime yön kuppi käytössä ja piti ainakin. Aamulla kun otin sen pois ja pidin vähän aikaa sidettä, mutta tuntui niin inhottavalle, että laitoin kupin takaisin. En taaskaan saanut sitä kunnolla paikoilleen, vaan tuntui, että joko se valahtaa itsestään alas tai sitten se antenni hiertää. Mutta kun se oli ollut 10 min, niin se ikään kuin meni itsestään paikoilleen, eikä tuntunut enää. En tiedä, miten se pitäisi ottaa oikeaoppisesti pois, mutta en mä ainakaan sitä sormin saa. Mun pitää "ponnistaa" se kuppi ulos.

Läjäät sen sormilla, joten paine tasaantuu ja saat sen pois.
http://kuukuppikunta.net/

Tuola on hirveästi tietoa ja apua.

Musta tuntuu, että alkuun minäkin laitoin kupin kovin syvälle, nyt se on alhaalla ja hyvä siellä. Mulla on myös lunette ja antennia en ole lyhentänyt ihan hyvin menee senkin kanssa.

Kun laitan kupin paikoilleen, minä otan antennista kiinni ja pyöräyttelen kuppia sen avulla, että se asettuu paikoilleen, joskus joudun sormella vielä korjaamaan, jos tuntuu, että 'imu' asettuu virtsarakkoon.

Kuppi kyllä normaalisti liikkuu emättimessä, esim. yöllä se on siirtynyt syvemmälle. Mutta minä en ainakaan tavallisessa päiväkäytössä huomaa kuppia lainkaan. Kupin kanssa unohdan, että on menkat. Taivaallinen keksintö.

Uusimmat

Yhteistyössä