Kysymys kiinnittymisestä uudelleen synnyttäjille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Yleensähän uudelleensynnyttäjän vauva laskeutuu ja kiinnittyy aika myöhään, joillain jopa vasta salissa.

Mulla on vauva todettu laskeutuneen rv 34 ja nyt rv 36+2 ja se on kiinnittynyt. Kuulemma tosi alas tippunu koko vauva . Hoitaja sanoi että mun ylävatsalla näkee suorastaan tyhjän kuopan.
Parina yönä ollut polttoja joilla esikoinenkin syntyi. Sanoi että hyvinkin saattaa syntyä jo seuraavista potloista mitä tulee.

Nyt kysynkin: milloin teillä UUDELLEEN SYNNYTTÄJILLÄ vauva laskeutui JA kiinnittyi? Milloin kiinnittymisestä sitten syntyi?

Menee tosi jännäksi kun paikat varmaan melkolailla auki... :D :)

Mulla kiinnitty tää kolmas n. viikkoa ennen synnytystä. Ja tuli silleen ylävatsaan tyhjää, josta neuvolantäti arvelikin, että pian tulloo.

Kuinka esikoisesi on syntynyt? Mulla kaikki lapset on syntynyt 38+5 - 40+1 välisenä aikana, eli suurta heittoa ei ole ollut noissa viikoissa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:22 Lanella kirjoitti:
Mulla kiinnitty tää kolmas n. viikkoa ennen synnytystä. Ja tuli silleen ylävatsaan tyhjää, josta neuvolantäti arvelikin, että pian tulloo.

Kuinka esikoisesi on syntynyt? Mulla kaikki lapset on syntynyt 38+5 - 40+1 välisenä aikana, eli suurta heittoa ei ole ollut noissa viikoissa.

Esikoinen 40+5.

Kun menin synnyttämään, kätilö totesi, että on tosi ylhäällä ja kanavaa jäljellä melkein 3 senttiä. Meinas passittaa kotiin, mut kahden tunnin päästä oltiin salissa täysissä hommissa. Eli ei kiinnittynyt ennen synnytystä (syntyi rv 40+3). Sama juttu esikoisesta.

Mulla on kaikki kolme edellistä muksua kiinnittynyt vasta kun synnytys on ollut jo hyvässä vauhdissa. Eli olen ollut joka kerta jo n. 7cm auki ennen kuin vauva on kiinnittynyt. Siksi ei olekaan ollut kivaa kun kaksi synnytystä on käynnistynyt vesien menolla, niin olen joutunut makaamaan suurimman osan synnytyksestä napanuoran esiinluiskahtamisvaaran vuoksi. En usko, että tämä neljäskään kiinnittyy sen aikasemmin, siksi toivonkin hartaasti, että synnytys käynnistyisi suppareilla.

37+6 ei ollut vielä kiinnittynyt, eikä kai laskeutunutkaan kun kohdun kaula oli 3cm tuolloin vielä jälellä, tyttö syntyi rv 38+1 ja taispa samalla laskeutua ja kiinnittyäkin, siis vasta synnytyksessä.

Kakkonen laskeutui ja kiinnittyi noin viikkoa ennen syntymäänsä. (esikoinen aikanaan 5 viikkoa ennen synnytystä) Maha tosiaan putosi ja työntyi tosi paljon ulospäin.
Kolmosta odottelen, saapi nähdä, miten tässä käy...

Meidän kakkonen laskeutui, ja kiinnittyi viikolla 36. Ja oli todella alhaalla neuvolassa saatiin oikein hakemalla hakea päätä, kun mittailtiin. Neuvolatätikin oli vähän ihmeissään. Mutta kiirettä ei poika pitänyt, vaan keikkui viikon yli lasketunajan. Ja synnytyskin eteni todella verkkaisesti, annettiin vauhtia oksitosiinilla.

Mistä tietää, että vauva on "kiinnittynyt"? :ashamed:

Tunteeko sen jotenkin eri lailla emättimessä tai muualla alapäässä vai näkeekö sen vaan mahasta, joka valahtaa...?

Mulla maha on kyllä laskenut vähän koko ajan, mutta vauva ei ainakaan ti ollut vielä muuta kuin tosi alhaalla.. Tuntuu olevan muutenkin pituutta kaverilla kun päätä kääntäessä vihloo häpyluut ja pyllyä heiluttaessa kylkiluut huutaa hoosiannaa... :o lantion vihlontaa löytyy parilta vkolta tosi rankkaa....

??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:32 vieras kirjoitti:
Mistä tietää, että vauva on "kiinnittynyt"? :ashamed:

Tunteeko sen jotenkin eri lailla emättimessä tai muualla alapäässä vai näkeekö sen vaan mahasta, joka valahtaa...?

Mulla maha on kyllä laskenut vähän koko ajan, mutta vauva ei ainakaan ti ollut vielä muuta kuin tosi alhaalla.. Tuntuu olevan muutenkin pituutta kaverilla kun päätä kääntäessä vihloo häpyluut ja pyllyä heiluttaessa kylkiluut huutaa hoosiannaa... :o lantion vihlontaa löytyy parilta vkolta tosi rankkaa....

??

Kiinnittymisen tietää aikalailla vain neuvolassa kätilö tai terkka kun siellä kysyt joka käynnillä että joko on kiinnittynyt :wave: Ei sitä itse voi tietää.
Mullakin laski maha ensin niin että itsekkin näin ja oli vihlontaa, painetta ym. Terkka sanoi sitten että on laskeutunut mutta ei kiinnittynyt paikoilleen. Siitä noin viikon päästä sanoi että nyt on kiinnittynyt. Ne tietää sen painamalla mahaa sormilla etsien päätä ja ne ns nytkyttää ja koittaa liikuttaa päätä, jos se ei liiku ylös alas niin kiinni on. Ne kertoo sen sitten, etenkin jos itse kysyt.

Yhteistyössä