Kysymys kananmunista

  • Viestiketjun aloittaja eggs
  • Ensimmäinen viesti
eggs
Ostatteko aina vain luomumunia, eli jätätte ne halvimmat, kidutettujen kanojen munat sinne kauppaan?

Toinen kysymys: uskotko, että tällä palstalla suurin osa ostaa edelleen niitä "vapaan kanan" munia, niitä mitkä on kaikista halvimpia, mutta väittää kuitenkin ostavansa ainoastaan luomukananmunia?
 
"Huokaus"
Ostatteko aina vain luomumunia, eli jätätte ne halvimmat, kidutettujen kanojen munat sinne kauppaan?

Toinen kysymys: uskotko, että tällä palstalla suurin osa ostaa edelleen niitä "vapaan kanan" munia, niitä mitkä on kaikista halvimpia, mutta väittää kuitenkin ostavansa ainoastaan luomukananmunia?
Et oo tosissas :)

Itse ostan halvimpia mitä löytyy vai luuletko sen kananmunan tietävän sen kanan olevan luomu,vapaa tai jopa varattu ;)
 
pyrsk
[QUOTE="Huokaus";30316701]Et oo tosissas :)

Itse ostan halvimpia mitä löytyy vai luuletko sen kananmunan tietävän sen kanan olevan luomu,vapaa tai jopa varattu ;)[/QUOTE]

Häh? Onhan maussakin eroa, vaikkei ne kanojen (huom. kanojen, ei munien) olot kiinnostaisikaan.
 
"nanna"
Meillä on viimeisen vuoden aikana mies ostanu kananmunat, tai heivannu ne ostoskärryihin kun ollaan oltu yhtäaikaa kaupassa, joten on varmaan ostanu ne vaan hinnan mukaan. :D Meillä siis käytetään kananmunia tosi vähän.
 
luomumuna
Mä ostan luomumunia, ei se meidän taloutta kaada, vaikka pienituloisia ollaan. Katson kyllä mistä munat ostan, sillä varsinkin luomumunissa on hirveitä hintaeroja, esim. Lidlissä 1,8€, S-marketissa 2,15€ ja K-supermarketissa 2,5€. Jos luomut on loppu, jää munat ostamatta. Myös tavalliset maidot ostan luomuna. Kaikkia maitotaloustuotteita ei saa luomuversiona, joten sitten tavallista, mutta ehdottomasti kotimaista. Meidän ruokalasku on pieni, vaikka suosinkin kotimaista ja luomua, käytän reilusti kasviksia ja kiinnitän huomiota terveellisyyteen.
 
eggs
[QUOTE="vieraana";30316796]Ostan vapaan kanan munia, jotka ovat parempia kuin häkkimunat, lähikaupassa ei myydä luomua.[/QUOTE]

Se että pakkauksessa lukee "vapaan kanan munia" ei ole todellakaan mikään tae siitä, että niillä kanaparoilla olis hyvät oltavat.
 
Munapää.
Todella harvoin käytän munia, ehkä kerran vuodessa tulee ostettua. Mutta silloin kun ostan, olen aina ennen ostanut vapaan kanan munia. Tänään tosin vasta tajusin, että eipä ne vapaan kanan munien munijatkaan kovin ihanissa oloissa ole, että jatkossa kyllä aion ostaa luomuna, kun tulee ostettua.
 

Yhteistyössä