Kysymys: kaksosten matkarattaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annipanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on ollut kahdet peräkkäinistuttavat (ikäeroa 2v9kk ja tokalla kertaa 1v5kk) ja mun mielestä ne oli hyvät, vauva saa olla omassa rauhassa takimmaisena.
Tosin tällä kertaa aion todennäköisesti ostaa vierekkäinistuttavat kun bongasin niin hienot (ja ikäeroa tulee taas 2v9kk).

Noin isolla ikäerolla ottaisin peräkkäinistuttavat.

Meillä oli vierekkäin istuttavat tasan 2 v ikäerolla, käytössä oli myös peräkkäin istuttavat, ja molemmat oli ihan jees. Vierekkäin istuttavia oli helpompi työntää kaduilla, peräkkäinistuttavat oli näppärät kaupassa ja veivät hyvin pienen tilan autossa, ja käytinkin peräkkäinistuttavia mielelläni kun esikoinen oli jo 2½ v eikä enää juurikaan nukkunut rattaissa.

Mun mielestä tosin 3 v ikäerolla ei tarvita tuplarattaita, tai siis jos olisi meidän lapset kyseessä niin hommaisin isommalle vaan seisomalaudan. Lapset ja tilanteet ovat toki erilaisia :)

Peräkkäin istuttavat menee näköjää näin pieneksi (Graco Quattro Tour Duo )

1233749274.jpg

Vierekkäin istuttavat vie leveyssuunnassa paljon enemmän.

mulla on ollut molemmat, peräkkäinsitutttavat on raskaammat, kun painavampi istuu edessä ja ne ei mahdu kasattuna joka autoon. Nyt mulla on rinnakkainistuttavat gracot ja ne mahtuu punton perään pystyyn, kun ottaa hattuhyllyn pois. ne menee tosi matalaan nippuun. ne on paljon kevyemmät lykkiä lapsia.

Tarve kun olisi lähinnä kesälomareissuja varten, eli korkeasaarta, huvipuistoa jne. Eli vähäiseen käyttöön, mutta pitäis mennä pieneen tilaan että mahtuu mukaan muutakin.. Kun pakkaan vauvan briot paksiin niin muuta ei sitten farmariin menekään. Seisomalauta on, mutta ei taida oikein toimia kuin asfaltilla ?

Mutta viekö noi tuplamatkarattaat jo oikeastaan yhtä paljon tilaa kuin perus lastenvaunut?

Saa muuten tarjota jos jollain on ylimääräisiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:
Tarve kun olisi lähinnä kesälomareissuja varten, eli korkeasaarta, huvipuistoa jne. Eli vähäiseen käyttöön, mutta pitäis mennä pieneen tilaan että mahtuu mukaan muutakin.. Kun pakkaan vauvan briot paksiin niin muuta ei sitten farmariin menekään. Seisomalauta on, mutta ei taida oikein toimia kuin asfaltilla ?

Mutta viekö noi tuplamatkarattaat jo oikeastaan yhtä paljon tilaa kuin perus lastenvaunut?

Kyllä ainakin meidän seisomalauta toimii hiekkateilläkin =) On ryttyytetty jos jonkin näköstä reittiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja jjjj:
tuli myös mieleen et ei kai kolme vuotias enää mielellään istuskele rattaissa, ehkä kannattais ostaa seisomalauta!!

Riippuu kolmevuotiaasta mutta muutaman aikoinaan hyvinkin voimakasuhmaisen lapsen äitinä en käsitä millä sen kolmenvanhan saa siinä seisomalaudalla pysymään jos kovin sattuu pistämään vastaan... Helpommalla pääse kun on tuplat joihin isommankin saa vöihin kiinni.

Sitä paitsi se seisomalauta on ärsyttävä kun rattaita työntää.

Ota ne peräkkäin istuttavat :), mun mielestä ne on paremmat kuvailemaasi tarkoitukseen. Ja menevät pieneen tilaan kasattuna. Me saatiin Fiat Unoon mahtumaan kaksi aikuista, kolme lasta istuimineen, syöttötuoli, peräkkäin istuttavat matkarattaat, isot vaatekassit ja Ikea-ostokset :D

Seisomalauta pelittää kyllä soratielläkin, loskassa, yms. Kokemusta on :)

Alkuperäinen kirjoittaja mrsCullen:

Kyllä ainakin meidän seisomalauta toimii hiekkateilläkin =) On ryttyytetty jos jonkin näköstä reittiä =)

Aijaa, täytyykin ottaa sitten oikeesti se käyttöön tuolta varastosta .. :ashamed:

pssst...Irroitatko renkaat, kun laitat vaunut takakonttiin? Vie huomattavasti pienemmän tilan. Meillä mahtui takakonttiin 2 vaunut, 2 matkasänkyä ja siihen vielä pari ikean kassillista vaatteita ja 2 isoa laukkua. Ja uloskin näki vielä :)

Mä käytin myös 3 v:llä seisontalautaa paljon. Talvella mentiin (tosin lähinnä kaupungissa) kaikissa keleissä hyvin. Kaupungissakin oli loskaa ja kinoksiakin tiellä välillä, riippuen kuinka oli tiet putsattu mutta silti pärjättiin. Kai se on äidin voimista ja viitseliäisyydestäkin kiinni, mutta itse ainakin koin suht helpoksi :)
Mulla tosin sellainen lapsi joka kiltisti käveli tarvittaessa "pahimman" paikan ohi ja pysyi uhmassakin laudalla seisomassa.

kunnon äiti kantaa toki vauvaa kantoliinassa ;) tuplilla voi oikeasti aika hankalaa mennä kauheissa turistirysissä, seisomalauta mahdollistaisi myös sen että kun isompi ei enää vaan jaksa seisoa tai juosta, niin vauva sitten pois rattaista :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nää on täydelliset *kuva*:
maclaren_twin_techno-400-400.jpg

Menee piennen kasaan, kestää paremmin kuin mikään muu merkki. Äärimmäisen hyvä jälleenmyyntiarvo. Kankaissa UV-suoja

Espanjassa oli kaikilla sisaruksilla ja kaksosilla omat maclarenit (vaatii tietenkin 2 työntäjää). Itse ostaisin tuolla ikäerolla 2 pikkusattarirattaat.

Yhteistyössä