kaksostenrattaat ja liikkuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
elikäs miten sujuu liikkuminen kaksostenrattailla,kaupoissa,junissa ja busseissa..

kummat paremmat peräkkäin istuttavat vai vierekkäin?
kun välillä tuntuu että rattaillakin/vaunuilla on "vaikee kulkea".varsinki vanhoissa junissa.matala vaunusissa menee..

mitkä vaunumerkit ovat teidän mielestä hyvät kaksosten rattaissa?

Itse ostin aikoinaan abc merkkiset perälläin istuttavat kaksostenrattaat. Näillä pääsi suht hyvin liikkumaan. Vierekkäin istuttavat ovat melko leveät. Ihan jokaisesta paikasta niillä ei pääse tai ainakin näin kuvittelen.

Meillä oli vierekkäin istuttavat, Carenan twinshopperit, nimenomaan kaupunkikäytössä.

Hyvin niillä pääsi bussiin ja sieltä pois, liikkumaan kaupassa, hissiin, ovista sisään ja ulos...

Joillakin isoimmilla vierekkäin istuttavilla ei mahdu kaikkiin kauppoihin, voi tulla kassalla ongelmia. Vanhoihin juniin ei myöskään ole asiaa. Bussiin mahtuu jos siellä ei ole toisia kaksosten rattaita, isompien yhden hengen rattaiden kanssakin voi olla siinä ja siinä.
Suosittelen peräkkäin istuttavia tai mahd. kapeita vierekkäin istuttavia rattaita.

Mä olen ainakin mahtunut ihan hyvin meidän tuplilla,Emmaljungan twin city crossit,niin busseihin kuin kauppoihinkin.
Junalla ei tule koskaan matkustettua kun en siitä tykkää,mutta niihin korkeisiin on lähes mahdoton päästä tavallisillakaan vaunuilla joten tuplilla en lähtisi vältsisti edes kokeilemaankaan.Mataliin juniin uskoisin mahtuvan muitta mutkitta.
Siskolla oli aikanaan peräkkäin istuttavat ja se ainakin kirosi ne moneen kertaan ja osti vierekkäin istuttavat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse ostin aikoinaan abc merkkiset perälläin istuttavat kaksostenrattaat. Näillä pääsi suht hyvin liikkumaan. Vierekkäin istuttavat ovat melko leveät. Ihan jokaisesta paikasta niillä ei pääse tai ainakin näin kuvittelen.

Meil oli kans abc peräkkäin istuvat, mutta niistä tuli ihan kauheen raskaat työntää ku muksut oli vähä isompii....

Muuten olen päässyt vierekkäin istuttavilla tuplilla ihan joka paikkaan, mutta Lidlin kassalle jäin jumiin :| :laugh: . Ja meillä Carenan DoubleSwingit, ei kuitenkaan leveimmästä päästä.

Meillä on Brion double wavet. Bussiin tai junaan en ole yrittänytkään. Normaali ovesta eivät sisään mahdu ja kaupan käytävät ne tukkii. Ei ne silti mitkään ylileveät ole. Muistaakseni 74cm leveät ja esim. Oran ovat 71cm. Mitkään shoppailu rattaat ne ei siis ole. Mutta niissä on erinomaiset renkaat joilla on hyvä kulkea talven loskassakin. Kääntöaisa niissä on myös jota ei monissa ole. Tilava tavarakori ja kaikinpuolin sellaset tukevat. Niiden nostelu ei ole mikään ilo, sillä aika raskaat ne on.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Sanokaas millaiset mun kannattais ostaa,kun vauva syntyy ens kesäkuussa,esikko on silloin 2,5v, jonkunlaiset ne olis munkin hankittava,en vaan tiedä millaiset =)

luulisin et riittäis pelkkä seisomalauta kun esikoinen jo sit tuon ikäinen..

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Sanokaas millaiset mun kannattais ostaa,kun vauva syntyy ens kesäkuussa,esikko on silloin 2,5v, jonkunlaiset ne olis munkin hankittava,en vaan tiedä millaiset =)

Meillä on tuo vanhempi 2v 4kk. Paljon kävelee ja lyhyillä reissuilla pärjäisi ilman tupliakin. Mutta jos pitkiä matkoja kulkee tai täytyy esim. koiraa kuljettaa samalla niin meillä tuplat on ainakin ihan pakolliset.

Meidän keskimmäinen oli 1,5v kolmosen syntyessä ja ostettiin Carena Tricar Twin-merkkiset sisarusrattaat. Ovat vierekkäin istuttavat, kolmipyöräiset. Ollaan mahduttu bussiin, hisseihin, kauppoihin sisään ja ulos. Tosi hyvät ja kätevät. Menevät pieneen kasaan, ovat kevyet työntää loskassa, metsäteillä, hiekassa ym.

Meillä on Babyweltin Montreal Twin vaunut (vierekkäin istuttavat), ja niillä pääsee liikkuun ainakin tosi hyvin, ovat kapeet ja ketterät. Junassa nyt tosin en ole liikkunut, mutta esimerkiks laivan ahtailla hyttikäytävillä ei ollut mitään ongelmaa liikkumisen suhteen. Ja kääntyvät pienessä tilassa näppärästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Meillä on tuo vanhempi 2v 4kk. Paljon kävelee ja lyhyillä reissuilla pärjäisi ilman tupliakin. Mutta jos pitkiä matkoja kulkee tai täytyy esim. koiraa kuljettaa samalla niin meillä tuplat on ainakin ihan pakolliset.

Sitä mäkin meinasin kun jos mennään pidemmille lenkeille yms.

Mulla on ollut Emmaljungan Ceroxit, jotka ei mahtunut meidän kotiovsta sisään, eikä monista muistakaan kun olivat niin leveet, hisseihin ei usein mitään asiaa, mutta ei ollut myöskään childwheelsin peräkkäinistuttavilla, ne kun oli niin pitkät, että jäivät hissin ovien väliin, ellei sitten jaksanut pitää niitä ylhäällä toisesta päästä hissimatkan aikaa :kieh:

Junaan ei kyllä normiovesta pääsekään vaan ne otettiin sisään tavaraovesta ja laitettiin lukolliseen tilaan, eihän niillä junassa mahtuisi kulkemaankaan. Mihinkään en ole omilla Brion tuplilla jäänyt jumiin!

Yhteistyössä