KYSYMYS: Kahden pienen lapsen kanssa kaupoilla...

  • Viestiketjun aloittaja -cata-
  • Ensimmäinen viesti
meitsi
Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki:
kun pienempi oli vauva, kannoin liinassa ja isosisko oli rattaissa. nyt isompi on kohta 4v ja kulkee nätisti mukana, pikkuveli on rattaissa.
Kulkee nätisti mukana??? Missä tällaisia nelivuotiaita kasvaa? :D
 
juu
Itse en liikkunut vauvan ja parivuotiaan kanssa ostoskeskuksissa ihan siitä syystä, ettei siitä olisi tullut yhtään mitään. Nyt lapset 4v ja 2v, eikä edelleenkään tule ihan äkkiä mieleen lähteä noiden kanssa ostoskeskukseen pyörimään, ainakaan jos pitää oikeasti jotain lähteä etsimään. Esikoinen erittäin vilkas tapaus, ei tuolloin kaksivuotiaana viihtynyt enää rattaissa/kärryissä juuri ollenkaan, kuopus nyt saman ikäisenä malttaa hetken istua jos rattaat liikkuu, muttei juuri muuten...
 
MintunKukka
Minulla nyt 1,5v, 3v, 4,5v ja 5,5v matkassa ku käyn kaupoilla. (isommat koulussa)
Onneksi isoissa marketeissa on autokärryt et saa vaikka kaikki kyytiin, jos meno menee villiksi.
Ja kun vauva syntyy niin hän on sit kaukalossa ja kaukalo ostoskärryissä tai sit on siinä kärryjen omassa kaukalossa.

Helpompi siellä isossa ostoskeskuksessa on lasten kans käydä ku tuossa pikkusessa kyläkaupassa :/
 
Nykysin en enää edes lähde yksin näiden kanssa kun meillä on kolme alle 5v. mutta aikasemmin; turvakaukalo kärriin (siis jos ollaan ruokakaupassa) ja taapero istumaan. Muuten varmaan niin, että vauva vaunuihin ja taapero kävelee. Pitkiä reissuja ei voi tehdä, kun ei 2v. jaksa vielä kävellä. Hankalaa pienten kanssa liikkuminen on, ei siitä pääse mihinkään. Prismoissahan on muuten sellasia kärrejä, joihin mahtuu kaks lasta vierekkäin istumaan (tai toinen kaukaloon ja toinen istuu).
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki:
kun pienempi oli vauva, kannoin liinassa ja isosisko oli rattaissa. nyt isompi on kohta 4v ja kulkee nätisti mukana, pikkuveli on rattaissa.
Kulkee nätisti mukana??? Missä tällaisia nelivuotiaita kasvaa? :D
Ei ole kyllä meillekään tälläistä nätisti mukana kulkevaa nelivuotiasta sattunut! ;D Mielenkiinnon kohteet kun on jossain ihan muualla kun vierellä kulkemisessa....
 
MintunKukka
Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki:
kun pienempi oli vauva, kannoin liinassa ja isosisko oli rattaissa. nyt isompi on kohta 4v ja kulkee nätisti mukana, pikkuveli on rattaissa.
Kulkee nätisti mukana??? Missä tällaisia nelivuotiaita kasvaa? :D
Kyllä meillä 4,5v tyttö ja 3v poika kulkee nätisti mut tuo 5,5v poika on sellanen murheenkryyni joka paikassa.
 
Nalletar
Kahden vanha ja vauva olivat tuplissa. Isomman kanssa ei muuten olisi tullut mitään. Isompi oli 2v 10kk kun tuplista luovuttiin ja on siitä lähtien kaupassa osannut käyttäytyä. Lyhyt vaihe oli, kun olisi koskenut tuotteisiin, jne. mutta päästiin siitä ohi.
 
MintunKukka
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki:
kun pienempi oli vauva, kannoin liinassa ja isosisko oli rattaissa. nyt isompi on kohta 4v ja kulkee nätisti mukana, pikkuveli on rattaissa.
Kulkee nätisti mukana??? Missä tällaisia nelivuotiaita kasvaa? :D
Ei ole kyllä meillekään tälläistä nätisti mukana kulkevaa nelivuotiasta sattunut! ;D Mielenkiinnon kohteet kun on jossain ihan muualla kun vierellä kulkemisessa....
:) Meillä menee sinne kassoille asti ihan hyvin. Mut sit se pakkaaminen on jotain niin käsittämätöntä sähläämistä,että ei tosikaan. ja ku mä en anna ottaa yhtään ostosta hihnalta ennenku olen maksanu. Ja saanu pakattua.
 
....
En kauheasti kyllä kulkenut. Ei kiinnostanut, liian vaivalloista. Mielummin lähdin yksin. Nyt kun nuorempi on 2 eikä suostu enää rattaissa istumaan, kuljen vielä vähemmän. Pari kauppaa korkeintaan käydään kerralla.
 
Emma
Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki:
kun pienempi oli vauva, kannoin liinassa ja isosisko oli rattaissa. nyt isompi on kohta 4v ja kulkee nätisti mukana, pikkuveli on rattaissa.
Kulkee nätisti mukana??? Missä tällaisia nelivuotiaita kasvaa? :D
vaikka vilkas poika onkin, mutta tuo 2 vee tyttö on niin täys painajainen kaupoilla, että sitä en mukaan ota.
 
meitsi
Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki:
kun pienempi oli vauva, kannoin liinassa ja isosisko oli rattaissa. nyt isompi on kohta 4v ja kulkee nätisti mukana, pikkuveli on rattaissa.
Kulkee nätisti mukana??? Missä tällaisia nelivuotiaita kasvaa? :D
Ei ole kyllä meillekään tälläistä nätisti mukana kulkevaa nelivuotiasta sattunut! ;D Mielenkiinnon kohteet kun on jossain ihan muualla kun vierellä kulkemisessa....
:) Meillä menee sinne kassoille asti ihan hyvin. Mut sit se pakkaaminen on jotain niin käsittämätöntä sähläämistä,että ei tosikaan. ja ku mä en anna ottaa yhtään ostosta hihnalta ennenku olen maksanu. Ja saanu pakattua.
No meillä taas menee siinä kassalla ihan hyvin, kun lapsen (tosin nyt jo 5v)on pakko saada itse nostaa kaikki ostokset hihnalle. Eikä miiitäään kiirettä... Usein voin tuntea takana jonottavien katseet selässäni. Mutta annan silti lapsen auttaa. 3-4-vuotiaana oli kyllä melkoisia reissuja nuo kaupassa käynnit.
 
vieras
meillä on kyllä kaikki neljä aina kulkeneet kaupoissa mukana...kaks pienintä on syntyny 1v8kk ikäerolla ja ihan pienestä asti on tuplarattailla menty, jos ollaan siis ihan kaupungilla ja liikutaan välillä kaupoista ulos. Ostoskeskuksissa tavallinen kärri/autokärri.
Nyt kun toiseks nuorin on kohta 4v ja nuorimmainenkin kohta 2v niin tuo isompi jo saattaa kävelläkkin, pienempi yleensä istuu kärryisä ja nuo akks isointa jo osaa kyllä kävellä ihan hyvn.
Mä en lakkaa ihmettelemästä mun ystävää, joka "ei pysty" lähtemään 2v:n kanssa kauppaan tms. edes niin, että mieskin on mukana...
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki:
kun pienempi oli vauva, kannoin liinassa ja isosisko oli rattaissa. nyt isompi on kohta 4v ja kulkee nätisti mukana, pikkuveli on rattaissa.
Kulkee nätisti mukana??? Missä tällaisia nelivuotiaita kasvaa? :D
Ei ole kyllä meillekään tälläistä nätisti mukana kulkevaa nelivuotiasta sattunut! ;D Mielenkiinnon kohteet kun on jossain ihan muualla kun vierellä kulkemisessa....
:) Meillä menee sinne kassoille asti ihan hyvin. Mut sit se pakkaaminen on jotain niin käsittämätöntä sähläämistä,että ei tosikaan. ja ku mä en anna ottaa yhtään ostosta hihnalta ennenku olen maksanu. Ja saanu pakattua.
Ei meilläkään ostoksiin ole asiaa puuttua ennenkuin ne on maksettu, mutta varsinkin tuon neljävuotiaan kanssa kaupassakäynti tuppaa välillä olemaan yhtä ohjeistamista...Vauhtia on samanverran kuin viidessä keskivertomuksussa yhteensä ja joka paikkaan olisi menossa.
 
Hemulitäti
En ole ikinä ymmärtänyt mitä ihmeen vaikeaa on käydä lapsiensa kanssa kaupoissa, ravintolassa tai vaikkapa matkoilla. Eikö lapsia voisi opettaa käyttäytymään? 1-2v on vielä pieni käyttäytymään, mutta kyllä jo esimerkiksi 3v ymmärtää EI-sanan merkityksen ja paljon muutakin, mikäli häntä on opetettu :)

Aikoinaan olin viiden lapsen yksinhuoltaja. Iät 1v, 3v, 5v & 5v sekä 8v. En omistanut autoa ja bussilla ja joskus junalla lähdettiin lauantaita viettämään kauppakeskuksiin. Päivittäiset kauppareissutkin tehtiin bussilla. Nykyään lapsiluku on lisääntynyt kahdella ja toinen vanhempikin on taloudessa. Hiihtolomalla olen lähdössä neljän nuorimmaisen kanssa risteilylle ja ulkomaanmatkojakin ollaan tehty (valitettavan harvoin kylläkin, johtuen rahasta).

Eilen viimeksi cittarissa näin äidin vauvan ja noin 4v pojan kanssa. Poika juoksi ympäri kauppaa ja koski kaikkiin tavaroihin. Äitinsä "lässytti" taukoamatta (tulepas nyt, oles nyt kiltisti, miksi olet tuhma poika jne...) Sitten uhkailtiin ettei ostetakaan lelua ja pojan touhu senkun yltyi. Yhdessä vaiheessa makasi lattialla ja huusi ja äiti uhkaili. Viimeinen havainto oli kassalta, jossa poika istui kärryissä ja mussutti lakua avattu transformers-ukko kädessään. Voi huokaus!

 
-cata-
Joops, kiitoksia vastauksista. Tuplien hankkimista me ollaan ajateltu, mutta auki vielä, kun niissäkin on kaikissa painoraja 15 kg ja 2v2kk jo yli sen. Kyllähän tuo muksu kävellä osaa mukanakin, mutta jos on enempi aikaa liikenteessä niin ei jaksa...
 

Yhteistyössä