Kysymys: " Imetätkö sä?"..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joo

Vieras
Mikä ihme siinä on, että tuoreilta äideiltä tuota kysyy jopa puolitutut, tutuista puhumattakaan? Kiinnostaako se oikeesti ihmisiä niin hirveästi, vai miksi sitä kysytään?

Jos satut imettämään, niin kysymysten tulva jatkuu.. "Riittääkö maito?" yms. ja jos et imetä, niin kysellään miksi...

Ei multa ole kyselty imetänkö, on vaan kysytty suoraan riittääkö maito. Ja sitä kyllä olis ollu vaikka naapureille jakaa mut eivät tainnu sillä kysyä et oisvat sitä kahvinsa sekaan halunneet....

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
No joo. Ekakertalaisena sitä oli tietysti varsin hämmästynyt, kun vauvan syntymän jälkeen naapurista (muuten varsin tuntematon) alkaen kysyttiin että riittääkö maito.

Ihan sama! "riittääkö sulla rintaa?" :o

No raskaana oleva on yleistä riistaa kaikille, niin kai se sitten jatkuu vielä lapsen synnyttyäkin. Kyselläänhän sitä synnytyksestäkin että repesitkö yms. Mä oon ainakin kokenut sen aika ahdistavana, että ihmiset kokevat oikeudekseen kommentoida raskaana olevan vartaloa ynnä muuta ihan surutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
No joo. Ekakertalaisena sitä oli tietysti varsin hämmästynyt, kun vauvan syntymän jälkeen naapurista (muuten varsin tuntematon) alkaen kysyttiin että riittääkö maito.

Sit voi vastata, joo paljos tarviit?

On tuo mun mielestä aika intiimi asia kuitenkin, tuskin mäkään kyselen naapureilta ja kaupan kassoilta, että "onko suoli toiminut ihan normaalisti?" Ei mua ainakaan kiinnosta kaikille kertoa mun tissijuttuja, ne on MUN tissit!

Mulla ei "riittänyt" ja poika tosiaan kuihtui aikas paljon. En edes itse sitä tajunnut, kunnes sairaalassa kontrollissa kävi ilmi. Olisin halunnut täysimettään, mutta ei sitten ollutkaan mahdollista, pitkään yritin... teki aika kipeetä, kun tullaan tosta vaan kyselemään, että riittääkö maito... tai sit kun ihmetellään et miksi ei....

Yks kaveri jopa tarjosi omaa maitoaan....

Yhteistyössä