Aion itsekin kokeilla tuota kuuria, onhan siinä kuitenkin luonnonaineita, jotka ei haittaakaan pitäisi tehdä.
Ihan pienenä vinkkinä, että lääkärit lyttää aina kaikki luonnontuotteet.
Saakohan ne provisiota lääkkeistä joita ne määrää potilaille, kun usein määrätään kalleimpia versioita vaikka halvempia vastaavia olisi tarjolla .. Siinä tapauksessa tietää syyn miksi ne mitätöi aina vapaasti ostettavat luonnontuotteet.
Tuo kuuri ehkä menee vedenjuonnin ja terveellisen ruokavalion lisätehosteena.
Ihmiset ovat lääkinneet itseään luonnontuotteilla jo silloin, kun vielä ei ollut teollisia lääkkeitä olemassa. Teollisilla lääkkeillä on aina enemmän tai vähemmän haittavaikutuksia, mitä luonnontuotteilla ei ole, paitsi jos on allerginen. Se on selvää, että keinotekoinen lääke ei sovi elimistölle niin hyvin kuin luonnollinen tuote.
Itse olen havainnut muutamia elintapoja, jotka helpottaa vatsan toimintaa :
- riittävä yöuni, vähintään 8 h / yö, niin että menee nukkumaan illalla ajoissa
- stressitön ajatusmaailma, rentoutuminen työpäivän jälkeen
- tunnin lenkkeily noin 3 x viikko, reipas kävelykin riittää
- veden juonti vähintään 1,5 litraa / vrk
- säännölliset ruokailuajat - eikä liian vähän ruokaa vuorokaudessa, jotta vatsaan tulee 'täytettä' mikä siirtää massaa suolistossa eteenpäin
- oikea hetki mennä wc:hen, eli suoliston tarvetta ei saisi pidätellä, ruokailun jälkeen se toimii parhaiten, koska massa liikkuu silloin luonnollisesti eteenpäin suolistossa
Painon pudotukseen olen huomannut sauvakävelyn hyväksi. Paino putoaa hitaasti mutta varmasti. Kun se putoaa hitaasti, niin ei tule menetyt kilot ihan hetkessä takaisin. 3 - 4 x viikossa tunnin sauvakävely on ollut minulle toimiva. Se myös rentouttaa henkistä stressiä kun aivot saa happea.