Kysymys Colonic plus-puhdistuskuurista (tai puhdistuskuureista yleensä)

RouvaRajatapaus

Aktiivinen jäsen
25.06.2005
24 873
2
36
Raahe
Kun aloittaa tuollaisen 1kk kestävän puhdistuskuurin, niin syödäänkö ja juodaanko siinä ihan normaalisti? Ikinä en ole moista kokeillut, vasta kuin nyt, ja mitään "käyttöohjetta" ei ole. Osaisiko joku auttaa? :) :flower:

Olisikai tämän voinut laittaa toiseenkin osioon, mutta kysytään nyt täältä. ;)

kerran koitin, en sen suuremmin ruokailuani muuttanut, koitin toki enemmän kasviksia lisätä, ja - 5kg näytti 3 viikon jälkeen, juoma oli pahaa, mutta kyllä sen alas sai. Vettä mun mielestä piti juoda aikapaljon tuon lisäksi.Tietty varmaan ois hyvä jos sais samalla kevennettyä syömistä ja jatkettua sitä sit kanssa puhdistuskuurin jälkeenkin. Mä olen miettinyt ostavani taas tuon, mutta en ole vain saanut aikaiseksi.

Olen itsekin pariin otteeseen elämässä tehnyt tuon puhdistuskuurin. Muistaakseni söin suht normaalisti. Satuitteko katsomaan viime viikolla Akuuttia? Siinä tohtor sanoi, jotta nuo puhdistuskuurit ovat silkkaa humpuukia ja rahan tuhluuta. Samaan lopputulokseen päästään lisäämällä kasvisten ja vihannesten määrää ruokavaliossa.

Mulla oli mun mielestä sama kuin sulla nyt,mutta se nestemäinen versio... joku muka omenan makuinen. mulla oli myös joku aika sitten ne pillerit, mutta niitä en koskaan muistanut ottaa, joten tehosta en tiedä... ja jotenkin oli mun mielestä helpompi ottaa se nestemäinen, siis sillä et tuli senkin mukana juotua, muutama päivä tuli ennen kun vessassa ravaaminen alkoi, ja sitten tuli joskus reilu viikon jälkeen pieniä finnejä, joita normaalisti ei oo,joo ja päätä särki välillä, mut ei kyllä suuresti, mutta olin kumminkin lopputulokseen tyytyväinen, kun olo oli oikeasti paljon virkeämpi, niin ja sen muutaman kilon pienempi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Akuutti:
Olen itsekin pariin otteeseen elämässä tehnyt tuon puhdistuskuurin. Muistaakseni söin suht normaalisti. Satuitteko katsomaan viime viikolla Akuuttia? Siinä tohtor sanoi, jotta nuo puhdistuskuurit ovat silkkaa humpuukia ja rahan tuhluuta. Samaan lopputulokseen päästään lisäämällä kasvisten ja vihannesten määrää ruokavaliossa.
En katsonut. Mutta kyllä mä tiedän että jotkut sanoo niiden olevan humpuukia. Ajattelin vain kokeilla, jos siitä kumminkin olisi apua. Ei niinkään painon suhteen, vaan siksi kun mä oon jotenkin kamalan turvonnut. Tai siis sormet on kuin sakit, sukista jää kamalat painaumat yms. Enkä siihen auta mikään, ei liikunta, ei ruokavalionmuutos yms. Tuo on kai epätoivoinen yritys testata, että josko sittenkin tepsisi.

;)

Akuutin lääkäri totesi puhdistuskuurien olevan täyttä puppua. Olen taipuvainen uskomaan samaa. Olisko parempi lisätä hieman vedenjuontia ja kasvisten käyttöä?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulla oli mun mielestä sama kuin sulla nyt,mutta se nestemäinen versio... joku muka omenan makuinen. mulla oli myös joku aika sitten ne pillerit, mutta niitä en koskaan muistanut ottaa, joten tehosta en tiedä... ja jotenkin oli mun mielestä helpompi ottaa se nestemäinen, siis sillä et tuli senkin mukana juotua, muutama päivä tuli ennen kun vessassa ravaaminen alkoi, ja sitten tuli joskus reilu viikon jälkeen pieniä finnejä, joita normaalisti ei oo,joo ja päätä särki välillä, mut ei kyllä suuresti, mutta olin kumminkin lopputulokseen tyytyväinen, kun olo oli oikeasti paljon virkeämpi, niin ja sen muutaman kilon pienempi :D
No ehkä se ei ole vielä alkanut vaikuttaa. Vaikka, en mä oikein usko että se tehoaakaan minuun. :ashamed: Virkeämpi olo tulisi kyllä tarpeeseen. :D Pitääpä lisätä juomista, mä kun olen juonut aika vähän.

Aion itsekin kokeilla tuota kuuria, onhan siinä kuitenkin luonnonaineita, jotka ei haittaakaan pitäisi tehdä.

Ihan pienenä vinkkinä, että lääkärit lyttää aina kaikki luonnontuotteet.
Saakohan ne provisiota lääkkeistä joita ne määrää potilaille, kun usein määrätään kalleimpia versioita vaikka halvempia vastaavia olisi tarjolla .. Siinä tapauksessa tietää syyn miksi ne mitätöi aina vapaasti ostettavat luonnontuotteet.

Tuo kuuri ehkä menee vedenjuonnin ja terveellisen ruokavalion lisätehosteena.

Ihmiset ovat lääkinneet itseään luonnontuotteilla jo silloin, kun vielä ei ollut teollisia lääkkeitä olemassa. Teollisilla lääkkeillä on aina enemmän tai vähemmän haittavaikutuksia, mitä luonnontuotteilla ei ole, paitsi jos on allerginen. Se on selvää, että keinotekoinen lääke ei sovi elimistölle niin hyvin kuin luonnollinen tuote.

Itse olen havainnut muutamia elintapoja, jotka helpottaa vatsan toimintaa :
  • riittävä yöuni, vähintään 8 h / yö, niin että menee nukkumaan illalla ajoissa
  • stressitön ajatusmaailma, rentoutuminen työpäivän jälkeen
  • tunnin lenkkeily noin 3 x viikko, reipas kävelykin riittää
  • veden juonti vähintään 1,5 litraa / vrk
  • säännölliset ruokailuajat - eikä liian vähän ruokaa vuorokaudessa, jotta vatsaan tulee 'täytettä' mikä siirtää massaa suolistossa eteenpäin
  • oikea hetki mennä wc:hen, eli suoliston tarvetta ei saisi pidätellä, ruokailun jälkeen se toimii parhaiten, koska massa liikkuu silloin luonnollisesti eteenpäin suolistossa
Painon pudotukseen olen huomannut sauvakävelyn hyväksi. Paino putoaa hitaasti mutta varmasti. Kun se putoaa hitaasti, niin ei tule menetyt kilot ihan hetkessä takaisin. 3 - 4 x viikossa tunnin sauvakävely on ollut minulle toimiva. Se myös rentouttaa henkistä stressiä kun aivot saa happea.

Aion itsekin kokeilla tuota kuuria, onhan siinä kuitenkin luonnonaineita, jotka ei haittaakaan pitäisi tehdä.

Ihan pienenä vinkkinä, että lääkärit lyttää aina kaikki luonnontuotteet.
Saakohan ne provisiota lääkkeistä joita ne määrää potilaille, kun usein määrätään kalleimpia versioita vaikka halvempia vastaavia olisi tarjolla .. Siinä tapauksessa tietää syyn miksi ne mitätöi aina vapaasti ostettavat luonnontuotteet.

Tuo kuuri ehkä menee vedenjuonnin ja terveellisen ruokavalion lisätehosteena.

Ihmiset ovat lääkinneet itseään luonnontuotteilla jo silloin, kun vielä ei ollut teollisia lääkkeitä olemassa. Teollisilla lääkkeillä on aina enemmän tai vähemmän haittavaikutuksia, mitä luonnontuotteilla ei ole, paitsi jos on allerginen. Se on selvää, että keinotekoinen lääke ei sovi elimistölle niin hyvin kuin luonnollinen tuote.

Itse olen havainnut muutamia elintapoja, jotka helpottaa vatsan toimintaa :
  • riittävä yöuni, vähintään 8 h / yö, niin että menee nukkumaan illalla ajoissa
  • stressitön ajatusmaailma, rentoutuminen työpäivän jälkeen
  • tunnin lenkkeily noin 3 x viikko, reipas kävelykin riittää
  • veden juonti vähintään 1,5 litraa / vrk
  • säännölliset ruokailuajat - eikä liian vähän ruokaa vuorokaudessa, jotta vatsaan tulee 'täytettä' mikä siirtää massaa suolistossa eteenpäin
  • oikea hetki mennä wc:hen, eli suoliston tarvetta ei saisi pidätellä, ruokailun jälkeen se toimii parhaiten, koska massa liikkuu silloin luonnollisesti eteenpäin suolistossa
Painon pudotukseen olen huomannut sauvakävelyn hyväksi. Paino putoaa hitaasti mutta varmasti. Kun se putoaa hitaasti, niin ei tule menetyt kilot ihan hetkessä takaisin. 3 - 4 x viikossa tunnin sauvakävely on ollut minulle toimiva. Se myös rentouttaa henkistä stressiä kun aivot saa happea.

Viestiketju on vanha mutta kerron oman kokemukseni... Suolen hitaudesta ja monenlaisesta ummetukseen liittyvästä vaivasta jo pitkään kärsineenä en voi olla kehumatta colonic plussaa. Olen kokeillut pegorionit, laxoberonit, kuitulisät ja magnesiumit. Myös ruuansulatusentsyymit ja maitohappobakteerit. Colonic plus vaan toimii parhaiten. Jotain siinä siis on mitä suoleni tarvitsee. Painonpudotusta ja nesteen poistumista en ole havainnut. Ainesosia (nokkonen, voikukka, koivunlehti, inuliini ja persilja) voi syödä sellaisenaankin eikä näissä myrkytysvaaraa ole. Mieluummin näitä kuin ummetuslääkettä. Syön 3 tablettia aamuisin.