Kysymys avopareille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja all day long
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

all day long

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
1 251
0
36
Aiotteko mennä naimisiin?

Tuli vain mieleen, kun mies mua kosi jo toukokuussa, tai siis pyysi koihloihin kanssaan. Ja nyt tässä kun tää muksukainen saadaan maailmaan ja multa (toivottavasti) lähtee raskauskiloja ja turvotuksia, niin ois ne killuttimet tarkoitus mennä ostamaan. Puhuttiin vähän että minkälaiset ostetaan ym. Niin mies sitten kysyi multa, että niin, ollaanko me nyt sitten joku päivä menossa naimisiinki?
Jaa, hyvä kysymys. Mulla ei kyllä ole käynyt mielen vieressäkään koko naimisiin meno, vaikka kihloista ihan onnellinen olenkin. Eli itselläni ei ole vastausta kyllä esittämääni kysymykseen.
Ehkä?

Yhtä on pidetty 10 v. 2lasta hommattu ja talo. Joskus olen minä maininnu et naimisiinkin vois taloudellisista syistä mennä (romanttista) mut mies ei näe sitä tarpeellisena. Eli jatkanemme näin.

Mun täytyy sanoa että enpä tiedä. Ei ainakaan lähitulevaisuudessa. :)
Sitten jos mennnään niin mennään kunnolla, nyt ei riitä mielenkiinto, aika eikä varmaan rahatkaan sellaisten häiden järjestämiseen.

Kihlaushan on lupaus avioliitosta. miksi ihmeessä tahdot kihloihin jos et naimisiin? Miehesi kysymys oli kosinta uudistettuna ja sää sanoit, että ei tulis mieleenikään! Älä ihmettele jos miehes otti nokkiinsa, ei niitten oo niin helppo kosaista tosta vaan.

Mie oon ollu kerran ja ukko kahesti naimisissa joten nyt ei enää kiitos! Hyvä näinkin on olla se ei muuta ainakaan mitään paremmaksi päinvastoin! NIMIMERKILLÄ kokemusta on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kihlaushan on lupaus avioliitosta. miksi ihmeessä tahdot kihloihin jos et naimisiin? Miehesi kysymys oli kosinta uudistettuna ja sää sanoit, että ei tulis mieleenikään! Älä ihmettele jos miehes otti nokkiinsa, ei niitten oo niin helppo kosaista tosta vaan.

Ei se mitään nokkiin ole ottanut, mistä niin päättelit?
Voikai sitä kihloissa olla vaikkei naimisiinmeniskään, mulle se ainakin merkkaa toiseen sitoutumista se kihlautuminenkin.
Mutta kukin ajattelee tavallaan ja elää tyylillään.

olen aivopessyt miestä että ensi vuonna mennään naimisiin (alkoi mun aivopesu tosta 070707 -buumista, että hääpäivä on sitten 080808)

Yk kerta ihan yllättäen mies otti puheeksi että otetaanko sitten uusi yhteinen sukunimi kun ensi vuonna naimisiin mennään , en edes aluski tajunnut mistä puhuu, osittain vitsillä olin puhunut

Mutta siis ensi vuonna 8 vuoden yhdessäolon kahden lapsen, yhden koiran ja yhteisen asuntovelan saattelemina astelemme vihille 080808 :) (tai sitten ei)

kyllä tässä muutaman vuoden sisällä olisi tarkoitus tahdon-sanoa, päivää saatikka vuotta ei olla vielä tosin päätetty.
12 vuotta kohta ollaan yhdessä taivallettu, ja olisihan se ihan kiva sitten 2010 juhlistaa 15-vuotistaivalta häiden merkeissä. Tai miksei aikaisemminkin. :)

Kihloissa olemme, joten naimisiinkin menemme aikanaan. Tosin emme kirkossa jos se minusta on kiinni, vaan tahtoisin maistraattivihkimisen ja rennot juhlat ystävien ja sukulaisten kesken. Kun kihloihin menimme, mies kosi (eli pyysi vaimokseen) eikä kysynyt "menetkö kihloihin kanssani?". Kihlaus on lupaus avioliitosta, jos se on jotain muuta, silloin ei kihloissa olla.

mielipide: kihlaus ei ole mikään kevytavioliitto, se on lupaus naimisiin menosta ja hääpäivä päätetään siinä samalla. muuten on ihan turha mitään rinkuloita ostella, jos ei aijo naimisiin. minusta siis parit ovat joko avoliitossa, ilman rinkuloita, tai naimisissa.