Kysymys äitipuolen olemassaolosta

  • Viestiketjun aloittaja yh aina vaan kai...
  • Ensimmäinen viesti
Jaa miehen exä ei olekaan ainoa kaltaisensa? Sääliks käy lapsi, se tossa pahiten väliin jää.
Ja ap:n kysymykseen vastaus: ei, lapsi ei tietenkään tarvi mahdollisimman hyvää suhdetta eri aikuisten kans, tietenkään lapsi ei tarvi suhdetta sisarpuolen toiseen vanhempaan.
Kyllä sä siinä onnistut kun aikas puhut lapsen kuullen kaikki negatiiviset asiat
 
outdoor
olet kyllä ap avun tarpeessa...älä käytä lastas psyykkisten ongelmien jäteastiana. siis haloo, jos lapsestas teet itelles tukipilarin on sillä tulevaisuus rikki. Ja uskon, että jokainen luo oman kohtalon, joten sun nikkis on osuva, ota se viimeset kolmekirjainta vaan pois!
 
harmi
Alkuperäinen kirjoittaja yh aina vaan:
no ei ole sanonut, mutta vaativat 11v. (tai naisen takia) joitain siivousjuttuja ja muuta, lapsi kokee olevansa palvelija, minä en kotona vaadi mitään siivouksia, kyllä laitan ruoan ihan nenän eteen
Minä se sitten oon varmaan hirvee äitipuoli. Lapset asuu meillä ja minä vaadin niiltä alle 7-vuotiailta reppanoilta, että laittaavat vaatteet paikalleen ja likaiset kodinhoitohuoneeseen ja jos joskus laittaisivat astiansa tiskikoneeseen. Lapset myös vuorotellen tyhjentävät tiskikonetta ja täyttävät sitä. Ykstoista vuotiaana minä luuttusin kotona lattioita ja pyyhin pölyjä ja tiskasin astioita. Minusta on normaalia osallistua kotitöihin, myös siellä isän luona. Tän huushollin pennuista ei kasvateta uusavuttomia, jotka pesettää mutsilla pyykkinsä vielä kolmekymppisenä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yh aina vaan kai:
mun mielestä meidän lapsi sai enemmän huomiota ennen myös heillä. nyt joutuu jakamaan kaiken.
Se on suuri asia myös 11veelle, että esim. huone jaetaan. Mun luona lapsella on oma huone ja omat tavarat eikä niihin kukaan koske. Isällään aina joku on leikkinyt sen tavaroilla ja joskus saattaa olla rikki tai hukassa.
Kehuvat vauvaa paljon ja halivat, en tiedä miten lastamme.
se nyt vaan on normaalia että lapsi joutuu jakamaan huoneen kun saa sisaruksen. Kuten myös se että henkilökohtaista huomiota tulee vähemmän silloin kun lapsia on enemmän. Niin käy yleensä niissä ydinperheissäkin.

totta kai asiat saa ärsyttää lasta mutta sun kirjoituksista saa sellaisen kuvan että sinä olet jo päättänyt että lasta kohdellaan huonosti, äitipuoli on perseestä ja isää ei kiinnosta tarpeeksi. Ja jos asia ei oikeasti ole niin että siellä isän perheessä asiat ovat jotenkin huonosti, niin tuollainen suhtautuminen asioihin ei kyllä ole hyväksi kenellekään.
 
No itse näin äitipuolena voisin sanoa, että tottakai olin vauvani lumoissa kun hän syntyi, mutta eivätkö kaikki äidit ole? Tietenkään en miehen tyttöä kokonaan unohtanut. :)
Minun mielestäni on erittäin toivottavaa, että lapsella ja äitipuolella on hyvät välit. Kaikkien elämä on paaaljon helpompaa niin.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
No itse näin äitipuolena voisin sanoa, että tottakai olin vauvani lumoissa kun hän syntyi, mutta eivätkö kaikki äidit ole? Tietenkään en miehen tyttöä kokonaan unohtanut. :)
Minun mielestäni on erittäin toivottavaa, että lapsella ja äitipuolella on hyvät välit. Kaikkien elämä on paaaljon helpompaa niin.
Täys peesi tähän. Ja kyllähän esikoisen on aina opittava jakamaan, jos nuorempia sisaruksia syntyy - oli ne sitten kenen kotona hyvänsä. Oon edelleen sitä mieltä, että ap provoaa ;)
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja yh aina vaan kai:
mun mielestä meidän lapsi sai enemmän huomiota ennen myös heillä. nyt joutuu jakamaan kaiken.
Se on suuri asia myös 11veelle, että esim. huone jaetaan. Mun luona lapsella on oma huone ja omat tavarat eikä niihin kukaan koske. Isällään aina joku on leikkinyt sen tavaroilla ja joskus saattaa olla rikki tai hukassa.
Kehuvat vauvaa paljon ja halivat, en tiedä miten lastamme.
Buhuuuu huu :'( ja riittävästi kun agiteeraat sitä lasta niin kohta on sillä ja isällä "tosi hyvät" välit :headwall:
 
Siis kyllähän moni lapsi joutuu kotonaan jakamaan huoneen ja lelunsa. Eihän siinä ole mitään kummallista! :eek: Ja onhan lapsellasi sinun luonasi oma huone ja tavarat niinkuin sanoit. :)
Miehen tyttö on nyt 7-vuotta ja todellakin osallistuu meillä kotitöihin. Ei siinäkään ole mitään outoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Oon edelleen sitä mieltä, että ap provoaa ;)
toivottavasti provoaa.

valitettavasti niitäkin ihmisiä on jotka käyttäytyvät just ap:n kuvaamalla tavalla.
joo, valitettavasti :( tehdään lapsesta "ihmispommi" isän ja äidin tulehtuneiden välien väliin. ja tätä tekee ikävä kyllä molemmat sukupuolet :/
 
höh
Musta kyllä tuntuu että isompi ongelman aiheuttaja tytölle on tässä oma äiti eikä se äitipuoli.

Ihan vinkiksi vaan, lapselle on terveellistä oppia jakamaan asioita, osallistumaan kotitöihin jne. Jos ei kotona tätä opi niin onhan se hyvä että isä ja äitipuoli osaavat arvostaa lasta tarpeeksi ja kohtelevat tätä ikäänsä vastaavalla tavalla. Ihan varmasti kohtelevat samoin myös sitä vauvaansa kun tämä kasvaa, ettei tässä ole kysymys mistään syrjimisestä. Kai nyt jokainen tajuaa että 11v on eri tasolla kuin vauva, vaaditaanhan tuon ikäisiltä eri asioita ihan ydinperheessäkin.

Itse ole kyllä ollut todella törkeä kun olet haukkunut äitipuolta tytöllesi ja vielä yrittänyt estää heidän suhdettaan. Tyttäresi etu on että hänellä on mahdollisimman hyvät välit äitipuoleen ja että hän viihtyy isänsä perheen luona. On äidiltä todella itsekästä vaikeuttaa tuota ja vielä käyttää tuonikäistä lasta kuuntelijana ja olkapäänä omissa suruissa.

Siis haloo, 11v ei osallistu kotitöihin ja hänelle laitetaan ruoka valmiiksi lautaselle, mutta samanaikaisesti hän joutuu jakamaan kuuntelemaan äidin murheet ja tukemaan tätä. Ei kuulosta mun mielestä terveeltä.
 
Kyllä
Vauvoille leperrellään ihan ydinperheissäkin, ja 11 vuotias joutuu jakamaan huoneen muissakin perheissä. Ja kyllä, tekemään myös kotitöitä.

Tietysti aika monissa muissa perheissä 11-vuotias ei joudu toimimaan äitinsä terapeuttina eikä tukihenkilönä, eikä äiti yritä myrkyttää välejä lapsen muihin läheisiin.
 
....
Meillä on sekä minun, että miehen lapsia ja myös yhteisiä.. ja kyllä silloin kun kaikki on saman katon alla niin kaikkia kohdellaan ihan tasavertaisesti. Kyllä mä haluan että mulla ja miehen lapsella on hyvät välit ja hyvä "suhde". Suhteen rakentaminen vie aikaa varsinkin kun miehen lasta nähdään hyvin harvoin, mut kyllä hän ihan yhtä rakas ja tärkeä on kuin muutkin lapset.
 
Jaana
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja yh aina vaan:
no ei ole sanonut, mutta vaativat 11v. (tai naisen takia) joitain siivousjuttuja ja muuta, lapsi kokee olevansa palvelija, minä en kotona vaadi mitään siivouksia, kyllä laitan ruoan ihan nenän eteen
Toi on just niin tota :headwall: jumankauta kun mun miehen lapset tuli meille ja oli kotonaan (äidin luona) tottunu valmiille, että suunnillee perunat kuorittii just tollaselle 10v:lleki valmiiksi ja mun omilta olin vaatinu kotihommia jo pitkään ni oli muuten taistoa. Joka sitte päätty sillä tavalla mun häviöön että en enää jaksanu. Kun etälapset tuli meille minä lähdin omien ja yhteisen kanssa mummolle. Ei nimittäin palvelijan rooli asetu mulle kovinkaan hyvin. Ja kyllä lapselta voi vaatia jälkien korjausta sekä pieniä kotitöitä ilman että lapsi on joku palvelija :/ Onko aikuinen sen ison lapsen palvelija???
Etpä sinäkään aivan fiksulta kuulosta. Olisiko edes se yhteinen voinut jäädä? Mahtoi etälapsesta tuntua kivalta?
 
Keittiönoita
On ihan normaalia, että 11 v joutuu osallistumaan kotihommiin. Varsinkin, jos ei ole ainoa lapsi. On myös ihan normaalia, että vauvan tullessa taloon, esikoinen joutuu jakamaan monta asiaa. Sen tärkeimmänkin eli vanhempiensa ajan. Mutta näin käy kaikissa perheissä, joissa on useampi kuin yksi lapsi.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Oon edelleen sitä mieltä, että ap provoaa ;)
toivottavasti provoaa.

valitettavasti niitäkin ihmisiä on jotka käyttäytyvät just ap:n kuvaamalla tavalla.
joo, valitettavasti :( tehdään lapsesta "ihmispommi" isän ja äidin tulehtuneiden välien väliin. ja tätä tekee ikävä kyllä molemmat sukupuolet :/
Totta kyllä. Jotenkin vaan tuntuu niin uskomattomilta noi ap:n jutut, mutta mutta... mulla nyt on muutenkin ihan epätavallisen ruusuista uusperhe-elämää, eli en varmaan vaan osaa kuvitella mitä se pahimmillaan on.
 

Yhteistyössä