Kysymys 5v synttäreistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synttärikemut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synttärikemut

Vieras
Onko muilla käynyt niin että kutsutte lapsen kavereita kotiinne syntymäpäivä viettämään ja vanhemmat jäävät paikalle lapsen kanssa? En toki kutsussa erikseen mainunnut että vaan lapset ovat tervetulleita. Itse en ole ikinä jäänyt. Jos en luota että lapsestani huolehditaan synttäreiden aikana niin en vie silloin ollenkaan.

Meillä oli eilen tytön 5-vuotissynttärit ja kaikki kutsutut olivat tutusta päiväkotiryhmästä. Yhden lapsen vanhemmat jäivätkin meille vaikka ei kutsu ollut heille tarkoitettu. Siinä sitten heidän lapsi kyhnäsi koko ajan sylissä. Ja oli tosi kivaa kun meillä istui olohuoneessa kaksi täysin tuntematonta ihmistä katselemassa ympärilleen.

Kysessä oli kuitenkin jo pari vuotta toisensa tunteneet lapset. Ja voisin tuon ymmärtää jos kyseessä olisi kaukaa tulevat jolloin ei kannata lähteä välilä kotiin tai jos he olisat meidän tuttavia ja muutenkin kyläilisivät meillä. Tai jos lapsi olisi pienempi.

On käynyt noin kaksi kertaa. Olen oikeastaan aina varautunut siihen, että noin voi käydä. Sitten se ei ole niin kauhea shokki. :D

Mutta joo, ei kaikki luota siihen, että lapsi pärjää tai vanhemmat haluaa nähdä kodin, jossa lapsi on tai on paha ruoka-allergia tai jotain, mitä vain itselle outoa. Se vain pitää ymmärtää. Ihmiset on erilaisia. Kai.

Eipä ole noin käynyt. Vähän erikoinen tilanne. Tulivatko ensimmäisinä vai miten eivät älynneet lähteä, kun muidenkaan vanhemmat eivät jääneet? Vai oisko erityislapsi kyseessä? Niitä kun palstan perusteella tuntuu olevan enemmän kuin uskoisi.

[QUOTE="vieras";23025918 begin_of_the_skype_highlighting**************23025918******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************23025918******end_of_the_skype_highlighting]On käynyt noin kaksi kertaa. Olen oikeastaan aina varautunut siihen, että noin voi käydä. Sitten se ei ole niin kauhea shokki. :D

Mutta joo, ei kaikki luota siihen, että lapsi pärjää tai vanhemmat haluaa nähdä kodin, jossa lapsi on tai on paha ruoka-allergia tai jotain, mitä vain itselle outoa. Se vain pitää ymmärtää. Ihmiset on erilaisia. Kai.

Allergiatkin voi ilmoittaa järjestäjälle. Ainakin minä teen niin eikä mitään ongelmaa ole ollut. Lapsi ei ole syönyt mitään sopimatonta. Meillä ei ole koskaan jääneet vanhemmat pyytämättä.

[QUOTE="vieras";23025934 begin_of_the_skype_highlighting**************23025934******end_of_the_skype_highlighting]Eipä ole noin käynyt. Vähän erikoinen tilanne. Tulivatko ensimmäisinä vai miten eivät älynneet lähteä, kun muidenkaan vanhemmat eivät jääneet? Vai oisko erityislapsi kyseessä? Niitä kun palstan perusteella tuntuu olevan enemmän kuin uskoisi.[/QUOTE]

Ei ollut mikään erityslapsi ja sehän olisi ihan eri asia. Ihan tuttu lapsi joka on nähnyt minutkin monta kertaa mutta vanhempia en tuntenut yhtään. Tottakai kahvit keitin ja yritin jotain juttua vääntää mutta miestä ärsytti selvästi!!! Ei yhtään ihmetelleet miksi muiden vanhemmat eivät olleet paikalla, tosin pari lasta kyseli että miksi te olette täällä..?
No tiedän ketä en ensi vuonna kutsu..

Alkuperäinen kirjoittaja synttärikemut;23025988:
Ei ollut mikään erityslapsi ja sehän olisi ihan eri asia. Ihan tuttu lapsi joka on nähnyt minutkin monta kertaa mutta vanhempia en tuntenut yhtään. Tottakai kahvit keitin ja yritin jotain juttua vääntää mutta miestä ärsytti selvästi!!! Ei yhtään ihmetelleet miksi muiden vanhemmat eivät olleet paikalla, tosin pari lasta kyseli että miksi te olette täällä..?
No tiedän ketä en ensi vuonna kutsu..

Minä en noin huonoa tykännyt. Itse asiassa kutsuin sitte yhden äidin meillä kylään uudestaan. Osoittautui, että hän on kauhean varovainen lapsensa kanssa, eikä päästä lasta minnekään yksin. Ollaan sittemmin kyläilty ja pidetty yhtä. Ja lapsikin on päässty meille yksin muutamia kertoja opettelemaan kyläilyä yksin.

Erään lapsen isä ja äiti ajautui meidän olkkariin istumaan synttäreiden ajaksi ja syyksi paljastui todella vaikea maitoallergia. He oli sen ilmoittaneen ennen juhlia, me olimme sen huomioineet, mutt halusivat varmistaa, että lapsi ei saa vakavaa reaktiota meillä. Tutustuimme ja nyt heidän poika opettelee kyläilyä ja vanhemmat luottamista. Adrenaliiniruisku on mukana, kun lapsi kyläilee meillä. Ja varmistamme aina viimeisen päälle, ettei poika saa meillä hiventäkään maitotuotetta iholleenkaan.

Kai noille aina joku syy on. Varaudu ensi kerralla asiaan, niin et turhaa panikoi. Entä jos vanhempi halusi tutustua, kahvitella tai ei halunnut kävellä/ajaa ees taas kotiin.

[QUOTE="vieras";23026208 begin_of_the_skype_highlighting**************23026208******end_of_the_skype_highlighting]Minä en noin huonoa tykännyt. Itse asiassa kutsuin sitte yhden äidin meillä kylään uudestaan. Osoittautui, että hän on kauhean varovainen lapsensa kanssa, eikä päästä lasta minnekään yksin. Ollaan sittemmin kyläilty ja pidetty yhtä. Ja lapsikin on päässty meille yksin muutamia kertoja opettelemaan kyläilyä yksin.

Erään lapsen isä ja äiti ajautui meidän olkkariin istumaan synttäreiden ajaksi ja syyksi paljastui todella vaikea maitoallergia. He oli sen ilmoittaneen ennen juhlia, me olimme sen huomioineet, mutt halusivat varmistaa, että lapsi ei saa vakavaa reaktiota meillä. Tutustuimme ja nyt heidän poika opettelee kyläilyä ja vanhemmat luottamista. Adrenaliiniruisku on mukana, kun lapsi kyläilee meillä. Ja varmistamme aina viimeisen päälle, ettei poika saa meillä hiventäkään maitotuotetta iholleenkaan.

Kai noille aina joku syy on. Varaudu ensi kerralla asiaan, niin et turhaa panikoi. Entä jos vanhempi halusi tutustua, kahvitella tai ei halunnut kävellä/ajaa ees taas kotiin.[/QUOTE]

Kuten sanoin niin tottakai ymmärrän allergia tapauksissa... Joo arvelinkin että asuvat kaukana mutta ihan sadan metrin päässä asuvat, sen verran juttelivat. Tutustuminenkin olisi ihan ok jos nämä kaksi jotain olisivat tehneet sen eteen. Kunhan hymyilivät ja katselivat ympärileen ja pitivät tyttöä sylissä koko ajan. Jos minä en jotain heiltä kysynyt niin mitään eivät edes puhuneet.
Ei siinä mitään panikoimista ollut, en mun tulisi mieleenikään mennä ihan tuntemattomien ihmisteen kotiin istumaan ja päätäni pyörittelemään, ei vaikka pyydettäisi!

Mä en ainakaan enempää välitä tutustua... joten ensi vuonna eivät tule. Omalle tytölle kyllä jotain keksi miksi en heitä kutsu.

Allergia tai ei, niin kohteliasta olisi etukäteen ilmoittaa että aikoo jäädä synttäreille lapsensa seuraksi, tai pikemminkin kysyä sopiiko se.

Meilläpäin ainakin synttärikutsuissa on poikkeuksetta sankarin vanhemman/vanhempien puhelinnumero jonne ilmoitetaan mahdolliset ruokavaliorajoitukset ja se, pääseekö ylipäätään juhliin vai ei.

Yhteistyössä