Kysymys 2x tai us. synnyttäneille

  • Viestiketjun aloittaja Öppiäinen
  • Ensimmäinen viesti
Öppiäinen
Elikkäs kertokaas kaikki te, jotka olette synnyttäneet useamman lapsen (2,3 tai enemmän)...että, onko teillä esim. kolmannen synnytyksen yhteydessä vauvan pää kiinnittynyt "lähtökuoppiin" ja jos on niin, millä viikoilla ja kauanko siitä meni synnytyksen käynnistymiseen?

Mulle kun on ainakin sanottu,siis terkkari, että useamman kun synnyttää, niin pää ei välttämättä enää kiinnity ollenkaan. Kävin tänään neuvolassa, nyt viikkoja 38+3 ja pää oli kiinnittynyt alas, viime viikolla ei vielä ollu...et mietityttää vaan, josko tästä piankin pääsisi tositoimiin =)
 
koppis
Kaikkien kolmen päät kiinnittyivät ennen synnytystä. Nyt odotan kolmatta syntyväksi minä hetkenä tahansa ja pää on ollut kiinnittyneenä (tai ainakin ihan alhaalla) viikon verran. En muista tarkkaan milloin eka ja toka kiinnittyivät, mutta tavallisesti menee n. 2 viikkoa mahan laskeutumisesta siihen, että synnytys alkaa.
 
Öppiäinen
Alkuperäinen kirjoittaja riina:
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Kolmannen ja neljännen vauvan päät kiinnittyivä vasta synnytyksen yhteydessä. Toinen oli kiinnittyneenä jo päiviä ennen ja esikoinen jo viikkoja ennen.
tähän täys peesi :D
Tähän mäkin voisin uskoa....;) Mulla kans eka oli kiinnittyneenä jo viikkoja ennen..toinen muutaman päivän ja nyt on siis ihan muutaman päivän sisällä kiinnittynyt tämä kolmas...jospa se tietäis sitä, että synnytys on ihan lähellä!! ;)
 
Miuski harmailee
Eka ja toka olivat kiinnittyneitä viikkoja ennen synnytysten alkua, kolmonen oli myös hyvin alhaalla, mutta ei kiinnittynyt. Mahtuikin sitten liikuttelemaan päätään sen verran, että tuli ulos avo-otsatarjonnassa *auts*.
 
Ruusunen
Mä olen tässäkin asiassa vissiin poikkeus. Mulla kun kävi niin, että esikoinen laskeutui vasta synnytyksen aikana. Kahden tunnin ajan jouduin "koeponnistamaan" vauvaa sinne lähtöasemiin. Kakkonen sen sijaan kiinnittyi viikko ennen synnytystä, joka sekin oli käynnistetty viikoilla 38+1. Kakkonen meinasi kasvaa liian isoksi.
 
MySelene
kakkonen ei kiinnittyny ollenkaan (oli niin korkealla ku vaan pystyi olee)vaan jouduin seistä salissa että se tulis alas. tyttö syntyi 11:19 ja klo 11 seisoin vielä tuskissani. |O niin ja tyttö syntyi rv 38+2

kolmas kiinnittyi joku viikko ennen. tyttö syntyi rv 41+0.
 
Eka kiinnitty joskus 35 vk:lla (synty 39+), toinen vk:lla 28 (synty 38+) ja tämä kolmas vk:lla 29 eikä oo ainakaan vielä syntyny vk:lla 35. Molemmissa viimesissä raskauksissa on kylläki ollu ennenaikanen synnytys erittäin todennäkönen, niin enpä tiä onko kovin vertailukelposia nuo viikot. Vuojelevossa olen nyttenki...
 

Yhteistyössä