Kysymys 2:n tai 3:n lapsen vanhemmille

Mä tunsin kahden lapsen jälkeen, että tämä riittää, etenkin kun lapsilla rupes jo oleen sen verran ikää, ja oli tyttö ja poika. Mutta kun kolmonen ilmoitti tulostaan hiukan yllättäen, otin sen avosylin vastaan. Ja siihen sitten vielä neljäskin mahtui. Mutta nyt on meidän lapsiluku ehdottomasti täynnä.
 
HelloShitty
no mulla 3 ja tuntuu ettei kolmas hirveesti muuttanu meiän arkea. kolmonen on oikeesti ollu niin helppo lapsi. :D :heart:

nyt neljäs tulossa ja veikkaan että muutos tulee olemaan megaiso. :eek:
 
vieras
Kun meillä oli kaksi, haluttiin vielä kolmas. Kolmas lapsi oli iso muutos. Me oltiin puolisen vuotta ihan solmussa porukkamme kanssa. Kaduttikin. Tuntui, että emme jaksa, riitä, ehdi. Olimme isompi, äänekkäämpi, vaikeamin hallittava sakki. Muutuimme hitaammiksi ja aloimme olla enemmän kotona. Neljännestä emme uskalla haaveilla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Ei tunnut rankemmalta kolmen kanssa, ihan hyvin jaksetaan. VAuva-aika on joka kerralla muuttunut ihanammaksi. :heart:
Mukava kuulla. Meillä kaksi poikaa ja tuo vauva-aika on todellakin ollut nyt kuopuksen kohdalla tosi ihanaa ja iisiä, se menee vaan ohi vaan liian nopeaa. Pois en sulje sitä, että kolmaskin vielä tulisi.
 
Ai ai ai
Mun tekis aivan sieluttomasti mieli kolmatta! Mutta kun on opiskelut nyt pahassa vaiheessa... Toisaalta jos nyt ei panna toimeksi, tulee ikäerosta liian suuri. Ja olen jo 30-vuotias, joten ei siksikään ole järkevää. En halua olla eläkkeellä kun kuopus pääsee ripille.
 
En olisi voinut esikoisen kanssa kuvitellakaan pyörittäväni tällaista eläinlaumaa, omakotitalon hommia ja opiskeluja siinä samalla, niin loppu olin.

Toisen synnyttyä oli jo vähän helpompaa.

Kolmannen kanssa suurin muutos oli asunnon ja auton vaihto, mutta nyt jaksan paremmin kuin koskaan. Elukoitakin on tosiaan kasaantunut laumaksi asti, ja opiskelut etenee, valmistun reilun vuoden päästä.
Neljättä haaveillaan, mutta nyt sais tulla taas vähän pidempi väli, esikoinen on nyt 5v, keskimmäinen 1v8kk ja nuorin 5kk.

Kolmatta odotellessa suurin muutos oli tosiaan asunnon ja auton vaihtaminen.
 
Meillä kaksi ihanaa lasta, mutta haaveilen vielä ainakin yhdestä joskus myöhemmin :). Olen aina haaveillut suuresta perheestä. Sitten myöhemmin kun olen saannut itselleni ammatin/vakituisen työpaikan. Sitten kun meillä taloudellinen tilanne muutenkin parempi.
 
Mulla on kaksi poikaa: 3v ja 1v. Esikoinen oli superhelppo, kakkonen taas oli totaalisen huono nukkumaan, eikä vieläkään yleensä yöt mee ilman että kerran ainakin nousen sängystä.

Mä haluan kolmannen vielä. Hengissä selvisin tästä kakkosesta, joten eiköhän se kolmaskin sit mene... :heart:

MUOKS: mutta siis vaikeudesta huolimatta, nautin ihan hirmuisesti kakkosen vauva-ajasta! =)
 
Pojat 1 ja 3 v. Enempää ei toivota. Ollaan aina puhuttu kahdesta lapsesta. Yksi olisi ollut liian vähän ja useamman kanssa tuntuu ettei ehtisi tarpeeksi olla jokaisen kanssa. Lopullisen päätöksestä kyllä teki toisen lapsen syntymässä tullut 4. asteen repeämä..
 
Meille
Kolmas syntyy reilun viikon päästä. Vaikea kuvitella, että enää paljon rankemmaksi muuttuu, nykyiset juuri 2 ja 4 täyttäneet eli tasan 2 v väleillä. Nuo kaksi sentään leikkii jo keskenään pitkiä aikoja, kun taas silloin, kun kakkonen oli vauva, piti esikoista viihdyttää koko ajan samalla. Ja neljävuotias on jo oikeasti muutenkin avuksi.
Enempää ei kyllä enää haaveilla, nyt kaikille saadaan omat huoneet ja mahdutaan tavalliseen autoon koko perhe.
 
vieras
Meillä on kolme lasta, iät nyt 5v, 3v ja 6kk. En koe tätä rankaksi. Meillä on kaikki olleet vauvana helppoja, uhmat onkin asia erikseen, mutta kyllä tässä hyvin pärjää.
 

Yhteistyössä