Kysymyksiä jotka mietityttää...

Sori, pakko avautua jossain :)

-Mistä johtuu, et ku nään jotai pienii lapsia mua alkaa itkettää? Tai siis mulla tulee kyyneileitä. Tää on tullu nyt ihan vasta tää juttu, se on ihan sama vaik näkisin tv:ssä. Samoin jos kuulen et joku tuttu on raskaana.

-Uskaltaako hankkiutua raskaaksi, ku on niin paljon puhuttu tästä possuflunssasta? Entä jos mulle tulee se heti, ku oon raskaana? Tuleeko lapsesta sit ei-niin-terve? Tai ku kuulun jo muutenkin astman puolesta riskiryhmään ilmeisesti...

-Voiko olla mahdollista, et ihminen ei pystyis synnyttään? Siis et lapsi ei vaan mahdu syntymään? Mullon sellainen tunne, et mul on aika ahdas lantio, ei voi ymmärtää miten se lapsi tuolta ikinä mahtuis tulemaan...

-Onko suunniteltu sektio paha asia, tai siis miten se vaikuttaa sen jälkeen elämään? Voiko tehdä useampaa lasta jos joskus vielä mieli muuttuu, et haluaa useamman kuin yhden.

-Mulla on jotenkin vastenmielinen olo imettämistä kohtaan. Onko lasta PAKKO imettää?

Voi kuulostaa tosi tyhmältä nämä kysymykset, mut tuntuu et oon saanut tästä kaikesta kamalan stressin päälle. Joka ilta nämä kysymykset pyörii mieles, ku menen nukkumaan ja aamulla taas herätessä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mustapippuri-:
Hmm.. No näkeekö esim. gyne tms sen vaikka jo ennen raskautta et onko "paikat" liian ahtaat?
Synnytystapa-arvio tehdään lähempänä synnytystä, ja voit kysästä, et tutkisivat sen lantion seudun, et mahtuuko sieltä vauva tulemaan .
*Muoks* Kysyitkin, et etukäteen... Sitä en kyllä saa sanoa, et tutkiiko ne tilannetta etukäteen, jos pyydät.
 
Suski
Mun serkku sano että sille on jo gyne sanonu ettei se voi koskaan alateitse synnyttää kun hänellä on niin ahdas lantio. Siis mun serkku on 25vee eikä vielä ollut ees lapsia harkinnut ja silti oli jo saanut sellaisen tiedon..mutta mutta, en varmaksi mee sanomaan, voi olla et oon tajunnut jotain väärin..:) Jos synnytys pelottaa niin kannattaa ehdottomasti hakeutua synnytyspelkopolille..voivat tehä suunnitellun sektion pelkän synnytyspelonkin takia..
 
Jep.. Sitähän voisi toki kysyä sit jos plussaa niin varmaan neuvolassa...

Vielä yks kysymys mikä mietityttää... Mulla jäi pillerit pois toukokuussa 2008. Nyt on öö... olisko 2-3 kertaa käynyt niin, et menkat on saattanut olla vähän myöhässä (mut ku en ole varma onko ne muutenkaan tarkan säännölliset). Mut menkoissa on ollut se ero niihin ei niin myöhässä oleviin, et on alkanu kipeellä selällä/vatsalla, en osaa oikeen määrittää mut vähän niinku vääntänyt joka paikkaa. Yleensä vihlaisee kerran alaselkään jos ollenkaan.

nyt viimeks viikko sitte to alkoi sillee, et olin pari päivää jonkin verran kipee ja menkat loppui vasta ihan kunnolla tavallaa toissa päivänä. Tos jotai pari kuukautta sitten menin illalla nukkumaan ja heräsin yöllä valtavaan tuskaan. En pystyny oleen oikee mitenkää päin. piti käydä parvekkeella (oltii mökillä) puoli alasti kävelee ja joutu istuu ihan kyyrys lattial. ei ollu mitään puhetta, et olis voinu yrittää nukkua. tunne oli jotain ihan hirveetä. Sanoinki miehelle aamulla et tuntu niinku olis synnyttämään lähdössä (vaikka mistä minä tiedän miltä se tuntuu). Menkat oli runsaammat ja kesti pari päivää ehk enemmän ku normit. Pääsin yöllä lopulta nukkuu tunnin kippuroinnin jälkeen ku nakkasin 2 panadolia naamaan...

Mua on hirveesti mietityttäny, et olisko nää voinu olla sellasia varhaisia keskenmenoja? Siis et ei ole vielä edes plussannu... Ku ei toi oikee normaalia itselle ole ollu...
 
Suski, kyl mua pelottaa synnytyskin. En kyllä tiedä edes miksi.

Ja kaikenlisäks mulle on sattunut tässä vuosien varrella (tai oikeastaa läheisille) kaikkea kamalaa, et olen joutunut oleen sairaaloissa paljon (en siis potilaana mut muuten).
Mulle on tullu ihan hirvee sairaala kammo. tuntuu et lähtee taju heti ku näkee ne käytävät jne. viimeks lastenpolilla kävin tos joku hetki taaksepäin veljen kans, niin sielläki puol tuntii istuin ja iski pakokauhu ja tuntu et pyörtyy jos ei heti saa vettä. Tuntuu kamalalta ajatukselta, et joutuu sit olee sairaalas varmaan useamman päivän ku synnyttäis...

Kauankohan ensisynnyttäjiä pidetään yleensä sairaalas jos ei tuu suurempia ongelmia? En todellakaa kestä siel kovin kauaa...
 

Yhteistyössä