Kysymyksiä teini-iässä lapsensa saaneille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esmeralda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esmeralda

Vieras
1. oliko raskaus ns. vahinko?
2. Miten usein lapsesi oli hoidossa ensimmäisen vuoden aikana?
3. Käytkö baareissa?
4. Miten taloudellinen tilanne pysyihanskassa kun olit teini ja lapsi elätettävänä?
5. Oletko hankkinut ammatin vai jäänyt kotiäidiksi ja tehnyt monta lasta?

Olin 16v kun tulin raskaaksi, alun hämmennyksen jälkeen ja vanhempieni kanssa pidetyn keskustelun jälkeen päätin pitää muksun. Toisin kävi, rv.16+ vauva kuoli kohtuun ja synnytin enkelityttöni naistenklinikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja esmeralda:
3. Käytkö baareissa?
4. Miten taloudellinen tilanne pysyihanskassa kun olit teini ja lapsi elätettävänä?

olin 17v kun sain esikoisen. täytin 18v kun lapsi 3kk.
1. tavallaan vahinko,ei yritettä lasta muttei käytetty ehkäisyä. mulla oli kyllä kova vauvakuume.
2. ei yhtän kertaa. oli ekan kerran kun mentiin häämatkalle risteilylle yhen yön 1vuotiaana.
3. Joskus käyn. en kovin usein.pari kertaa vuodessa.
4.silloin mies opiskeli saimme rahaa sossusta ja opintotukea. hyvin oleme aina osanneet käyttää rahamme ,eikä ongelmia ole tullut.
5. ammattiin valmistus tämän vuoden lopulla. 2lasta on. esikko nyt 5v ja toinen 2v. ja nyt syksyllä sitten menossa hoitoon ja minä alkuvuodesta töihin

*ei ollut
*ei kertaakaan
3. Käytkö baareissa?
*en
*ihan hyvin,miehellä vakituinen työpaikka,kun esikoinen oli vuoden,meni armeijaan ja se alkuaika oli vähän tiukempaa,mutta siitä se sitten tasottui taas :)
*tehnyt lisää lapsia :saint: nyt kun nuorin on vuoden,jatkan syksyllä oppisopimuksella opiskeluja :)

3. Käytkö baareissa?

19v. juuri täyttänyt kun sain esikoisen.
1. Puolivahinko ehkäpä jos niin voi sanoa, koska ehkäsy oli olematon ja kuitenkin tiedettiin jotain kukista ja mehiläisistä, niin eipä voi sinäänsä vahingoksi sanoa.
2. Usein päivähoidossa (muutaman tunnin tai kauppareissun), muutaman kerran yökylässä, alle 1v.
2. Kävin baarissa kun esikoinen oli alle vuoden n. 3 kertaa. Vuoden iän jälkeen ehkä kerran ja sen jälkeen tulinkin taas raskaaksi.
3. Taloudellinen tilanne oli erinomaisesti hanskassa. Ja on vieläkin =)
4. Minulla oli jo ammatti, kun sain lapsen. Nyt minulla on toinen lapsi (ikää on nyt mulla siis 21v.) ja uuden koulun aloitan vuoden päästä. Lapsiluku ei ole vielä täys, mutta nyt tulee toivon mukaan ainakin piiiitkä tauko, ennen uusia ipanoita.

No synnytin 19 vuotiaana, eli olin kuitenkin sitten teini, vaikka töysi-ikäinen. Minulle pidettiin synnärillä se semmoinen teinikuulustelu, että onko mulla öitiä ja onko miestä ja tarttenko apua vai pärjäänkö.

Oli vahinko, ihan ensimmäisistä seksi-kokeiluistamme.

Lapsi oli usein minun äidilläni hoidossa, kun kävimme miehen kanssa elokuvissa tai seurakunnalla nuorten illoissa. Äiti asuu lähellä.

Emme käy baareissa, emme ole koskaan käyneet.

Mies kävi töissä ja jos tuli joku kamalan tiukka paikka, saimme rahaa vanhemmiltani. Pääsääntöisesti tulimme itse toimeen.

Minulla on ammatti, olen puutarhuri. Olen kotiäiti miehen toivomuksesta ja itse mielelläni. en aijo hankkia montaa lasta. Esikoinen täyttää 8 ja nuorempi täyttää 3.

Olin 18v kun esikoinen syntyi.
1. oliko raskaus ns. vahinko? Ei.
2. Miten usein lapsesi oli hoidossa ensimmäisen vuoden aikana? Pari kertaa.
3. Käytkö baareissa? Olen käynyt alle 5 kertaa tähän ikään mennessä (24v)
4. Miten taloudellinen tilanne pysyihanskassa kun olit teini ja lapsi elätettävänä? Ihan hyvin, mies töissä.
5. Oletko hankkinut ammatin vai jäänyt kotiäidiksi ja tehnyt monta lasta? Ammatti on, nyt kotiäitinä.

ei ollut vainko

yöhoidossa oli kaksi kertaa ja päivähoidossa aika paljon, kun jatkoin opiskelua lapsen ollessa 4kk..

3. Käytkö baareissa?
ehkä kolme kertaa vuodessa..

suht hyvin on pysynyt..

opiskelen edelleen sitä ammattia.. :D kaksi lasta olen saanut opintojen välissä..

1. Nojoo kun pillereiden kanssa tuli (mutta niin ihana :heart: yllätys)
2. Yhden kerran.
3. En. Tai ehkä kerran vuoteen jos saan lapset hoitoon.
4. Hyvin! En ole koskaan halunnut enempää kuin on varaa.
5. On ammatti ja on 3 lastakin ja vielä vuoden kotiäitinä!

Yllärivauva
3 kertaa
3. Käytkö baareissa?
Kerran puolessa vuodessa
Tulemme toimeen omillamme, ei juhlita, mutta pärjäämme hyvin.
Ei ammattia vielä, koulutusta vuosi jäljellä, lukiota myös vuosi jäljellä, jonka suoritan kotona ollessani loppuun. 2 lasta, nuorempi syntyi kun olin 20v.

1. oliko raskaus ns. vahinko? Ei ollut.
2. Miten usein lapsesi oli hoidossa ensimmäisen vuoden aikana? no tyttö on 5kk ja menee nyt ens viikon pe toista kertaa kotoa pois yökylään..
3. Käytkö baareissa? Käyn. Tosin harvoin..
4. Miten taloudellinen tilanne pysyihanskassa kun olit teini ja lapsi elätettävänä? Tilanteemme on hyvä.. koskaan ei ole ilman rahaa oltu.. Tiukkaa on tehny joskus, mutta hengissä ollaan :) Lisättäköön vielä että mä elän vaikka pyhällä hengellä miehen kanssa kunhan lapsella on ruokaa ja vaatetta ja hyvä olla..
5. Oletko hankkinut ammatin vai jäänyt kotiäidiksi ja tehnyt monta lasta? Viimenen vuosi koulua käymättä ja käyn sen heti alta pois ku mahdollista.. :) ja lisää lapsia vasta sen jälkeen..

1. oliko raskaus ns. vahinko? Oli
2. Miten usein lapsesi oli hoidossa ensimmäisen vuoden aikana? Kerran taisi olla, jos oikein muistan. En mielelläni jättänyt kenellekään.
3. Käytkö baareissa? On tästä jo varmaan puoli vuotta aikaa kun viimeksi kävin.
4. Miten taloudellinen tilanne pysyihanskassa kun olit teini ja lapsi elätettävänä? Ihan hyvin.
5. Oletko hankkinut ammatin vai jäänyt kotiäidiksi ja tehnyt monta lasta? Olen parhaillaan toista kertaa ammattia opiskelemassa, eikä lapsiakaan ole tullut kuin 1 lisää. Molemmat jo koululaisia =)

1. oliko raskaus ns. vahinko? Joo, tai ennemminkin "tietoinen vahinko", mutta ihana sellainen!
2. Miten usein lapsesi oli hoidossa ensimmäisen vuoden aikana? Muutaman kerran. Tosi, tosi harvoin.
3. Käytkö baareissa?Tosi, tosi harvoin
4. Miten taloudellinen tilanne pysyihanskassa kun olit teini ja lapsi elätettävänä? Ihan ok
5. Oletko hankkinut ammatin vai jäänyt kotiäidiksi ja tehnyt monta lasta?Olen hankkinut ammatin ja toinen vakituinen omanalan työpaikka menossa. Monta vuotta jo töitäkin kerenny tehä. Toinen lapsi syntyi puolivuotta sitten. (ja juu, samalle miehelle! ;) )

3. Käytkö baareissa?

1. Oli vahinko, mutta iloisesti yllättänyt sellainen.
2. Ensimmäisen vuoden aikana..hmm.. olisko ollut kahdesti (tulin aika pian uudelleen raskaaksi)
3. No nyt nuo isoimmat lapset jo aika isoja, ja tulee käytyä jokunen kerta vuodessa baarissa, mutta ei läheskään joka kuukausi..
4. Taloudellinen tilanne pysyi hyvin hanskassa, ei tullut tuhlailtua, kun ei ollut mitä tuhlata
;)
5. Ensin olin monta vuotta kotiäitinä (kolme vanhinta lasta kun syntyi ihan peräkkäin), sitten töissä lyhyitä pätkiä ja nyt koulun penkillä varsinaista ammattia hankkimassa. Ja lapsia nyt 4

Oli se koska ehkäisy oli pettänyt mutta kun saatiin kuulla että meille tulee vauva niin oli niin toivottu lapsi.

Ei ollut kertaakaan, meni ekaa kertaa yö hoitoon kun oli 1v2kk

3. Käytkö baareissa?En pahemmin, käynyt 6-vuoden aikana kolme kertaa baarissa

4. Miten taloudellinen tilanne pysyi hanskassa kun olit teini ja lapsi elätettävänä?Hyvin pysyi, mies oli töissä

En ole vielä hankkinut ammattia, kotiäitinä olen ollut 5-vuotta. Opiskelemaan lähden 2-vuoden päästä.

3. Käytkö baareissa?

1) raskaus ei ollut vahinko, vaikka lapsen isä oli ehkä virhearvio.
2) ensimmäisen vuoden aikana? Voi jösses, enpä tullut pitäneeksi kirjaa.. Normaalin verran? :D
3) Käyn baareissa.
4) Oikein kivasti, mies kävi töissä ja mä olin kotiäitinä.
5)Minulla on kaksi melkein ammattia, siis koulut käytynä mutta vain toisesta tutkinnosta paperi. Nyt olen kyllä taas kotiäitinä.

Saanko kysyä mitä tällä kartoitetaan?? *odottaa pääsevänsä mukaan johonkin todella hienoon, suureen, merkitykselliseen tutkimukseen*

Olin kuukautta vaille 17v. kun poika syntyi.

Sanotaanko puolivahinko, käytettiin ehkäsyä vähän miten sattuu... Täysin toivottu siitä alkaen kun huomasin olevani raskana.

Yöhoidossa pari kertaa, joskus muutaman tunnin kerrallaan.

3. Käytkö baareissa?
4 kertaa oon tainnut käydä täytettyäni 18v.

Hyvin. Saatiin vähän aikaa soskusta apua, nykyään mies käy töissä.

Lähikuukausina palaan kouluun ellen löydä oppisopimuspaikkaa. Lapsia ei olla aikeissa tehdä ainakaan vähään aikaan lisää...

Yhteistyössä