Kysymyksiä suurperheellisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyjä

Vieras
Oletko aina tiennyt haluavasi monta lasta siis yli 3 lasta?onko teillä isot tilat jokaisella lapsella oma huone?onko teillä suuret tulot?voisitko kuvitella olevasi lasten kanssa koko ikäsi?miksi teit niin monta lasta?

Olen aina halunnut ison perheen ja neliöitä talossa on 180, jokaiselle ei ole omaa huonetta, eivät sitä kyllä lapset haluaisikaan. Keskivertotulot ja pärjätään kun järkätään. Lasten kanssa voisin olla koko ikäni ja miksi tein näin monta lasta......? No ensinnäkään mielestäni lapsia ei TEHDÄ, olen onnellinen, kun olemme näin monta SAANEET...lisääkin saa vielä tulla. :)

Olen aina halunnut vähintään 6 lasta. Ei ole joka lapsella omaa huonetta. Tulot taitavat olla keskiluokkaa. Luultavasti olen kyllä lasteni kanssa koko ikäni. Miksikö tein.. pidän lapsista ja en ole koskaan osannut kuvitella elämääni ilman lapsia.

Mietin vain kun olen 1 lapsen kotiäiti ja nyt jo tiukkaa ja mies haluaisi toisen niin minusta on erikoista kun jotkut haluavat useamman lasta.Itse toivon että mieheni vauvakuume menee ohi.

En koe että ollaan suurperhe, mutta vastaan silti :D
aina oon tienny haluavani monta lasta. Ei ole omia huoneita, kaks isompaa jakaa huoneen ja kaksi pienenpää jakaa huoneen, meillä myös oma makkari, neliöitä on 114. en kai mä nyt koko ikääni lasten kanssa ole, kyllähän nuo tuosta kasvaa ja alkaa ihan itsenäisesti elämään =)

Alkuperäinen kirjoittaja äitix6:
Olen aina halunnut ison perheen ja neliöitä talossa on 180, jokaiselle ei ole omaa huonetta, eivät sitä kyllä lapset haluaisikaan. Keskivertotulot ja pärjätään kun järkätään. Lasten kanssa voisin olla koko ikäni ja miksi tein näin monta lasta......? No ensinnäkään mielestäni lapsia ei TEHDÄ, olen onnellinen, kun olemme näin monta SAANEET...lisääkin saa vielä tulla. :)

Tämäpä on melkeinpä kuin mun näppäimistöltä, sillä erotuksella että meillä on vasta 5 lasta (kuudes tuloillaan) ja neliöitä talossa vähän reilu 160.

En oo aina halunnut montaa lasta. Alunperin en halunnut yhtään, sitten kaksi, ja neljä kuitenkin sain.

Asutaan rivitalossa, 86 neliöö, toistaseks ainakin mahduttu hyvin. En kaipaa mitään lukaalia, normaali asunto riittää, semmonen jossa nyt on sopivasti tilaa, ja meillä semmonen nyt on. Tulot on pienet, ja tarkasti joudutaan miettiin mitä hommataan. Toisaalta, kaikki ollaan saatu mitä on tarvinnutkin, joten missään pulassa ei eletä.

Mä aion olla kotona siihen asti kunnes nuorimmainen on noin 3v. ´Sen jälkeen haluan opiskelemaan lisää, ja töihin unelma-ammattiini. Eli haluan toteuttaa myös niitä haaveita, joita mulla oli ennen perheen perustamista. Oon nauttinu (ja nautin) kotiäitiydestä, mutta mikään kotirouva en tule koko loppuelämääni olemaan...

Jaa-a, että miksikö tein noin monta lasta.... No, tekemällä tehtiin vain kaks, ja nää kaks nuorinta sitten saatiin vähän niinkun puolivahingossa, ja onneks saatiin! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja kysyjä:
Mietin vain kun olen 1 lapsen kotiäiti ja nyt jo tiukkaa ja mies haluaisi toisen niin minusta on erikoista kun jotkut haluavat useamman lasta.Itse toivon että mieheni vauvakuume menee ohi.

Tämä rahapuoli on hyvin pitkälti kiinni vaatimustasosta...toki jollain voi olla oikeastikin tiukkaa, mutta ensin aina kannattaa päivittää ne omat vaatimukset. ;)

4n äiti Varmaan ajattelee että ollaan lasten kans aina ja ikuisesti.. Että ne meidän lukuisat lapset on aina siellä kotona asumassa ja me niitä passaamassa :) Mun veikkaus on että useimmat perheelliset (oli lapsia 1 tai 10) on ajatellut ne lapsensa hoitaa niin kauan ku siihen "tarvetta" on ja senkin jälkeen ne lapset varmasti kuuluu vielä vanhempiensa elämään vaikka eivät kotona enää asuisikaan. :)

Ajattelin että useampi lapsi niin se on jo tavallaan ammatti.Ei opiskelu ole vaihtoehto koska lukupäätä ei ole.Pakko pää kestää koska itsariakaan ei viitsi tehdä.

Ajattelin että useampi lapsi niin se on jo tavallaan ammatti.Ei opiskelu ole vaihtoehto koska lukupäätä ei ole.Pakko pää kestää koska itsariakaan ei viitsi tehdä.

okei, elämä on valintoja ja se yksi ja ainut elämä pitäs elää niin, ettei tarvi jälkikäteen katua valintojaan.

Olen aina halunnut useamman lapsen, mutta koskaan en ole suunnitellut lopullista lapsimäärää. Meillä ei ole kaikilla omia huoneita eikä tulot ole suuret. Haluan tehdä elämässäni muutakin, kuin vain olla lastenkanssa kotona. Nyt on se aika, jolloin hoidan lapset kotona, mutta kun pieninkin kasvaa isoksi, niin einköhän mäkin löydä vielä oman urani jostain muualta.

Tarkoitan että jos ei ole ammattia tai työtä niin joutuu olemaan kotona.Itse kohta 20v ollut kotona.

Mulla on ammatti ja lasten välillä olen ollut myös töissä, vaikka nyt työttömänä taas olenkin. Ajatuksena on myös alanvaihtokin. Ei ne lapset mua kotiin pakota koko loppuelämäkseni.

ja niin tosiaan, meillä on kaikilla yhteinen huone :) siis kaikki 4nukutaan samassa huoneessa. lisäksi olohuone+keittiö :) mutta eiköhän tästä jos alkaa lisää tulemaan niin jonnekki muuteta isompaan.

Meillä on 4 lasta ja olen kyllä aina haaveillut useammasta lapsesta, pienellä ikäerolla. Koto on ihan passeli, 118m2, hukkaneliöitä ei ole, mutta ei koeta että ahdastakaan vielä olis. Pojat jakaa yhden huoneen, tytöt yhden ja meillä on oma. Kotona olen siihen asti kun nuorin täyttää 3v, sitte on tarkoitus päästä työelämään mukaan. Tulot on vissiin keskiluokkaiset, ihan mukavasti pärjätään. Lisäähän (sitä rahaa siis) aina sais tulla, mutta kummasti ne lisätulotkin johonkin saa menemään joten samapa tuo. Lopullisen lapsiluvun näyttää aika.

Meillä 4 lasta, muttei todellakaan mielestäni suurperhe.
Neliöitä kohta reilut 160, tällähetkellä 2 keskimmäistä jakaa saman huoneen, kohta on kaikille omat.
Aika huonotuloisia ollaan palstan mukaan, mutta pärjätään hyvin. En ole ajatellut viettää koko loppuelämää lasten kanssa, toivon että jossain vaiheessa itsenäistyvät ja perustavat omat perheet. Kotona olen luultavasti siihen asti, kunnes nuorin täyttää 3v.
Alunperin toive oli 2 lasta, maks 3...mutta tuo neljäskin vielä putkahti :heart:
Ja työpaikka on odottamassa, olen ollut välillä töissäkin.

Yhteistyössä